اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا خواستار تشکیل جلسه فوری با مقامات انگلیس شد

معاون ریاست کمیسیون اروپا خواستار تشکیل نشستی فوری میان مقامات اتحادیه اروپا و انگلیس شد تا مذاکراتی درخصوص معرفی لایحه جدید لغو بخشی از توافق برگزیت در پارلمان بریتانیا انجام گیرد.

اتحادیه اروپا خواستار تشکیل جلسه فوری با مقامات انگلیس شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درپی تصمیم دولت انگلیس برای تصویب قانونی جهت حذف بخشی از توافق خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، بروکسل خواستار تشکیل نشست فوری میان طرفین شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ماروس سفکوویک» معاون ریاست کمیسیون اروپا روز چهارشنبه خواستار نشستی فوری با حضور «مایکل گاو» وزیر کابینه دولت انگلیس شد.

از سوی دیگر «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا نیز هشدار داد تصویب این لایحه در پارلمان انگلیس، با قوانین بین‌المللی مغایرت خواهد داشت.

دولت آلمان نیز ضمن ابراز نگرانی درخصوص این تصمیم دولت انگلیس، از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور درخواست کرد «تعهد کامل» نسبت به تمام شروط درج شده در توافق برگزیت را حفظ کند.

این در حالی است که جانسون بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) برای تحویل این لایحه و مجاب کردن قانون‌گذاران به تصویب آن، وارد پارلمان شده است.

رویترز می‌گوید نسخه‌ای از «لایحه بازارهای داخلی» که موجب نگرانی اروپایی‌ها و برخی مقامات بریتانیایی شده است، مطالعه کرده و معتقد است بخش‌هایی از آن با قوانین بین‌المللی و حتی قوانین داخلی مغایرت دارد.

در صورتی که این لایحه به قانون تبدیل شود، به وزرای دولت انگلیس این قدرت را می‌دهد که بخش‌هایی از توافق برگزیت که به مرزهای ایرلند شمالی مربوط است نادیده بگیرد. اما تصویب این لایحه نیازمند تأیید آن از سوی مجلس عوام و مجلس اعیان بریتانیا خواهد بود.

بخشی از مردم بریتانیا در سال ۲۰۱۶ در قالب یک همه‌پرسی، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند اما حصول توافق میان دو طرف تا ابتدای سال جاری میلادی و بر سر کار آمدن دولت جانسون به طول انجامید.

تا کنون نمایندگان لندن و بروکسل درباره چگونگی روابط تجاری دو طرف پس از اتمام حالت گذار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، مذاکراتی شکننده برگزار کرده‌اند اما هیچ نتیجه مثبتی حاصل نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول