اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اختلاف در نشست وزرای اتحادیه عرب؛ فلسطین: مانع صدور بیانیه در حمایت از عادی‌سازی شدیم

در سایه اختلاف شدید فلسطین با برخی کشورهای عربی در خصوص عادی‌سازی روابط با تل‌آویو قبل از تحقق صلح عربی، وزیرخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت مانع صدور بیانیه‌ای شده که به سود امارات باشد.

اختلاف در نشست وزرای اتحادیه عرب؛ فلسطین: مانع صدور بیانیه در حمایت از عادی‌سازی شدیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المالکی» وزیرخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین پس از نشست روز گذشته اتحادیه عرب، گفت که فلسطین این نشست را قدرتمندتر از گذشته به پایان رساند.

خبرگزاری «قدس نت» به نقل از المالکی گزارش داد: «از رهگذر ریاست فسلطین در این دوره، توانستیم مانع صدور بیانیه وزرای خارجه عرب شویم که [به عادی سازی روابط] مشروعیت می‌بخشید یا دستکم، چراغ سبزی به امارات بود تا با حمایت عربی، توافق عادی‌سازی با رژیم اشغالگر را امضا کند».

وی ادامه داد: «موضع فلسطین در برابر این مسئله، تند و قدرتمندانه بود... تأکید کردیم که بر سر این اقدام (عادی‌سازی) هیچ اجماع عربی وجود ندارد. ما نیز با قدرت، از طرح صلح عربی، حمایت کردیم».

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان با تأکید بر بر اینکه عادی‌سازی روابط امارات، با طرح صلح عربی در تناقض است، تصریح کرد: «تأکید کردیم که هر بیانیه‌ صادره از اتحادیه عرب باید متضمن محکومیت خروج از طرح صلح عربی باشد... زیرا این طرح، در حمایت از موضع فلسطین علیه عادی‌سازی است».

المالکی با اشاره به اینکه عدم موافقت کشورهای عربی با محکومیت امارات، باعث شد که بیانیه‌ای صادر نشود، خاطر نشان کرد، مانع صدور بیانیه‌ای شدیم که به امارات اجازه دهد در لوای عربی، توافق عادی‌سازی روابط را امضا کند.

وی همچنین تأکید کرد، فلسطین در این نشست، به وضوح، سخن خود را گفت و تصریح کرد که اگر کشورهای عربی خواستار عادی‌سازی روابط هستند و در مسیر معکوس طرح صلح عربی حرکت کنند، باید اصول طرح صلح عربی را کنار بگذارند و این طرح را ملغی کند.

این مسئول فلسطینی در پایان خطاب به کشورهای عربی گفت: «تا زمانی که چیزی به نام طرح صلح عربی وجود دارد که در نشست سران عرب، تصویب شده، برای همه ما الزام‌آور است و هرگز نمی‌توانیم از آن خارج شویم... عادی‌سازی پیش از پایان اشغالگری، تخلف آشکار از این مصوبات است».

این در حالی است که «منابع دیپلماتیک» به شبکه المیادین لبنان گفتند که محور امارات در اتحادیه عرب، مانع از ارائه قطعنامه تشکیلات خودگردان فلسطین در این اتحادیه شده‌ است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول