اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دادستان کل رژیم صهیونیستی احتمالا نتانیاهو را برکنار می‌کند

دادستان کل تل آویو اعلام کرد که در صورت محرز شدن اقدامات نخست‌وزیر این رژیم برای ضربه زدن به دستگاه قضایی، احتمال دارد او را از منصب نخست‌وزیری برکنار کند.

دادستان کل رژیم صهیونیستی احتمالا نتانیاهو را برکنار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستان کل رژیم صهیونیستی گفت که شاید مجبور شود «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور به کناره‌گیری از قدرت کند.

روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی چهارشنبه نوشت که «آویخای مندلبلیت» سلسله جلسات مشورتی با مسئولان ارشد دستگاه قضائی فلسطین اشغالی پیرامون اعلام «ناتوانی نتانیاهو در انجام مأموریت‌های محوله به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل» داشته است.

مندلبلیت بر این باور است که حملات مداوم نتانیاهو به دستگاه قضا و داستانی کل و پلیس آشکارا بیانگر این است که او ناتوان از انجام مأموریت‌هایش است و اگر محرز شود که او از منصب خود برای ضربه زدن به دستگاه قانونی رژیم صهیونیستی در روند رسیدگی به پرونده فساد خود استفاده می‌کند، چه‌بسا نتانیاهو را مجبور به استعفا کند.

دادستان کل رژیم صهیونیستی در باره اظهارات اخیر نتانیاهو در باره انگیزه سیاسی مقامات دستگاه قضاء مبتنی بر دروغ آشکار بوده و بی‌پایه و اساس است که به دنبال سلب وجه قانونی از دستگاه اجرای قانون است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این هفته در واکنش به پیشرفت پرونده فساد مالی و سوء استفاده از قدرت، گفته بود مقامات ارشد در دادستانی کل و افسران پلیس عامدانه تحقیقات را تعطیل کرده‌اند.

دومین جلسه محاکمه نتانیاهو اواخر تیر ماه بعد از وقفه‌ای ۵۵ روزه به دلیل شیوع ویروس کرونا، با قرائت دادخواست دادستانی رژیم صهیونیستی و پلیس علیه او در جریان پرونده موسوم به «پرونده ۱۰۰۰»، برگزار شد.

جلسه سوم دادگاه وی روز ششم دسامبر (۱۶ آذر) برگزار می‌گردد که بنا به اعلام دادگاه قدس اشغالی، نتانیاهو باید برای شنیدن اتهامات خود در جلسه بعدی دادرسی درباره پرونده فساد، حاضر شود. (جزئیات بیشتر)

پلیس رژیم صهیونیستی طی سه سال اخیر سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی این مدت از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. نتانیاهو تلاش دارد با استفاده از موقعیت و منصب خود، مانع از اجرای قانون علیه خود شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول