اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دست پدرانه دستگاه قضایی کرمان بر سر بچه‌های زندانیان

دستگاه قضایی استان کرمان در محرم امسال و همزمان با بازگشایی مدارس با حرکتی پدرانه و پُرمهر توانست با توزیع لوازم‌التحریر دل بسیاری از بچه‌های زندانیان نیازمند را شاد کرد.

دست پدرانه دستگاه قضایی کرمان بر سر بچه‌های زندانیان

خبرگزاری فارس - کرمان؛ مهسا حقانیت، مرحله اول همایش کمک مومنانه دستگاه قضایی در حالی در سراسر استان کرمان آغاز شد که در این طرح علاوه بر اهدای 2 هزار بسته کمک‌معیشتی همچنین با اهدای لوازم‌التحریر به فرزندان زندانیان نیازمند سعی شد تا این بچه‌ها غم نبود پدر را کمتر احساس کنند.

گره‌گشایی از مشکلات 50 نفر از مددجویان در همایش کمک‌های مومنانه

رئیس کل دادگستری استان کرمان که در قالب مرحله اول همایش کمک مومنانه دستگاه قضایی با عنوان طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با 50 نفر از مددجویان و یا خانواده زندانیان دیدار کرد و پای دردل آنها نشست و در نهایت دستور لازم برای رفع مشکلات آنها را صادر کرد.

یدالله موحد با اشاره به اینکه 2 هزار و 426 خانواده زندانی بی‌بضاعت در سراسر استان کرمان داریم، اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 297 میلیون تومان کارت هدیه به خانواده زندانیان نیازمند اهدا شده که این کمک‌ها با همکاری بنیاد مستضعفان کشور است.

کمک‌های مومنانه ضامن آزادی 17 مددجو شد

همچنین مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان اظهار داشت: 17 زندانی در سراسر استان کرمان در قالب مرحله اول همایش کمک مومنانه دستگاه قضایی با عنوان طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از زندان آزاد شدند که هفت زندانی از شهر کرمان هستند.

رمضان امیری ابراز داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اوضاع نامناسب اقتصادی که برای خانواده زندانیان به وجود آمده است، آنها از نظر وضعیت اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند.

 

وی ادامه داد: دغدغه زندانیان و خانواده‌ها در زمینه ارزاق و امرار معاش و لوازم‌التحریر بچه‌هاست و ما با کمک خیران، متدینین و بنیاد مستضعفان از ابتدای سال 99 تاکنون با توجه به مشکلات خانواده نیازمند برای حمایت از آنها یک میلیارد و 297 میلیون تومان در قالب کارت هدیه 200 تومانی اهدا شده است.

امیری عنوان کرد: 6 هزار و 600 سبد کالا به ارزش هر بسته 250 هزار تومان و یک میلیارد و 650 میلیون تومان با کمک خیران، سپاه ثارالله و انجمن حمایت از زندانیان در قالب همایش کمک‌های مومنانه به خانواده زندانیان نیازمند اهدا شد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان ادامه داد: همایش کمک مومنانه برای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند با کمک بنیاد مستضعفان، خیران و هیئت میدان قلعه کرمان اجرا شد که 2 هزار بسته کمک‌معیشتی شامل برنج، ماکارونی، گوشت، مرغ و همچنین کیف و نوشت‌افزار بین خانواده‌ها توزیع شد که ارزش هر بسته برابر با 556 هزار و 500 تومان است.

عزاداری مددجویان در هواخوری زندان‌ها

امیری از شناسایی خانواده‌های زندانیان نیازمند توسط مددکاران و همچنین سرکشی از خانواده‌ها خبر داد و بیان داشت: مراحل بعدی همایش کمک مومنانه هم در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: زندانیان در محرم امسال در فضای باز و هواخوری‌ها به عزاداری پرداختند و غذای تبرک که هر ساله توسط هیئت‌ها بین آنها توزیع می‌شد به صورت جیره خشک در اختیار زندان‌ها قرار داده شد تا به خانواده زندانیان نیازمند داده شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان خاطرنشان کرد: از سوی رئیس قوه قضاییه، دفتر مقام معظم رهبری و بنیاد مستضعفان حدود یک میلیارد و 297 میلیون تومان کارت هدیه 200 هزار تومانی بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد.

«نذر حریت» ضامن رهایی زندانیان

همچنین مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم تاکنون 105 میلیون تومان در قالب پویش «نذر حریت» برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کرمان جمع‌آوری شده است که زمینه آزادی تعدادی از زندانیان فراهم شد.

سید حجت‌الله موسوی‌قوام به توضیح درباره طرح «نذر حریت» پرداخت و عنوان کرد: افرادی که نذر و نذوراتی در سال‌های گذشته داشته‌اند و در محرم امسال با توجه به شیوع کرونا نمی‌توانند نذر خود را مانند هر ساله بدهند بنابراین می‌توانند پول نذر خود را برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 191 نفر مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به‌سر می‌برند، تصریح کرد: بدهکاران مالی، بدهکاران مهریه و بدهکاران دیه در حوادث رانندگی و قتل‌های غیرعمد به ترتیب بیشترین تعداد مددجویان جرایم غیرعمد استان را تشکیل می‌دهند.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 167 نفر مددجوی جرایم غیر از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند و این در شرایطی‌ست که در مدت مشابه سال قبل 142 نفر آزاد شدند و پنج درصد افزایش آزادی را شاهد هستیم.

موسوی‌قوام از بخشش 50 میلیارد تومانی بدهی مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان با برگزاری جلسات صلح و سازش خبر داد و بیان کرد: 6 میلیارد و 865 میلیون تومان در شش ماه نخست سال جاری برای آزادسازی مددجویان جرایم غیرعمد هزینه شده است و برای آزادی سایر مددجویان هم 8 میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/80019/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول