اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

ابر‌بیمارستانی که آبروی شیراز، فارس و کشور است

شیراز، کلان‌شهری که وقتی از آن نام برده می‌شود ابعاد مختلفی را به ذهن متبادر می‌کند از عقبه تاریخی و فرهنگی گرفته تا جایگاه مذهبی و گردشگری و قطب پزشکی کشور.

ابر‌بیمارستانی که آبروی شیراز، فارس و کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شیراز کلان‌شهری که سالانه تعداد بسیاری از مهاجرانش را بیمارانی تشکیل می‌دهند که چشم امیدشان به دست پزشکان متبحر این شهر و خدمات پزشکی است که در این دیار ارائه می‌شود. 

جمعیت شیراز رو به افزایش است و علی‌رغم خدماتی که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود بیماران همواره از کمبود فضا ابراز گلایه و نگرانی می‌کنند؛ چرا که با توجه به مهاجرپذیر بودن این شهر و حجم زیادی از مسافرانی که چه از اطراف شیراز، چه از سایر استان‌های کشور و حتی کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس برای دریافت خدمات درمانی به شیراز و فارس مراجعه می‌کنند، بدون شک جای خالی یک بیمارستان بزرگ احساس می‌شود.

بیمارستان‌های نمازی، سعدی و نظیر آنها به عنوان بیمارستان‌های دولتی در سطح شهر شیراز بیشترین تعداد مراجعه‌کننده را در سال دارند و علی‌رغم وجود امکانات و تجهیزات خوب و به‌روز توانایی پذیرش همه بیماران وجود ندارد و چه بسا خانواده‌های بسیاری که به علت کمبود تخت بیمارستانی عزیزانشان را از دست داده‌اند؛ پس وجود یک بیمارستان بزرگ که ظرفیت پذیرش این حجم از مراجعه‌کننده را داشته باشد، به شدت احساس می‌شود.

بداخلاقی‌های مدیریتی و بعضا برخوردهای نامناسب سیاسی تا به امروز این پروژه مهم و حیاتی را نه تنها برای مردم فارس بلکه مردم کشور و حتی فراتر از آن، ناکام گذاشته است.

 

بیمارستانی که حدود شش هفت سال پیش برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساختش در این کلانشهر کلید خورد؛ اما بداخلاقی‌های مدیریتی و بعضا برخوردهای نامناسب سیاسی تا به امروز این پروژه مهم و حیاتی را نه تنها برای مردم فارس بلکه مردم کشور و حتی فراتر از آن، ناکام گذاشته است.

بسیار پیش آمده است که نزدیکان خود ما به ویژه در شرایط بحرانی همچون کرونا که امروز تعداد انبوهی از مردم را درگیر گرده است، در این بیمارستان‌ها به دلیل کمبود تخت بیمارستانی معطل مانده‌اند؛ پس به نظر می‌رسد پیگیری ساخت یک ابر بیمارستان مناسب برای کلانشهر شیراز نیازمند یک همت جمعی و مطالبه همسوی همه مردم و مسوولان است تا نتیجه‌ای درخور و شایسته حاصل شود و همه مردم از آن منتفع شوند، حتی برخی مدیرانی که امروز مانع ساخت این بیمارستان شده‌اند!

کمبود تخت و فضا مهم‌ترین گلایه بیماران در بیمارستان‌های دولتی شیراز

بنا بر تجربه شخصی، چند باری پیش و پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل بستری نزدیکانم پایم به بیمارستان‌های بزرگ سطح شیراز باز شده بود.
از شلوغی‌های ورودی بیمارستان تا عدم جایگاه‌های مناسب برای همراهان بیمار تا حضور بیماران بیش از ظرفیت در اتاق‌ها و به تعویق افتادن برخی عمل‌ها که موجب آزار همراهان و همچنین بیماران بود.

خبرگزاری فارس پیرو رسالت خود در پیگیری این پروژه مهم و پس از گفتگوی تفصیلی با دکتر محمدهادی ایمانیه، که مدت ۱۲ سال ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز را عهده‌دار بود و در آن زمان بحث ساخت مگاهاسپیتال( بیمارستان هزار تخت‌خوابی نمازی دو) را مطرح کرد، در بازدید میدانی از چند بیمارستان بزرگ شیراز به گفتگو با همراهان بیماران پرداخت تا مسایل و مشکلات موجود پیرامون کمبود تخت و فضای مناسب را از دید مخاطب بررسی کند.

در این بازدید میدانی کمبود فضا و گلایه‌های بیماران به وضوح مشاهده شد. در این میان، همراهی که بیمارش دچار مشکل کبدی بوده و دریکی از این بیمارستان‌ها بستری شده است،ضمن گلایه از امکانات کم به نسبت تعداد پذیرش بیماران، به خبرنگار فارس گفت: در بخشی با ظرفیت ۲۰ بیمار، در حال حاضر حدود ۳۵ نفر بستری هستند و محدودیت مکان به حدی است که امکان جابجایی در بین تخت‌ها جهت سرویس‌دهی به بیمار از سوی همراه و حتی پرستار وجود نداشته و مجبور به جابجایی تخت‌ها هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه وجود یک یا دو بیمارستان بزرگ دیگر به‌شدت در سطح شهر شیراز احساس می‌شود، افزود: پس از شیوع ویروس کرونا ظرفیت بیمارستان‌ها پاسخگوی پذیرش بیماران نیست و در بخشی که بیمار ما بستری است کلاً چهار پرستار برای حدود ۳۵ بیمار فعالیت می‌کنند که این امر سبب پایین آمدن کیفیت عملکرد می‌شود.

بیمار دیگری که با مشکل قارچ چشم، به بیمارستان مراجعه کرده است، سوژه دیگر خبرنگار فارس است، همراه این بیمار که از بیان نام خود معذور است در گفتگو با فارس عنوان کرد: پس از یک هفته بستری بودن بیمار ما در بخش اورژانس و راهروهای بیمارستان،او را به بخش عفونی بیمارستان منتقل کردند.

وی با اشاره به محدودیت مکان و تخت در بیمارستان گفت: حضور چندروزه بیمار ما در راهرو بخش پر رفت‌وآمد اورژانس بسیار شرایط سختی را هم برای خود بیمار به علت سن بالایی که دارد و هم همراهان او به وجود آورده بود که پس از گلایه و مطالبات جدی بیمار را به بخش عفونی منتقل کردند.

با حضور در بیمارستانی دیگر، مشاهده پسری جوان که پاهایش ظاهراً در نیم گچ و در گوشه‌ای از بیمارستان به همراه همراهان خود نشسته بود توجه مرا به خود جلب کرد. وی که نامش رضا بود با اشاره به اینکه دو هفته گذشته در سانحه تصادف با اورژانس به این بیمارستان منتقل شد، بیان کرد: پس از بستری شدن، تشخیص دکتر عمل کردن پایم به علت شکستگی زیاد بود.

وی افزود: باوجود درد زیادی که داشتم تاریخ عملم را به سه روز پس از بستری کردن آن‌هم درصورتی‌که موارد اورژانسی دیگر پیش نیاید اعلام کردند و پس از گلایه همراهانم از تاریخ عمل، علت، شلوغی اعلام شد.

رضا ضمن ابراز نگرانی از شرایط ویژه این روزها مبنی بر شیوع گسترده ویروس کرونا و الودگی محیط‌های درمانی، گفت: حضور در بیمارستان با این میزان رفت‌وآمد و شرایط ویژه کنونی و شیوع ویروس کرونا به صلاح نبود و لذا خانواده‌ام با بستری کردن من در بیمارستان خصوصی عمل را در نصف روز انجام و فردای آن روز ترخیص کردند.

وی که علت حضورش در آنجا گرفتن نامه‌ای اداری بود، افزود: این حجم از شلوغی و رفت‌وآمد و تا این حد به تعویق افتادن عمل‌ها نه‌تنها خطرناک بوده بلکه باعث کلافگی بیمار و همراهانش نیز می‌شود.

پسر جوان ادامه داد: کاش این امکان وجود داشت که به این موضوع توجه بیشتری شود و با فراهم آوردن فضایی گسترده و پرسنل بیشتر در بیمارستان‌های دولتی به بیماران اورژانسی بهتر و سریع‌تر رسیدگی شود.

اینها نمونه‌های کوچکی از ابراز نگرانی شهروندانی است که سروکارشان برای کارهای نه چندان بزرگ و نه اعمال جراحی آنچنانی به بیمارستان کشیده شده بود، چه رسد به افرادی که بدون جا و مکان برای اعمال جراحی مهم و بیماری‌های پیشرفته به فارس و شیراز سفر می‌کنند و آنگاه در راهروها یا اورژانس بیمارستان از آنها پذیرایی می‌شود!

بخشی از زمین‌های در تصرف دانشگاه شیراز شرعا، عرفا و قانونا متعلق به دانشگاه علوم‌پزشکی است

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد خیریه نمازی، مسوول دیگری است که در این باره حرف‌های جالبی دارد.

محمدرضا پنجه‌شاهین به عنوان یکی از روسای سابق دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، سخنان دکتر ایمانیه را تایید کرد و به خبرنگار فارس گفت: پروژه ساخت بیمارستان نمازی دو به عنوان مگاهاسپیتال شهر شیراز حدود شش الی هفت سال پیش کلید خورد و با توجه به موقوفاتی که مرحوم محمد نمازی از خود به جای گذاشته بود، ساخت این بیمارستان هزار تخت‌خوابی در بلوار کوهسار مهدی، تصمیمی عاقلانه بود.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از همین موقوفات که حدود ۵۰۰ هکتار است، اظهار داشت: یکی از مکان‌های خوبی که ادامه موقوفات مرحوم نمازی بوده و برای ساخت بیمارستان نمازی دو انتخاب شد، همان زمین‌های منتهی شده به کوهسار مهدی(عج) است که در حال حاضر در تصرف دانشگاه شیراز است.

او با اشاره کوتاهی نسبت به وضعیت تلفیق دو دانشگاه شیراز و علوم‌پزشکی در سال‌های دور توضیح داد: در سال ۶۵ هجری شمسی، قانون تشکیل وزارت بهداشت تصویب شد و بر اساس آن، تمامی دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، داروسازی و کلیه متعلقات آنها از وزارت علوم جدا و تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان قرار گرفتند، لذا با جدا شدن دانشگاه علوم‌پزشکی از دانشگاه شیراز زمین‌های موقوفه نمازی که انتظار می‌رفت در تقسیم‌بندی املاک به دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به عنوان اداره‌کننده بیمارستان نمازی تعلق گیرد، همچنان در تصرف دانشگاه شیراز باقی ماند.

وی افزود: پس از آن به ویژه در دوران ریاست دکتر ایمانیه در دانشگاه علوم‌پزشکی و احساس نیاز نسبت به ساخت یک ابر‌بیمارستان در این مکان، علی‌رغم پیگیری‌های بسیار، مدیریت سابق دانشگاه شیراز نسبت به واگذاری زمین جهت ساخت یک بیمارستان عام‌المنفعه به جد مخالفت کرد و طی اقدامی ناپسند با تحریک دانشجویان و اساتید ماجرا را به گونه‌ای دیگر جلوه داد تا کار به هیئت دولت کشید.

پنجه‌شاهین، با اشاره به اینکه بخشی از این زمین‌ها قانونا، عرفا و شرعا متعلق به دانشگاه‌ علوم‌پزشکی است، افزود: به دنبال برگزاری جلسات متعدد در سطح استان و کشور نهایتا ماجرا تا پای امضا هم رسید و امضا شد، اما برخی کارشکنی‌ها بازهم مانع اختصاص بخشی از این زمین به ساخت بیمارستان شد و نهایتا جناب جهانگیری معاون رئیس جمهوری، دستور اختصاص زمین دیگری برای ساخت این پروژه داد و دانشگاه علوم‌پزشکی با اکراه آن را پذیرفت.

زمین جایگزین معارضین بسیار دارد

قطعا دانشگاه علوم‌پزشکی و سیستم درمان این ماجرا را دنبال خواهد کرد و از اوقاف، دادگستری و قوه قضائیه تقاضا می‌کند تا نسبت به تخصیص حدود ۴۰ هکتار از زمین بزرگی که در تصرف دانشگاه شیراز است، به ساخت بیمارستان شماره دو نمازی اقدام کنند.

 

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد خیریه نمازی با اشاره به وجود معارضین بسیار در زمین جایگزین واقع در بلوار حسینی‌الهاشمی، تاکید کرد: زمین جایگزین معارضین بسیار و مشکلات دیگری دارد که علی‌رغم قول مسئولین استان جهت رفع معارضین و بسترسازی ساخت بیمارستان و برخلاف اخذ موافقت شورای اقتصاد کشور جهت اختصاص حدود ۴۰۰ میلیون یورو به‌صورت فاینانس متاسفانه عزم و اراده جدی در مسئولین استان برای این اقدام وجود نداشت و ندارد.

رئیس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه اگر آن زمان این پروژه آغاز شده بود، امروز شاهد افتتاح و بهره‌مندی مردم از این بیمارستان بودیم، گفت: قطعا دانشگاه علوم‌پزشکی و سیستم درمان این ماجرا را دنبال خواهد کرد و از اوقاف، دادگستری و قوه قضائیه تقاضا می‌کند تا نسبت به تخصیص حدود ۴۰ هکتار از زمین بزرگی که در تصرف دانشگاه شیراز است، به ساخت بیمارستان شماره دو نمازی اقدام کنند.

دستگاه‌های دولتی قانون و شرع را رعایت کنند

همچنین از دستگاه‌های دولتی که تحت‌نظر حکومت فعالیت می‌کنند انتظار می‌رود قوانین و شرعیات را رعایت کنند؛ چرا که حکم وقف واضح است و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن استفاده دیگری کند.

پنجه‌شاهین تاکید کرد: دستگاه‌های متولی علاوه بر اینکه مدیون مردم هستند روزی باید در محضر خدا هم پاسخگو باشند، لذا بهتر است تمکین کرده و زمین را در اختیار بیمارستان قرار دهند. بیمارستانی که بی‌شک می‌تواند راهگشای آلام و دردهای بسیاری از هم‌میهنان‌مان باشد.

وی ساخت این ابر بیمارستان را نیازمند چهار الی پنج سال زمان دانست و گفت: این بیمارستان که حداقل هزار تخت‌خواب خواهد داشت برای هر تخت بیمارستانی نیازمند دو میلیارد تومان بودجه است که به همت خیرین و استفاده از درآمد موقوفات مرحوم نمازی ساخته و همچنین در صورت امکان، بودجه دولتی نیز به ساخت این بیمارستان اختصاص داده خواهد شد.

او دستگاه آب را در این میان ملزم به کمک دانست و گفت: آب شیراز مدیون زنده‌یاد نمازی و جزء موقوفات است در حالی که امروز این دستگاه وظایفش را در راستای اختصاص درآند حاصل از موقوفه به بیمارستان نمازی انجام نمی‌دهد و به وظیفه شرعی و قانونی‌اش عمل نمی‌کند.
این مسوول درمانی، بیمارستان بزرگ نمازی دو را آبروی شهر شیراز، استان فارس و کشور دانست و گفت: قطعا از ساخت این بیمارستان همه مردم منتفع خواهند شد، حتی خود افرادی که امروز مانع از ساخت آن شده‌اند.

لزوم توجه مسئولان به گره‌گشایی از پرونده موقوفه نمازی برای ساخت بیمارستان نمازی دو

در ادامه بررسی این پرونده مهم با رئیس سابق بیمارستان نمازی هم‌صحبت شدیم.

رضا جویبار در این راستا ضمن ارائه توضیحی از نحوه وقف بیمارستان توسط مرحوم محمد نمازی به خبرنگار فارس گفت: مرحوم نمازی در سال ۱۳۲۰ به‌عنوان یک تاجر نذر می‌کند که اگر در تجارت بازهم موفق شود کار مفید و عام‌المنفعه‌ای انجام دهد و با مشورت به این نتیجه می‌رسد که در شیراز به دلیل وجود بیماری‌های مسری ایجاد یک بیمارستان ضروری است.

رئیس سابق بیمارستان نمازی شیراز اظهار داشت: راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شیراز در کنار احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نمازی تصمیم اوست که در ادامه به جهت حمایت از بیمارستان‌نمازی املاکی خریداری و جهت ساخت مرکز طبی و بهداشتی اهدا و در سال ۵۱ فوت می‌کند.

وی با تاکید بر موجود بودن همه اسناد و مدارک لازم گفت: این مستندات در اختیار اداره حقوقی دانشگاه شیراز قبل انقلاب (دانشگاه پهلوی) قرار می‌گیرد.

پس از انقلاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دل دانشگاه شیراز به وجود می‌آید و دانشگاه شیراز به دوقسمت تقسیم می شود که دانشگاه علوم تحت نظر وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی تحت نظر وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد. متاسفانه تمام اسناد و مدارک بیمارستان نمازی در اختیار دانشگاه شیرازباقی می‌ماند و دانشگاه علوم پزشکی، فاقد بسیاری از اسناد و مدارک می‌باشد.

آغاز اختلاف نظر میان دو دانشگاه، از زمان تصرف زمین‌ها توسط دانشگاه شیراز

وی افزود: در این شرایط، دانشگاه شیراز همه زمین‌ها را تصرف و شروع به ساخت‌و‌ساز می‌کند و از همان زمان اختلاف نظر بین دو دانشگاه به وجود می‌آید.
رئیس بیمارستان نمازی شیراز در این باره گفت: بارها برای حل این مسئله به مسئولین استان (استانداران مختلف) ارجاع شده که متاسفانه تا کنون حل نشده است. در حالی که در قانون، حل دعاوی بین دوائر دولتی بر عهده استانداری‌ها است. و در این رابطه که اختلافی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اراضی موقوفه بیمارستان نمازی ایجاد شده بود، مقامات استانداری به دلایلی نسبت به رفع این مشکل اقدامی نکردند؛ لذا پرونده در سال ۱۳۹۱ به معاون حقوقی ریاست جمهوری ارجاع داده شد.

به دستور معاون وقت رئیس جمهور (دکتر امین زاده لاری) این پرونده به کمیسیون مستندسازی و تعیین بهره‌برداری اموال غیرمنقول دولت ارسال و پس از دوسال بررسی‌های پرونده‌های قطور ۲۷ ساله این دعوی و شنیدن دفاعیات طرفین دعوی در کمیسیون، بالاخره رای نهایی به کمیسیون لوایح ارجاع و در آنجا با حضور مسئولین و وزرای مربوطه از جمله معاون حقوقی رئیس‌جمهور و وزیر دادگستری، وزیر علوم، وزیر بهداشت، رای به واگذاری ۳۷ هکتار زمین از زمین‌های موقوفه واقع در پشت‌مله، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز صادر شد.

جویبار افزود: لازم به ذکر است که کل زمین‌های موجود موقوفه نمازی نزدیک به ۴۵۰ هکتار است که این دعوی در خصوص ۶۴ هکتار از زمین‌های موقوفه بوده است که در کمیسیون فوق، تقریبا نیمی از آن به دانشگاه شیراز و حدودا نیم دیگر جهت ساخت بیمارستان نمازی دو به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعلق گرفت و سپس متن ابلاغیه طبق روال قانونی به همراه مصوبه کمیسیون لوایح و مستندسازی به دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال شد و از آن زمان تاکنون (اسفند ۱۳۹۳) علی‌رغم پیگیری‌های مکرر روسای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص ابلاغ آن مصوبه تا کنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به ضرورت نیاز به ساخت بیمارستان نمازی دو اظهار داشت: در بیمارستان نمازی به علت ارائه خدمات ویژه و منحصر به فردی که صورت می‌گیرد، همواره مراجعه‌کنندگانی از استان‌های دور و نزدیک دارد و در حال حاضر ضریب اشغال تخت در این بیمارستان، بالای ۱۳۰ درصد است.

تعدادی زیادی از بیماران به دلیل کمبود تخت در اورژانس معطل می‌مانند

جویبار افزود: علت آن است که تعداد مراجعات و همچنین طول مدت بستری بیماران طولانی است بنابراین همیشه تعداد زیادی بیمار در بخش‌های اورژانس بیمارستان در شرایط بسیار نامناسب بستری شده و از گرفتن خدمات مناسب بی‌بهره می‌مانند.

رئیس سابق بیمارستان نمازی تاکید کرد: بر اساس محاسبه مراجعه روزانه بیماران به اورژانس و همچنین تعداد روزهای بستری و تعداد خدمات، در صورتی که یک بیمارستان ۷۵۰ تخت خوابی در شیراز و در مرکز شهر ساخته شود، در مدت کمتر از ده روز پر گردیده و از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: بنابراین در سال ۱۳۹۰ با توجه به مسائل پیش رو و ضرورت ایجاد یک ابر‌بیمارستان، طرح ایجاد این بیمارستان در هیئت رئیسه دانشگاه مطرح و سپس توسط استانداری مورد تایید قرار گرفت و برای گرفتن مجوز ساخت و احداث چنین بیمارستانی نیاز به کسب مجوز از سازمان برنامه و بودجه بود که پس از تلاش های بسیار زیاد و سخت مصوبه کمیسیون ۲۱۵ اخذ شد.

جویبار گفت: در ابتدای شروع دولت فعلی و طی رایزنی‌های متعدد با مسئولین ذیربط و نمایندگان استان طرح فوق پس از مطرح شدن در کمیسیون‌های مربوطه ردیف بودجه دریافت نمود‌ این درحالی بود که اولین گام در کل ایران توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۹۱ برداشته و محل بودجه و مصوبات آن مشخص و کسب شد.

از آن پس مدیریت پروژه با به کارگیری مشاوران داخلی شروع به تهیه برنامه فیزیکی جهت بیمارستان نمازی دو نمود و متاسفانه همانطور که گفته شد علی‌رغم تلاش‌های متعدد زمین موقوفه نمازی جهت احداث بیمارستان هزارو ۲۱۶ تختخوابی بیمارستان نمازی دو در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است در سال ۱۳۹۵ بخش عمده‌ای از بودجه ساخت و تجهیز این بیمارستان برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت جهت احداث بیمارستان نمازی دو مجوز دریافت فاینانس خارجی اخذ کرد که مبلغ فاینانس فوق ۴۰۸ میلیون یورو بوده که تمامی این منابع معطل دریافت زمین فوق الذکر می‌باشد.

آنچه که در این دوران بیش از پیش ضرورت ساخت چنین بیمارستانی را دو صد چندان نموده است وجود بیماری کرونا است به گونه‌ای که به علت کمبود تخت‌های بیمارستانی تعداد زیادی از شهروندان ما نتوانستند از خدمات خوب همکاران درمانی و دانشگاهی استفاده نمایند.

 

آنچه که در این دوران بیش از پیش ضرورت ساخت چنین بیمارستانی را دو صد چندان نموده است وجود بیماری کرونا است به گونه‌ای که به علت کمبود تخت‌های بیمارستانی تعداد زیادی از شهروندان ما نتوانستند از خدمات خوب همکاران درمانی و دانشگاهی استفاده نمایند.

تلاش همکاران، اساتید، پرسنل، مدیران و روسای بیمارستانی و دانشگاه در جهت رفع مشکلات بیمارستان جای تقدیر و تشکر دارد ولی مسلماً در صورتی که فضای فیزیکی مناسب در اختیارشان قرار گرفته بود این خدمات مناسب‌تر ارائه می‌شد‌.

وی در پایان با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم (ربنا افرق علینا صبرا و ثبت اقدامنا وانصرنا علی القوم الکافرین: ای پروردگار ما بر ما شکیبایی ببار و ما را ثابت قدم گردان و بر کافران پیروز نما، سوره بقره آیه ۲۵۰) و ضمن تشکر از رئیس دانشگاه و مدیران زیرمجموعه جهت پیگیری تخصیص زمین‌های موقوفه نمازی، از مقامات استانی و کشوری به ویژه معاون اول رئیس جمهوری که گره کور این مشکل به دست وی گشوده می‌شود، خواست تا نگاه ویژه طرح جهت رفع مشکل موقوفه نمازی دو داشته باشند.

پس نیاز است در یک مطالبه جمعی همه مردم و مسوولان در ساخت این بیمارستان که آبروی شیراز، فارس و کشور است همت گمارند و به ساخت چنین بیمارستانی که بی‌شک گره‌گشای آلام و دردهای بسیاری از مردم خواهد بود ببالند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول