اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکیل یک هزار و 71 پرونده تخلف در زنجان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت زنجان با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 71 پرونده تخلفاتی از واحدهای صنفی تشکیل شده است، گفت: در همین راستا 24 هزار و 733 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان زنجان نیز صورت گرفته است.

تشکیل یک هزار و 71 پرونده تخلف در زنجان

اسماعیل مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی سازمان، اقدامات مربوط به نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی به صورت مستمر توسط بازرسان این سازمان انجام می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تداوم روند تشدید اقدامات نظارتی در سطح عرضه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: گشت‌های مشترک بازرسی با دستگاه‌های متولی با قوت و به صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی همچنین به بازرسی از بازار برای رصد و پایش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: رصد و پایش قیمت‌ها به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ایجاد آرامش در سطح بازار با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در قالب گشت‌های مشترک به صورت مستمر انجام می‌شود.

مسلمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 71 پرونده تخلفاتی از واحدهای صنفی تشکیل شده است، تصریح کرد: در همین راستا 24 هزار و 733 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان زنجان نیز صورت گرفته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: بیشترین میزان تخلف صورت گرفته در خصوص گرانفروشی بوده است که 261 مورد پرونده در این زمینه تشکیل شد.

وی ادامه داد: 250 مورد عدم درج قیمت، 201 مورد از تخلفات مربوط به کم فروشی و تقلب و 104 مورد عدم صدور فاکتور بوده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: مابقی تخلفات 102 مورد نگهداری و عرضه کالای قاچاق، 92 مورد نداشتن پروانه کسب و 36 مورد عدم رعایت شرایط قیمت‌گذاری است.

وی با اشاره به ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته گفت : ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته 776 میلیارد و 534 میلیون ریال است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق ستاد خبری ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول