اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد روسیه از اقدامات ضدروسی غرب در رابطه با ماجرای «ناوالنی»

وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از شکل‌گیری کارزار ضدروسی مرتبط با ماجرای مسمومیت ادعایی «الکسی ناوالنی» گفته هدف اصلی این کارزار به جای اهمیت دادن به سلامتی وی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه است.

انتقاد روسیه از اقدامات ضدروسی غرب در رابطه با ماجرای «ناوالنی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای روز چهارشنبه از شکل‌گیری کارزار ضد روسی مرتبط با ماجرای مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی، مخالف دولت روسیه انتقاد کرد.

به نوشته خبر‌گزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه عنوان کرده که هدف اصلی این کارزار به جای اهمیت دادن به سلامتی ناوالنی، افزایش تحریم‌ها علیه مسکو است.

در این بیانیه آمده است:‌ «در میان رویکرد‌های غیر‌سازنده مقامات آلمانی، حملات بی‌اساس علیه روسیه همچنان ادامه دارد.»

همچنین آمده است:‌ «یک کارزاری برای انتشار اطلاعات غلط شکل گرفته که به وضوح نشان می‌دهد آغاز‌گران آن وظیفه اصلی خود را در مراقبت از سلامتی ناوالنی و دلایل واقعی بستری شدن وی نمی‌بینند، بلکه این وظیفه را تحریک احساسات برای تحریم روسیه می‌دانند.»

وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرد که روسیه از آلمان خواسته تا اطلاعاتی را در مورد معاینه‌های پزشکی صورت گرفته از ناوالنی ارائه دهد اما برلین اقدام سریع و سازنده‌ای را اتخاذ نکرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «پزشک‌های روسیه به همکاران آلمانی خود پیشنهاد انجام یک گفتگوی نزدیک را ارائه می‌دهند تا داده‌های آلمان و روسیه در مورد وضعیت ناوالنی مورد بحث قرار گیرد، اما متأسفانه طرف آلمانی در این روند سنگ‌اندازی می‌کند.»

وزارت خارجه روسیه همچنین گفته که فقدان اطلاعات فوق‌الذکر به نهادهای اجرای قانون روسیه (پلیس) اجازه نمی‌دهد تا از همه سازوکارهای آیین‌نامه‌ای لازم برای صحت‌سنجی شرایط حادثه استفاده کنند، در همین حال، هیاهو در مورد این ماجرا فقط افزایش می‌یابد.

روز گذشته وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک آنچه به ادعای آنها «مسمومیت تأییدشده» آلکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه خوانده شده را محکوم کرده و از روسیه خواسته‌اند عاملان حمله به او را پیدا کرده و محاکمه کند (اطلاعات بیشتر).

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است که یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول