اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

21 شهریور مارتن انتخاب آخرین نامزد بهارستان از گلستان/ 198 هزار نفر در غرب گلستان واجد رای شرایط هستند

استاندار گلستان از پیش‌بینی 244 صندوق اخذ رای در حوزه انتخابیه غرب استان خبر داد و گفت: 21 شهریور مارتن انتخاب آخرین نامزد بهارستان از گلستان خواهد بود و زمان اخذ رای به دلیل وضعیت کرونایی در استان قابل تمدید نیست.

21 شهریور مارتن انتخاب آخرین نامزد بهارستان از گلستان/ 198 هزار نفر در غرب گلستان واجد رای شرایط هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از مشارکت خوب مردم در انتخابات دوم اسفند سال 1398 اظهار کرد: مشارکت 57 درصدی مردم استان گلستان را در انتخابات گذشته داشتیم و گلستان جزو پنج استان کشور در ثبت بالاترین میزان مشارکت مردمی در انتخابات اعلام شد، هر چه میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند قطعا در انتخاب بهتر اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تکلیف نماینده غرب گلستان روز جمعه 21 شهریور مشخص خواهد شد، افزود: تمامی فرآیندهای برگزاری انتخابات در چهار شهرستان کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان آماده شده است و طی بازدیدی که انجام دادیم همه عوامل در آماده‌باش کامل هستند تا انتخابات خوبی برگزار شود.

*استقرار نماینده دانشگاه علوم پزشکی در حوزه انتخابیه/ مردم مشارکت در انتخابات را به لحظات پایانی موکول نکنند

استاندار گلستان در خصوص تفاوت برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس با انتخابات دوم اسفند گفت: در هر حوزه انتخابیه یک همکار علوم پزشکی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مستقر است.

حق‌شناس از مردم خواست مشارکت در انتخابات را به لحظات پایانی موکول نکنند و ابراز کرد: از ساعت هشت صبح که انتخابات آغاز می‌شود به دلیل تراکم پایین جمعیت فرصت خوبی برای رای دادن است، مردم با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت بار دیگر مشارکت خوبی را پای صندوق‌های رای رقم بزنند.

وی با بیان اینکه 244 صندوق اخذ رای در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان پیش‌بینی شده است، گفت: مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و لوازم شخصی مانند خودکار و ... برای عوامل اجرایی تهیه شده است.

* احتمال تمدید انتخابات وجود ندارد/ 198 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

استاندار گلستان از هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی به دلیل همکاری خوب‌شان قدردانی کرد و گفت: مردم اطمینان داشته باشند از آرای آنها صیانت خواهد شد و هر آنچه در صندوق‌های رای ریخته شده و انتخاب مردم است راهی مجلس خواهد شد.

حق‌شناس در خصوص اتخاذ شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای روز برگزاری انتخابات بیان کرد: از ساعت هشت صبح که انتخابات در غرب استان گلستان آغاز خواهد شد تا ساعت 18 روند برگزاری انتخابات ادامه دارد و احتمال تمدید انتخابات به دلیل شرایط کرونایی استان وجود ندارد.

وی گفت: در انتخابات گذشته در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان تعداد 193 هزار نفر واجد شرایط وجود داشت که 118 هزار نفر معادل 61 درصد مشارکت کردند و در این انتخابات پیش‌رو 198 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و قرار است انتخابات در مدت 10 ساعت برگزار شود.

* غربالگری عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی/ پیروز انتخابات حق راه‌اندازی کارناوال ندارد

استاندار گلستان احتمال تمدید انتخابات را بسیار پایین و نزدیک به صفر دانست و اظهار کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار نیست زمان انتخابات تمدید شود، در این زمینه تابع وزارت کشور هستیم.

حق‌شناس با بیان اینکه همه عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در سایت غربالگری ثبت‌نام کردند و مورد غربالگری قرار گرفتند، افزود: هیئت‌های برگزاری انتخابات آلوده به ویروس کرونا نیستند، تمام موارد برای برگزاری یک انتخابات باشکوه فراهم است.

وی در خصوص رعایت توصیه‌های اخلاقی، انتخاباتی و قانونی از سوی طرفداران کاندیداها گفت: هر دو کاندیدا را دعوت کردیم پروتکل‌ها به آنها اطلاع‌رسانی شده است، بالاخره یک نفر از بین دو نامزد روز جمعه برنده انتخابات خواهد بود هیچ برنده‌ای حق ندارد کارناوال راه بیندازد، اگر چنین مواردی شاهد باشیم تردید نکنید تخلف مسلم است و حتما در تائید حوزه انتخابیه مسئله ایجاد می‌شود.

* نامزدهای انتخابات پیروزی شیرین انتخابات را به لحظات تلخ تبدیل نکنند

استاندار گلستان از نامزدها و طرفداران آنها خواست پیروزی شیرین انتخابات را به لحظات تلخ تبدیل نکنند و با رعایت موارد گفته شده زمینه انتخابات باشکوه و سالم را فراهم کنند.

حق‌شناس بیان کرد: حداقل ۲ هزار و ۴۴۰ نفر بدون احتساب نیروهای خدماتی درگیر برگزاری انتخابات مرحله دوم غرب استان گلستان هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان گلستان گفت: استان دارای حدود ۲ میلیون جمعیت است اگر روزانه کمتر از ۴۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا بستری شوند وضعیت استان سفید یا زرد است و اگر آمار بالاتر از این رقم باشد وضعیت استان قرمز می‌شود.

* وضعیت گلستان در شیوع کرونا شکننده است/ 3 درصد تا وضعیت قرمز کرونا

استاندار گلستان با بیان اینکه وضعیت استان گلستان در شیوع کرونا شکننده است، افزود: فرقی نمی‌کند شرق، غرب یا مرکز استان پراکنش بیماران کرونا بیشتر است، خوشبختانه هفته گذشته کمتر از ۴۵ نفر بستری داشتیم و وضعیت گلستان قرمز نشد.

به گفته حق‌شناس؛ هفته گذشته شاخص استان ۱.۸۲ بود اما این روند اکنون افزایش داشته و به ۲.۲۲ رسیده که اگر سه درصد بالاتر برود وضعیت استان قرمز می‌شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول