اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲۳۱ فرصت شغلی به همت بنیاد شهید سمنان ایجاد شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۳۱ فرصت شغلی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایجاد شد.

۲۳۱ فرصت شغلی به همت بنیاد شهید سمنان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام حسن فریدون عصر امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه واگذاری زمین، ساماندهی گلزار شهدا و اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان سمنان بیان کرد: ۲۴۹ گلزار شهدا در هشت شهرستان استان سمنان وجود دارد که از این تعداد، ۱۹۵ گلزار روستایی و ۵۴ گلزار شهری است.

او ادامه داد: ۲۶ گلزار شهدای گمنام در استان سمنان وجود دارد که برای بازسازی این مزارها اقدام‌های خوبی در سال‌های گذشته انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۱۸۶ نفر از جامعه ایثارگران و شهدای استان سمنان اکنون بیکار هستند، گفت: در سال ۹۷ بر اساس آمارهای موجود، ۴۶۶ فرصت شغلی برای خانواده‌های شهید و ایثارگر استان سمنان ایجاد شد در حالی که این رقم در سال گذشته ۳۹۷ فرصت شغلی بوده است.

فریدون بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۳۱ فرصت شغلی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایجاد شد.

او ادامه داد: در جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، یک هزار و ۹۵۹ نفر متقاضی زمین برای ساخت خانه هستند و امروز تفاهم‌نامه تحویل زمین برای ساخت خانه برای یک هزار و ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

لزوم رفع مشکلات جامعه ایثارگران سمنان

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان هم گفت: در استان سمنان، موضع ما حمایت از جامعه ایثارگران و جانبازان و خانواده شهداست و در خصوص تأمین مسکن و ایجاد فرصت شغلی و ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در استان هیچ‌گونه کوتاهی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا و امروز با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تفاهم‌نامه‌ای برای واگذاری زمین به‌منظور احداث مسکن برای جامعه ایثارگران و جانبازان و همچنین ایجاد فرصت شغلی برای فرزندان آنها امروز امضا می‌شود.

آشناگر با بیان اینکه شهدا عهد خود را با خدا بسته و مزد خود را از خداوند متعال گرفتند و که شفیع ما در روز قیامت باشند، خاطرنشان کرد: خانواده جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم و معزز شهدا، گروهی دیگر از مخاطبان بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که به‌صورت طبیعی مسائل و مشکلاتی دارند که ممکن است، بیان نکنند؛ اما ما باید نسبت به این عزیزان با دغدغه‌مندی ویژه احساس مسئولیت و تکلیف داشته باشیم.

استاندار سمنان اظهار کرد: تمام نظام و ارکان اجرایی کشور موظف هستند تا نسبت به بهبود وضعیت رفاه و معیشت و رسیدگی به مطالبات و امور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به‌صورت جدی و ویژه اقدام کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۴/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول