اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

107 پروژه در سامانه رصد فعالیت معین های اقتصادی ثبت شده است

فرماندار بردسکن گفت: 107 پروژه با اعتبار69 میلیارد و 590میلیون تومان واشتغال1160نفر در سامانه رصد فعالیت معین های اقتصادی ثبت شده است.

107 پروژه در سامانه رصد فعالیت معین های اقتصادی ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن به نقل از روابط عمومی فرمانداری بردسکن، مجتبی شاکری  امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها با حضور فرماندار ، رئیس امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی ، معاونت برنامه ریزی عمرانی فرماندار ، مدیران بانک ها و فعالان اقتصادی بردسکن، روز گذشته در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰۷ پروژه با اعتبار۶۹ میلیارد و ۵۹۰میلیون تومان واشتغال هزار و ۱۶۰ نفر در سامانه رصد فعالیت معین های اقتصادی ثبت شده است.

فرماندار بردسکن بیان اینکه از تعهد اشتغال هزار و ۳۷ فرصت شغلی در سال جاری تاکنون ۳۸ درصد آن تحقق پیدا کرده است، افزود: در شهرستان بردسکن بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال توسط بانک‌های عامل پرداخت شد که ۳۶ میلیارد تومان از طریق سامانه کارا، هفت میلیارد تومان توسط بنیاد برکت، شش میلیارد تومان توسط کمیته امداد، چهار میلیارد تومان توسط بهزیستی و چهار میلیارد تومان توسط پست بانک پرداخت شده است.

وی حضور میدانی دبیر شورای هماهنگی بانک ها و بازدید از پروژه های نیمه تمام و مشکل دار را یک حرکت بسیار ارزرشمند دانست و گفت: بحث اشتغال و کارآفرینی در واقع یک نوع عبادت محسوب می شود.

شاکری با اشاره به اینکه رفع مشکلات مردم توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی را یک نعمت بیان کرد و گفت: حل مطالبات و مشکلات مردم می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهد.

وی بیان کرد: در راستای تحقق طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی هفت معین اقتصادی در شهرستان بردسکن فعالیت دارند که تاکنون ۱۰۷ پروژه با اعتبار۶۹ میلیارد و ۵۹۰میلیون تومان واشتغال هزار۱۶۰ نفر در سامانه رصد فعالیت معین های اقتصادی ثبت نمود ه اند.

فرماندار بردسکن عنوان کرد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید ، ۲۳ تفاهم نامه به ارزش ۸۷۵ میلیارد تومان با سرمایه گذاران منعقد شده که تاکنون هشت تفاهم نامه مهم با اعتبار۵۵۳ میلیارد تومان و اشتغال ۵۳۰ نفر با پیشرفت ۱۰۰ درصد به بهره برداری رسیده و هفت پروژه بالای ۹۰ درصد وبقیه به طور متوسط ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

شاکری افزود: شهرستان بردسکن به عنوان یک شهرستان کشاورزی دارای ۲۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی با تولید ۱۱۷ هزار تن انواع محصولات زراعی باغی ودامی با گردش مالی بیش از  هزار ۴۰۰میلیارد تومان است.

وی تعداد واحدهای صنعتی را ۴۲ واحد با هزار و۹۴ نفر اشتغال و معادن فعال را ۳۴ معدن با دوهزار ۴۰۰ نفر اشتغال اعلام کرد و گفت: کارخانه نساجی مدرس به عنوان نگینی در حوزه صنعت است، تعداد هشت معدن مس با ذخیره قطعی ۱۵میلیون تن واستخراج یک میلیون تن در سال و تولید ۱۲۰هزار تن کنسانتره مس ، دو معدن طلا با ذخیره دو میلیون تن و استخراج ۱۷۰ هزار تن در سال وتولید ۲۷۰کیلو طلا در سال ، سه معدن آهن با ذخیره ۱۰میلیون تن واستخراج ۱۵۰هزار تن سنگ آهن وتولید ۴۰هزار تن کنسانتره آهن و تعداد چهار واحد معدنی در مرحله اکتشاف با میزان هشت میلیون تن ذخایرمواد معدنی در منطقه وجود دارد.

فرماندار بردسکن همچنین گفت: از ۱۹ واحد صنعتی دارای مجوز در شهرک صنعتی، ۱۱ واحد فعال می باشند که چهار واحد در تملک بانک ها  است که متقاضی جهت سرمایه گذاری در این واحدها اعلام آمادگی کرده است که باید تعین تکلیف شوند. وی تعداد واحد های صنفی فعال را  سه هزار ۵۰۰ واحد با ۱۰ اتحادیه صنفی اعلام کرد.

شاکری به پرداخت ۲۲۵ فقره وام ازدواج از ابتدای امسال تاکنون دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: مبلغ پرداختی وام های ازدواج به متقاضیان ۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان می باشد که بانک ملی بیشترین میزان پرداختی ها را داشته است.

وی عملکردبانک های شهرستان بردسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  از مجموع ۵۶۳ فقره تسهیلات کرونا در شهرستان بردسکن تاکنون ۳۴۳ فقره به مبلغ 3 میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان به متقاضیان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است و ۱۹۲ پرونده دیگر در دست بررسی و ۲۶ طرح در بانک های استان تاکنون تایید نشده است.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول