اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عدم تخصیص هدفمند و عدالت‌محور ارز به شرکت‌های دارویی

مدیرعامل شرکت تولیدکننده دارو گفت: تخصیص ارز متأسفانه به صورت هدفمند و عدالت‌محور صورت نمی‌گیرد و تبعیض هایی در این زمینه صورت گرفته است.

عدم تخصیص هدفمند و عدالت‌محور ارز به شرکت‌های دارویی

مصطفی صفاری مدیرعامل شرکت تولیدکننده دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: تولید در تمام جوامع به عنوان موتور مولد اشتغالزایی و اصلاح جامعه مطرح است و در کشور ما هم قطعا حمایت از تولید منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تمام بنیان‌های اجتماعی، رفاه مردم و در نهایت پیشرفت جامعه و ترقی به سمت اهداف چه مادی و چه فرهنگی و کمک به اقشار مختلف خواهد شد.

وی افزود: لازمه این ترقی و پیشرفت، حمایت واقعی از تولید است که نهادهای مردمی یا سندیکاها برای جهت‌گیری مناسب، راه را به دولت‌ها نشان دهند تا دولت در آن مسیر قدم بردارد که اگر سندیکاها ضعیف عمل کنند مطمئنأ این حمایت به صورت ظاهری خواهد بود؛ وقتی شرکت‌ها وارد فاز عملیاتی می‌شوند دچار یکسری بروکراسی می‌شوند که پیشرفت آنها را کند می‌کند و جلوی رقابت موثر و رقابت توانمند با شرکت های کشور های دیگر را می‌گیرد.

این داروساز در ادامه گفت: حمایت‌ها از شرکت‌های تولیدی علی‌رغم شعارهایی که داده شده کافی نیست و بیشتر به موضوع واردات پرداخته شده و همین موضوع باعث شده شرکت های تولیدی ما پیشرفت‌های خوبی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده دارو اظهار داشت: تخصیص ارز متاسفانه به صورت هدفمند و عدالت‌محور صورت نمی‌گیرد و تبعیض هایی در این زمینه بوده که متاسفانه سندیکای تولیدکنندگان دارو در این زمینه اقدام مناسبی نداشته است.

صفاری گفت: سندیکای تولیدکنندگان دارو باید شرکت‌های کوچک و متوسط و تازه تأسیس و دانش بنیان را حمایت کند تا بتوانند بر پایه توانمندی و دانش خود زمینه ارتقا داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده دارو افزود: تخصیص ارزها گاها به سمت و سوی دیگری می‌رود که قطعا از سیاست گذاری‌های غلط نشأت می‌گیرد که این موضوع ناشی از این است که سندیکا اطلاعات صحیح به ساماندهی تصمیمات در اختیار نمی گذارند و امیدواریم این مسائل با تصمیم گیری های بهتر، اصلاح شود تا شاهد کاهش مشکلات تولید باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول