اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازنشستگان مشاغل سخت تأمین اجتماعی از یک حق ویژه محرومند

رئیس هیأت‌مدیره کانون بازنشستگان اصفهان گفت: بازنشستگان مشاغل سخت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هم چنان از اعمال یک و نیم سال سابقه کار به ازای هرسال کار در مشاغل سخت در دوره بازنشستگی محرومند.

بازنشستگان مشاغل سخت تأمین اجتماعی از یک حق ویژه محرومند

سید حسن هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: بازنشستگان مشاغل سخت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هم چنان از اعمال یک و نیم سال سابقه کار به ازای هرسال کار در مشاغل سخت در دوره بازنشستگی محرومند.

رئیس هیأت‌مدیره کانون بازنشستگان اصفهان، جمعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی اصفهان را ۱۶۰ هزار نفر و دومین کانون بزرگ کشور بعد از کانون بازنشستگان تهران معرفی کرد و افزود: بر اساس قانون، بازنشستگان با ۲۰سال سابقه کاردرمشاغل سخت، باید از حقوق و مزایای بازنشستگی معادل ۳۰سال سابقه کار بهره‌مند باشند، اما این قانون اعمال نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که حدود ۹ درصد بازنشستگان این سازمان از مجموع ۳ میلیون و ۴۰۰ هزارنفری در کشور، در مشاغل سخت مشغول به کار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: جمعیت بازنشستگان مشاغل سخت در اصفهان با توجه به این‌که از گذشته تاکنون، مرکز فعالیت مشاغل سخت نساجی و فولاد بوده است نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر بیشتر است.

هاشمی که پیش‌تر مسائل بازنشستگان را با نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده بود، از نمایندگان این استان در مجلس خواست از سازمان تأمین اجتماعی بخواهند با موارد تبعیض و قانون‌گریزی در این سازمان برخورد کنند.

رئیس هیأت‌مدیره کانون بازنشستگان اصفهان اعمال نشدن ماده ۹۶ افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان را متناسب با تورم سالیانه را از موارد قانون‌گریزی این سازمان بیان کرد که به کوچک شدن سفر اقتصادی بازنشستگان منجر شده است.

وی یکی از موارد تبعیض را در این سازمان این‌گونه بیان کرد که سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۷ مورد هدایای نقدی و غیرنقدی برای شاغلان و بازنشستگان خود از جمله هدایای تحصیلی فرزندان و ماه مبارک رمضان، ارائه خدمات تفریحی و رفاهی در مناطق ساحلی شمال کشور و هدیه سالروز تأسیس سازمان تأمین اجتماعی، اعمال می‌کند اما کارگران بازنشسته را از این امتیازات ویژه محروم کرده است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول