اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سهمیه مسکن محرومان در شهرستان دهاقان محدودیت ندارد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان دهاقان گفت: ۱۰۰ واحد مسکن محرومان برای شهرستان دهاقان اختصاص یافت ولی با هماهنگی‌های به عمل آمده، اکنون محدودیتی در سهمیه نداریم.

سهمیه مسکن محرومان در شهرستان دهاقان محدودیت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، ابراهیم رضائی عصر امروز در جلسه طرح مسکن محرومان شهرستان دهاقان با بیان این‌که طرح ساخت مسکن برای محرومان از ابتدای سال با حضور معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در روستای شاهزاده علی‌اکبر شهرضا آغاز شد، اظهار داشت: ۱۰۰ واحد برای شهرستان دهاقان اختصاص یافت ولی با هماهنگی‌های به عمل آمده، اکنون محدودیتی در سهمیه نداریم.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان دهاقان با بیان این‌که در این طرح پروانه ساخت به صورت رایگان صادر می‌شود و نظارت‌ها و طراحی آن هم رایگان توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود، افزود: تاکنون ۶ پلاک زمین مسکونی در اختیار افرادی که توانایی تهیه زمین را نداشتند، قرار گرفته و در آینده نیز چنین افرادی شناسایی می‌شوند و زمین رایگان از زمین‌های بنیاد مسکن به آن‌ها اهدا می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی طرح مسکن محرومان در روستا‌های شهرستان دهاقان از نظر شناسایی افراد، ثبت‌نام و تهیه نقشه بیان کرد: در شهر‌های دهاقان و گلشن بنا به مشکلاتی تاکنون پروانه‌ای صادر نشده است و با توجه به این‌که شهرستان دهاقان از محدود شهرستان‌هایی است که در آن سهمیه شهری برای مسکن محرومان اختصاص داده شده، نیاز است هرچه سریع‌تر مشکلات موجود حل شود تا محرومان شهری نیز از این طرح بهره‌مند شوند.

در روستا‌های دزج و پوده با نبود زمین برای احداث مسکن مواجه هستیم

سرهنگ رستگار، بخشدار مرکزی دهاقان در ادامه این جلسه بیان کرد: پس از ابلاغ طرح مسکن محرومان جلسه‌ای با دستگا‌های مربوط و دهیاران و شوراهای روستاها برگزار و جزئیات طرح مسکن محرومان به آن‌ها ابلاغ شد و تاکنون ۷۹ پروانه ساخت به صورت رایگان در روستا‌های بخش مرکزی دهاقان صادر شده و برای عقد قرارداد به بنیاد مسکن ارسال شده است.

وی با بیان این‌که در روستا‌های دزج و پوده با نبود زمین برای احداث مسکن مواجه هستیم، گفت: باید راهکار‌هایی برای حل این مشکل در روستا‌های مذکور اندیشیده شود.

رستگار قبول نداشتن طرح ضمانت زنجیره‌ای توسط برخی از بانک‌ها را از دیگر مشکلات موجود در طرح مسکن محرومان برشمرد و عنوان کرد: نیاز است با بانک‌های عامل جلسه‌ای گرفته شود و مشکل مرتفع شود.

شناسایی افراد محروم برای استفاده از طرح مسکن محرومان

سید علی سجادی، سرپرست فرمانداری دهاقان نیز در این جلسه با تأکید بر شناسایی افراد محروم برای استفاده از طرح مسکن محرومان توسط دستگا‌های اجرایی خاطرنشان کرد: نیاز است از ظرفیت خیران  برای تأمین زمین مسکونی استفاده شود.

وی با اشاره به مشکل نبود زمین برای احداث مسکن در روستا‌های دزج و پوده بیان کرد: دهیاران و شوراهای روستاهای مذکور با هماهنگی بنیاد مسکن نسبت به توافق با مالکان زمین‌های کشاورزی برای  معاوضه زمین‌های کشاورزی با دولتی اقدام کنند.

سجادی با بیان این‌که در شهر دهاقان و گلشن نیز با محدودیت زمین  مواجه هستیم، افزود: ادارات و ارگان‌ها زمین‌های بلا استفاده خود را برای احداث مسکن برای محرومان اختصاص دهند.

سرپرست فرمانداری دهاقان با بیان این‌که مالکان بافت فرسوده در صورت امکان با ادارات مربوطه در راستای تأمین زمین برای مسکن محرومان همکاری کنند، تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات مطرح شده از جمله عدم اجرای طرح ضمانت زنجیره‌ای جلسه‌ای با بانک‌های شهرستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی در سال‌های گذشته زمین دریافت کرده‌اند اما تاکنون نسبت به ساخت مسکن اقدام نکرده‌اند و در جلسه شورای مسکن در روز‌های آینده نسبت به این مسأله تصمیم‎‌گیری خواهد شد و در صورت نیاز زمین از دسترس آن‌ها خارج  و به نیازمند واقعی داده می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول