اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

توسعه ۱۰ هزار متری بوستان آفتاب

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در این منطقه نسبت به دیگر مناطق شهری، گفت: توسعه 10 هزار متر مربعی بوستان آفتاب یکی از اقدامات شهرداری در راستای جبران این موضوع است.

توسعه ۱۰ هزار متری بوستان آفتاب

علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وضعیت سرانه فضای سبز در منطقه پنج شهر قم، اظهار کرد: در این زمینه امسال طرح توسعه بوستان آفتاب در شهر قائم و نزدیکی ریل راه آهن پیگیری می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به هزینه سه میلیارد تومانی برای بوستان آفتاب، ادامه داد: مناسب‌سازی فضای فیزیکی سوله ورزشی از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

اقبالیان با اشاره به وجود ۲۸ بوستان در این منطقه گفت: در اراضی کارگاهی تلاش می‌کنیم تا زمین‌هایی که کاربری سبز دارند را به فضای سبز تبدیل کنیم.

وی افزود: حدفاصل شمس آباد تا میدان بقیه‌الله(عج) قرار است دو بوستان جدید به زودی افتتاح شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به وجود بوستان در رینگ مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: محله جمکران هم نیاز به فضای سبز دارد که این البته منوط به همکاری مردم است و مردم در مورد زمین‌هایشان با ما به توافق برسند، ما هم سهم شهرداری را برای کاربری سبز کنار می‌گذاریم.

اقبالیان با اشاره به توسعه سه تا چهار هزار متری بوستان نیایش در نزدیکی مسجد مقدس جمکران در سال جاری، گفت: یکی از دلایل کم بودن سرانه فضای سبز منطقه پنج نسبت به دیگران مناطق شهر قم کارگاهی بودن بخش قابل توجهی از اراضی است.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول