اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

کارانه معوق کادر درمان تا پایان هفته پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت کارانه معوق کادر درمان تا پایان هفته خبر داد.

کارانه معوق کادر درمان تا پایان هفته پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور گفت:‌ کارانه‌های معوق کادر درمان از امروز تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود. هر دستگاهی که از دولت بودجه دریافت می‌کند، سازمان برنامه و بودجه بر عملکرد مالی آن نظارت دارد.

نوبخت از حسن اعتماد کادر درمان و مدافعان سلامت به او و تشریح دغدغه‎هایشان با وی تشکر کرد و افزود: پس از افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در اسفند ماه سال گذشته، فرهنگیان مشکل رتبه‌بندی‌شان را عنوان کردند که در نشست‌هایی با آنها و نمایندگان تشکل‌هایشان و .... مشکل آنها حل شد. خوشبختانه دیگر در کامنت‌های کاربران در فضای مجازی، در این باره درخواستی نداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت:‌ در این رابطه با نمایندگان آن‌ها به بررسی قوانین متناسب سازی حقوق‌ها پرداختیم. قول دادیم قبل از فرارسیدن مهر، پرداخت پاداش بازنشستگان را آغاز کنیم که خوشبختانه این امر از ابتدای این هفته با پرداخت ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است. سومین مراجعه کنندگان به ما به جهت وجه نظارتی سازمان برنامه و بودجه، اعضای کادر درمان بودند که مشکلاتشان را در فضای مجازی با بنده در میان گذاشتند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمبود نیرو بود؛ اظهارداشت: خوشبختانه امسال مجوز استخدام برای ۲۲ هزار پرسنل به وزارت بهداشت داده شده است که اولویت آن‌ها جذب نیروهای شرکتی و رسمی شدن آنها از طریق برگزاری آزمون است.

نوبخت با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار تخت جدید قرار است در سال جدید به تخت‌های بیمارستانی اضافه شود؛ ادامه داد: از این رو وزارت بهداشت و درمان همچنان خواستار استخدام جدید نیرو خواهد بود. پس از جذب ۲۲ هزار نیروهای فوق الذکر، سازمان برنامه و بودجه کشور، اجازه جذب جدید نیرو برای این وزارتخانه را مجددا صادر خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه برخی از اعضای کادر درمان خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود بدون گذراندن آزمون استخدامی هستند؛ یادآور شد: در حال حاضر بر اساس قانون تنها راه این امر، گذراندن آزمون استخدامی است. البته در لایحه بودجه ۱۴۰۰ می‌کوشیم در صورت توافق مجلس، بخشی از جذب نیرو در وزارت بهداشت را بدون برگزاری آزمون به سرانجام برسانیم. البته این امر در صورت موافقت مجلس و برای سال بعد محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول