اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح‌های امروز در مناطق آزاد نشان از تحرک کشور و شکست آمریکاست/ باید در برابر قلدرصفتان ایستادگی کرد

رئیس جمهور در آئین افتتاح ویدئوکنفرانسی پروژه‌های مناطق آزاد قشم و کیش تصریح کرد: امروز 15 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود و این به معنای زنده بودن، تحرک کشور و شکست آمریکاست.

افتتاح‌های امروز در مناطق آزاد نشان از تحرک کشور و شکست آمریکاست/ باید در برابر قلدرصفتان ایستادگی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جزایر خلیج فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل در آئین افتتاح ویدئوکنفرانسی پروژه‌های مناطق آزاد قشم و کیش اظهار داشت: سراسر ایران به‌صورت یک کارگاه تبدیل  شده است و طرح‌ها در حال به ثمر نشستن است و محصلات آن در اختیار مردم یا در میسر صادرات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز 15 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود و این به معنای زنده بودن و تحرک کشور و شکست آمریکاست، افزود: قشم از زیباترین جزایر کشور است و جاذبه بسیار زیادی برای گردشگری دارد و وسعت این جزیره آمادگی فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.

رئیس جمهور ضمن تبریک به مردم هرمزگان و جزیره قشم، تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد به‌ ثمر رسیدن 14 پروژه در قشم هستیم و تا پایان دولت 100 پروژه در این جزیره زیبا به بهره‌برداری خواهد رسید که برای همه ما بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه گفت: معیار ما در استان‌ها مقابله با کرونا و جهش تولید است؛ در کنار سایر معیارها، این دو، معیار اصلی ما برای ارزیابی و پیشرفت کشور است.

وی ادامه داد: در بیست و سومین جلسه در سال 99 شاهد افتتاح طرح‌های مهم در سراسر کشور هستیم و امروز نوبت به افتتاح طرح‌های مهم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور رسیده است.

رئیس جمهور در ادامه عنوان داشت: مناطق آزاد چه به لحاظ خدماتی، گردشگری، تجارت و صنایع و حتی گلخانه و کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ما دارای اهمیت خاص و ویژه‌ است.

روحانی گفت: مناطق آزاد سراسر کشور چهره دیگری به خود گرفته است. از آغاز دولت تدبیر و امید در سال 92 در نخستین جلسات، تاکید ما بر این بوده که مناطق آزاد از مناطق واردکننده به مناطق صادرکننده تبدیل شوند و در جذب گردشگر داخلی و خارجی مناطق آزاد در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد ما تحرک جدیدی به خود گرفته است، افزود: در حوزه اشتغال و صادرات دارای مراکز تولیدکننده با قابلیت مصرف داخلی و صادراتی از سال 92 تا سال 96 و همچنین 134 میلیارد دلار صادرات داخلی و خارجی داشته‌اند که حدود 30 میلیارد آن صادرات داخلی بوده است.

رئیس دولت دوازدهم در ادامه بیان داشت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فرصتی برای سرمایه‌گذاری است با معافیت و ویژگی‌های موجود و مدیرعاملان بایستی تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنند و همه امکانات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته شود به‌ویژه امسال که سال جهش تولید است و هر سه قوه باید برای رفع موانع تولید اقدام کنند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ما امروز در شرایط تحریم راهی جز فعالسازی ظرفیت‌ها نداریم. سرمایه باید جذب شود و تبدیل به کالا و خدمات شود، چه سرمایه داخلی و چه سرمایه خارجی.

وی ادامه داد: 17 هزار تخت برای گردشگران و مسافران در کیش ایجاد شده است، این مناطق استعداد بیش از این برای جذب گردشگر را داراست.

رئیس جمهور در ادامه افزود: از یک طرف صهیونیست‌ها در منطقه در حال فعالیت هستند و اغفال می‌کنند کشورهای منطقه را که هم مسلمان هستند و هم عرب، لذا باید بیشتر به فلسطین اشغالی اهمیت داده شود.

روحانی بابیان اینکه در شرایط حساسی قرار داریم، ادامه داد: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را در مجلات و رسانه‌های بیگانه دارند احیا می‌کنند، باید از اسلام، ایران و ارزش‌ها حراست کنیم. باید از هر حادثه‌ای، چه توطئه صهیونسیت برای فلسطین و چه اهانت‌ها، باید در برابر قلدرصفتان ایستادگی کنیم.

وی بیان کرد: در هرمزگان، هم مراسم محرم به خوبی با حفظ پروتکل انجام شد و هم مدارس بازگشایی شد با این وجود بیماری کرونا هم کاهشی است و باعث افتخار است و عده‌ای که فکر می‌کردند با مدارس و عزا شیوع بیشتر می‌شود اینگونه نشد و رعایت پروتکل‌ها بیماری را کاهش داد.

رئیس جمهور افزود: تا پایان سال و پایان کرونا باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم حتی اگر واکسن برسد باید پروتکل‌ها رعایت شود چراکه میزان اثرگذاری و ایمن‌سازی آن مشخص نیست، تمام اصول بهداشتی باید رعایت شود و در عین حال فعالیت‌های اقتصادی و دینی و ... با حفظ رعایت نکات بهداشتی ادامه یابد.

گفتنی است، طی این آیین مجموعا ۲۵ پروژه با اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۳۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال در جزایر قشم و کیش به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه ارزی و ریالی در منطقه آزاد قشم

منطقه آزاد قشم با ۱۴ پروژه به اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال با حجم اشتغال سه هزار و ۵۴۱ نفر، ۵۶ درصد از پروژه‌ها و ۷۷ درصد از میزان اشتغال ایجاد شده امروز را به خود اختصاص داد.

پروژه پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان به حجم سرمایه ۱۵۰ میلیون یورو و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲ هزار و ۵۰ نفر با ظرفیتی که در ۲ فاز برای ذخیره‌سازی ۶.۵ میلیون بشکه ایجاد می‌کند شاخص‌ترین پروژه قشم در افتتاحیه‌های امروز است.

نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی این جزیره با میزان سرمایه ۱۹۰ میلیون یورو و ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق که ۱۷۰ مگاوات آن امروز با به ثمر نشستن فاز دوم آن تحقق یافت نیز برای ۵۱۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فراهم آورد.

بلوار گیاهدان به درگهان به طول سه کیلومتر و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، بهسازی معابر ۲۰ روستا از ۴۵ روستای این جزیره با ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار، زیرسازی و آسفالت مسیر روستای گلزار طولا، اسکله سهیلی و ژئوسایت چاهکو به مساحت ۴۸ هزار مترمربع و سرمایه ۱۷۰ میلیارد ریال و همچنین زیرسازی و آسفالت معابر برون شهری به طول ۳۰ کیلومتر و ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه نیز پروژه‌های حوزه راه و معابر منطقه آزاد قشم را تشکیل می‌دهد.

امروز با حضور ویدئوکنفراسی رئیس جمهور، پارک محلات، خطی ساحل و زمین‌‌های ورزشی قشم به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع و ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه و سه سایت شهرک‌سازی به مساحت ۳۱۸ هکتار و حجم سرمایه ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال و اشتغال غیرمستقیم ۴۳۰ نفر تا زمان بهره‌برداری به ثمر نشست.

ترمینال کانتینری در سایت شهید رجایی بندرعباس به مساحت چهار هکتار و میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۱۱۷ نفر با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه و کارخانه تولید بتن و قطعات پیش ساخته با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۹۰ نفر نیز آغاز به کار کردند.

بهره‌برداری از ۲۰ مدرسه ساخته و بازسازی شده این جزیره به مساحت ۲۰ هزار مترمربع با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه، پروژه شاخص حوزه آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم را تشکیل می‌دهند.

افتتاح سه هتل در حوزه گردشگری منطقه آزاد قشم با مجموع سرمایه ۳۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۳۱۴ تخت و ۴۰ سوئیت نیز برای ۱۴۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرد.

بهره‌برداری از ۱۱ پروژه با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در کیش

بهره‌برداری از ۱۱ پروژه با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در منطقه آزاد کیش دستاورد امروز دولت تدبیر و امید برای کیشوندان بود. پروژه‌هایی که ۶۳ درصد از حجم کل سرمایه ریالی پروژه‌های قشم و کیش را به خود اختصاص داد.

مرکز نوآوری کیش با مساحت هشت هزار و ۵۱۲ مترمربع و سرمایه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این جزیره برای ۱۱۶ نفر ایجاد اشتغال کرد و میزان اشتغال هتل پنج ستاره این منطقه آزاد به مساحت ۲۵ هزار مترمربع زیربنا و پنج هزار میلیارد ریال سرمایه که فعالیت آن از امروز آغاز شد نیز ۲۵۰ نفر می‌باشد.

توسعه شبکه زیرساخت فیبرنوری و احداث تونل ارتباطی جزیره کیش به طول ۱۰۰ کیلومتر و حجم سرمایه ۷۵۰ میلیارد ریال با اشتغال ۶۰ نفر به ثمر نشست و در کنار آن اجرای کابل فیبر نوری دریایی پشتیبان این جزیره هم به طول ۲۳ کیلومتر و یک هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

گشایش شرکت تولید و مونتاژ سیستم‌های برودتی منطقه آزاد کیش به مساحت ۲ هزار و ۶۴۱ مترمربع زیربنا و اشتغال ۸۰ نفربا سرمایه یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و شرکت تولید مبلمان منزل و سرویس چوبی به مساحت ۲ هزار و ۶۴۰ مترمربع زیربنا، میزان اشتغال ۷۲ نفر و یک هزار و ۷۳ میلیارد ریال اعتبار دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید برای کیشوندان است.

مجتمع مسکونی آسمان این جزیره با اعتبار ۲ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال و مساحت زیربنای ۴۹ هزار و ۳۳۵ مترمربع  در ساحل مرجان کیش برای ۲۰ نفر زمینه اشتغال فراهم آورد و مجتمع مسکونی ستاره این جزیره نیز با مساحت زیربنای ۵۰ هزار و ۱۱ مترمربع و میزان سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال برای ۴۰ نفر شغل ایجاد کرد.

مجتمع مسکونی «خانه» نیز با سرمایه سه هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال و زیربنای ۴۴ هزار و ۶۵۶ مترمربع ۲۰ نفر دیگر را مشغول به کار کرد و با بهره‌برداری از بازار پارسیس منطقه آزاد کیش به مساحت زیربناب ۲۱ هزار مترمربع و سرمایه یک هزار و ۲۱۶ میلیارد ریالی نیز ۳۳۰ نفر مشغول به کار شدند.

۸۰ نفر نیز سهم اشتغال باند هلی پورت فرودگاه بین المللی منطقه آزاد کیش با حجم سرمایه ۲۴۹ میلیارد ریال بود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول