اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تداوم کمک های مومنانه/ آغاز پویش مهر دانایی در شیراز

نخستین پویش نذر کتاب در محرم و صفر حسینی، تحت عنوان مهر دانایی در شهریور و مهرماه 99 برگزار می‌شود.

تداوم کمک های مومنانه/ آغاز پویش مهر دانایی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استان فارس علاوه بر پیشتاز بودن در عرصه کمک‌های مؤمنانه، از حیث تنوع قالب کمک‌ها و محدود نشدن آن به بسته‌های معیشتی و بخشش اجاره‌بها و... نیز جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد.

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و در ادامه کمک‌های مؤمنانه در استان فارس، نخستین پویش نذر کتاب در محرم و صفر حسینی تحت عنوان مهر دانایی توسط اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه، معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر فارس و با همکاری مؤسسه مطالعات بین‌المللی ابرار معاصر تهران، مدیریت فرهنگی سپاه ناحیه رستم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس-شهرستان رستم و سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس، در شهریور و مهر ماه جاری مقارن با محرم و صفر برگزار می‌شود.

در خانه‌های بسیاری از ما و همچنین در بسیاری از نهادها و اداره‌های دولتی و خصوصی، خیل عظیمی از کتاب‌های بدون استفاده و صرفاً دکور و حتی فرسوده و بازیافتی وجود دارد که با نذر این کتاب‌ها می‌توان تا اندازه‌ زیادی به غنای کتابخانه‌های عمومی و تخصصی در مناطق محروم و مراکز دانشگاهی کم‌برخوردار استان افزود و با صرف هزینه کتب و مجلات فرسوده‌ اهدائی قابل بازیافت نیز می‌توان درصد قابل توجهی از نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان ساکن در مناطق محروم به نوشت افزار و کتب کمک درسی را در قالب بسته‌های فرهنگی برآورده نمود.

لازم به ذکر است که این موضوع علاوه بر رفع بخشی از نیازهای محصلان، به ارتقاء فرهنگ عمومی و کتابخوانی در میان شهروندان ساکن در مناطق محروم و عینیت بخشیدن به کمک مؤمنانه و جهاد فرهنگی در جامعه نیز خواهد افزود و به طبع آن، مواسات و همدلی را در میان هم‌وطنانمان ترویج و تشویق خواهد نمود.

در این پویش، کتاب‌های سالم و نو همچنین کتاب‌ها و مجلات فرسوده و بازیافتی اهداء شده، با نیت نذر فرهنگی و مهر دانایی و با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی، به تقویت و غنای منابع کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی-آموزشی در مناطق محروم شیراز و شهرستان‌های استان فارس، وقف در گردش کتب عمومی و تخصصی دانشگاهی جهت استفاده دانشجویان و تهیه کتاب و نوشت‌افزار برای دانش آموزان نیازمند و حتی اهداء کتاب و احداث کتابخانه در مراکز اصلاح تربیت وکمپ‌های ترک اعتیاد اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول