اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رسانه‌های کشورهای اسلامی در محکومیت اهانت به پیامبر(ص) یک‌صدا شوند

سازمان بسیج رسانه استان اصفهان و انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان شعبه استان اصفهان طی بیانیه مشترکی از رسانه‌های کشورهای اسلامی درخواست کردند در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن و پیامبر(ص) یک‌صدا شوند.

رسانه‌های کشورهای اسلامی در محکومیت اهانت به پیامبر(ص) یک‌صدا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سازمان بسیج رسانه استان اصفهان و انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان شعبه استان اصفهان طی بیانیه مشترکی، توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: ترس و واهمه از گسترش دین اسلام و توهین به مقدسات از دیرباز با افزایش گرایش به اسلام و پس از روشنگری جامعه مسلمانان علیه اقدامات خصمانه استکبار جهانی و نظام سلطه‌جو همواره وجود داشته، اقدام اخیر نیز نشان داد طراحان غربی این اقدام همچنان در ذیل پرچم اهداف صهیونیست با رویکرد اسلام هراسی ثابت‌قدم مانده‌اند.

در ادمه این بیانیه آمده است: شعار اتحاد اسلامی، یک شعار مقدس است، امروز اگر پیامبر مکرم اسلام(ص) در میان ما بودند، به اقتضای آیه‌ شریفه‌ «عزیز علیه ما عنتّم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم» ما را به اتحاد دعوت می‌کردند؛ لذا بر جامعه رسانه‌ای جهان اسلام واجب است در این برهه حساس متحد و یکپارچه بر علیه این توهین آشکار قیام کنند و در حرکتی مؤثر محکومیت جدی این اقدام و آشکارسازی سناریو نویسان پشت پرده این‌چنین حرکات را رقم بزنند.

در بیانیه مشترک انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان شعبه استان اصفهان و بسیج رسانه استان اصفهان تأکید می‌کند: هرچند غرب در ادعایی مضحک آزادی بیان را ازارکان لیبرال دموکراسی می‌داند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب «این بهانه‌ آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً غلط و عوام‌فریبانه است.»

این بیانیه می‌افزاید: اگر صحبت آزادی بیان است چگونه است در غرب انتقاد و اظهارنظر درباره همجنسگرایی غیرقانونی و ممنوع است و حتی کسی نمی‌تواند در مورد هولوکاست سؤال، تحقیق و تردید داشته باشد؟ لذا با چنین تناقص‌ و برخورد دوگانه‌ای با آزادی بیان و حقوق بشر می‌توان بر ترویج تبلیغات ضد اسلامی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان کشورهای غربی گواهی داد؛ از این رو مسلمانان و رسانه‌های کشور‌های اسلامی باید در محکومیت این اقدامات موهن یک‌صدا و همراه شوند تا مقابل اهداف استراتژیستی ضد اسلامی غرب و تفرقه ایستادگی کنند.

این بیانیه تأکید می‌کند: کسانی که باورهای دیگران را تحریک می‌کنند باید انتظار ضربه مشتی محکم را داشته باشند زیرا مسلمانان اقصی نقاط جهان استمرار این اهانت‌ها را بدون شک حمل نخواهند کرد.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: واقعیت حقوقی ماجرا اینکه این اقدام با آزادی‌های مصرح در منشور سازمان ملل متحد نیز در تضاد آشکار است و دولت فرانسه باید در چارچوب محکومیت این موارد توهین‌آمیز اقدامات عاجل و لازم و عملی را به عمل آورد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول