اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

از اهدای اعضای بدن دانش‌آموز پایه هفتمی به 8 بیمار تا برنامه فردای مدرسه تلویزیون

اعضای بدن دانش‌آموز پایه هفتمی که دچار مرگ مغزی شده بود، به 8 بیمار نیازمند عضو، عمر دوباره بخشید.

از اهدای اعضای بدن دانش‌آموز پایه هفتمی به 8 بیمار تا برنامه فردای مدرسه تلویزیون

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای بدن دانش‌آموز لرستانی به 8 بیمار، عمر دوباره بخشید؛ افشین دالوند دانش‌آموز کلاس هفتم شهید هاشمی نژاد ناحیه یک خرم‌آباد در روز تاسوعا دچار حادثه و مرگ مغزی شد و خانواده‌اش نیز با اهدای اعضای فرزندشان موافقت کردند.

* راه‌اندازی زبان اشاره در مدرسه تلویزیونی ایران برای دانش‌آموزان با آسیب شنوایی

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای عدم تضییع حقوق معلمان و دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی، سفارش نصب نرم افزارهای گویا ساز در سامانه شاد را داده است؛ بر این اساس فایل‌های صوتی تمامی کتاب‌های درسی جهت استفاده معلمان و دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی در سایت سازمان موجود است و هم اکنون محتوای این گروه از عزیزان توسط معلمان درحال تولید و به محض آماده شدن در کانال محتوای آموزش سامانه شاد بارگذاری خواهد شد.

همچنین در خصوص آموزش دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، معلمان دانش آموزان آسیب دیده شنوایی محتواها را با روش‌های آموزشی این گروه تدریس و در اختیار دانش آموزان کلاسشان قرار می‌دهند و فیلم‌های تدریس با در نظر گرفتن استاندارد زمان و حجم مشکلی در بارگذاری در سامانه شاد وجود ندارد؛ فایل‌های مناسب سازی کتاب‌های درسی برای استفاده معلمان گروه آسیب دیده شنوایی در سایت سازمان آموزش و پرورش استثنایی موجود است و هم اکنون محتوای این گروه از عزیزان توسط معلمان درحال تولید و به محض آماده شدن در کانال محتوای آموزش سامانه شاد بارگذاری خواهد شد.

همچنین  تشکیل گروه‌های آموزشی دانش آموزان تلفیقی و فراگیر توسط معلمان رابط در سامانه شاد فراهم شده تا با تشکیل گروه، خدمات آموزشی را به این گروه از دانش آموزان ارائه کنند؛ ضمن اینکه در راستای ارایه خدمات آموزشی، زبان اشاره در مدرسه تلویزیونی برای دانش‌آموزان آسیب شنوایی راه‌اندازی شده است و کتاب‌های درسی همه ساله به صورت صوتی و درشت خط و بریل در سازمان تهیه و به روزرسانی شده و در اختیار دانش آموزان آسیب دیده بینایی قرار می‌گیرد.

* کاهش 40 درصدی درخواست بازنشستگی فرهنگیان نسبت به سال گذشته

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأمین اعتبار مالی5400 میلیارد تومان و پرداخت پاداش 47 هزار فرهنگی بازنشسته سال 98 اظهار کرد: با توجه به تغییراتی احکام حقوقی فرهنگیان شاغل رخ‌داده است باعث شده بسیاری از آنها برای استفاده از مزایای استمرار افزایش حقوق سال 98 و 99 در تعیین میزان حقوق بازنشستگی، ترجیح دهند فعالیت خود را در آموزش‌وپرورش استمرار دهند و بازنشسته نشوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال جدید به‌طور دقیق تاکنون 28 هزار و 900 نفر از فرهنگیان برای بازنشستگی اقدام کرده‌اند، که این تعداد نسبت 47 هزار بازنشستگان سال قبل کاهش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: همه‌ساله در دو مقطع زمانی اول مهرماه و پایان بهمن‌ماه برای افراد ذیصلاح، حکم بازنشستگی زده می‌شود امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری در تعداد بازنشسته‌ها داریم و درخواست همکاران فرهنگی برای بازنشستگی خیلی کمتر از سال گذشته است.

الهیار ترکمن ضمن ابراز خوشنودی از همکاری با افراد باتجربه فرهنگی در ادامه فعالیت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: وجود افراد باسابقه در آموزش‌وپرورش به افزایش کیفیت کار مدارس کمک می‌کند و تجارب ارزنده این افراد به انتقال بهتر آموزش‌ها به دانش آموزان مؤثر است.

وی گفت: با حمایت‌های دولت توانستیم ضرایب افزایش حقوق را برای همکارانی که سابقه بین30 تا 35 و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، لحاظ کنیم. همچنین در حکم بازنشستگی افرادی که سنوات کاری آن‌ها از 30 سال بیشتر می‌شود، بند کسورات بازنشستگی حذف خواهد شد و همکاران فرهنگی که بین30 تا 35 سال به فعالیت خود با سازمان ادامه می‌دهند از مزایای بیشتر و بهتری بهره خواهند برد.

* تصمیم‌گیری در مورد پوشش دانش‌آموزان از وظایف شورای مدرسه است

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در مورد پوشش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: برطبق بند 12 از شرح وظایف شورای مدرسه مندرج در آیین نامه اجرایی مدارس، تصمیم‌گیری در مورد لباس و پوشش دانش‌آموزان از وظایف شورای مدرسه است و بر این اساس تصمیم‌گیری و اقدام می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان افزود: باتوجه به راه‌اندازی سامانه آموزش خانواده در همگام، ضرورت دارد، مدیران تمام مدارس  برمبنای این سامانه نسبت به انتخاب مدرس مدنظر، نظرسنجی از اولیا، زمان بندی شروع و پایان دوره، انتخاب دوره‌های ابلاغی، حضور غیاب اولیا،صدور گواهینامه، ثبت آمار و... اقدام کنند.

وی گفت: آموزش اولیا صرفا توسط مدرسین آموزش خانواده انجمن اولیا ومربیان و از طریق سامانه آموزش خانواده صورت می‌‌گیرد. مدیر مدرسه همواره به عنوان مدیر دوره شناخته می‌شود، بنابراین نظارت بر تدریس مدرس و برآوردن خواسته‌های اولیا مطابق نیازسنجی و... به عهده مدیر دوره است. همچنین مدیر مدرسه با استفاده از نظرات اولیا، مدرس مربوطه و اعضای انجمن می‌تواند تا سقف 40 ساعت از سایر سرفصل‌ها استفاده کند.

عباسپور گفت: استفاده از اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران به عنوان سخنران تخصصی صرفا با هماهنگی اداره انجمن اولیا ومربیان بلامانع است و ضروری است در مدارس بر معرفی ماهنامه پیوند، کتاب‌های انتشارات انجمن اولیا و مربیان به والدین و کانال اولیا ومربیان در شبکة شاد جهت آموزش غیرحضوری تأکید شود.

* برنامه مدرسه تلویزیونی ایران در روز پنج‌شنبه  ٢٠ شهریور

شبکه ‌آموزش:

فنی و حرفه ای و کاردانش :

ساعت٨  تا ٨:٣ شناخت مواد و مصالح  پایه  ١٠ رشته نقشه کشی و معماری
ساعت٨:٣٠ تا ٩  معرفی نرم افزارهای تخصصی تمام پایه هارشته صنایع چوب   
ساعت ٩ تا ٩:٣٠  مقدمه ای بر عکاسی دیجیتال پایه ١٠ رشته عکاسی  
ساعت ٢٠:۵٠ تا٢١:١۵ کاربرد فناوری های نوین - دروس شایستگی غیرفنی  
 ساعت ٢١:١۵ تا٢١:۵٠ ارتباط موثر -درس مشترک زمینه خدمات 

پایه ابتدایی:

ساعت ١٠:۴۵ تا ١١:١٠ فارسی و نگارش  پایه اول
ساعت ١١:١٠ تا١١:٣۵علوم تجربی و تفکر  پایه دوم  
ساعت١١:٣۵ تا١٢بازی و ریاضی    پایه سوم 
ساعت١٢ تا١٢:٢۵مطالعات و مهارتهای اجتماعی پایه چهارم 
ساعت١٢:٢۵ تا١٢:۵٠علوم تجربی و تفکر   پایه پنجم 
ساعت١٣:١۵ تا١٣:۴۵پیام ها و هدیه های آسمانی پایه ششم 

متوسطه اول:

ساعت ١۴:٣٠  تا١۵:٠٠ تفکر و سبک زندگی  پایه هفتم ( درس اول ) 
ساعت ١۵:٠٠ تا١۵:٣٠ تفکر و سبک  زندگی    پایه هشتم (  درس اول  ) 
ساعت ١۵:٣٠ تا ١۶ آمادگی دفاعی   پایه نهم (درس اول )

دوره آموزش مجازی متوسطه :

ساعت ١۶ تا ١۶:٣٠ دوره آموزش مجازی توسعه مهارتهای حرفه ای دبیران 
موضوع: ویژگی های دانش آموزان قرن ٢١(بخش ٢ ) از تئوری تا عمل 

متوسطه دوم :

 ساعت ١۶:٣٠ تا١٧ عربی زبان قرآن١  پایه دهم رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی 
ساعت ١٧ تا ١٧:٣٠ عربی زبان قرآن ٢ پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی 
 ساعت ١٧:٣٠ تا١٨ عربی زبان قرآن٣  پایه دوازدهم  رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی  
 ساعت٢٠  تا٢٠:٢۵  درس ریاضی٢ پایه یازدهم   رشته علوم تجربی
 ساعت٢٠:٢۵ تا٢٠:۵٠  درس ریاضی٣ پایه دوازدهم رشته علوم تجربی 

شبکه ۴

ساعت ۸ علوم و فنون ادبی۳ پایه ۱۲ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی
ساعت ۸:۳۰ درس تاریخ  ۲ پایه۱۱ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی
ساعت ۹ درس نگارش۲ پایه ۱۱ مشترک تمامی رشته‌ها
ساعت ۹:۳۰ درس علوم وفنون ادبی ۳ پایه ۱۲ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی
ساعت ۱۰ درس علوم وفنون ادبی ادبی۲پایه۱۱ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی.
ساعت۱۰:۳۰ درس زبان خارجی ۲پایه ۱۱ مشترک تمامی رشته‌ها
ساعت ۱۱: درس هندسه ۳پایه۱۲ رشته ریاضی فیزیک
ساعت ۱۱:۳۰ درس هندسه۲ پایه۱۱ رشته ریاضی فیزیک
ساعت ۱۲ درس ریاضی وآمار۱پایه۱۰رشته ادبیات و علوم انسانی
ساعت ۱۲:۳۰ درس هندسه ۳ پایه ۱۲رشته ریاضی فیزیک
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول