اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جوان‌سازی بدنه مدیریتی استان زنجان

استاندار زنجان با تاکید بر جوان‌سازی بدنه مدیریتی استان، گفت: دو جوان حداکثر 38 ساله در دستگاه‌ها آموزش دیده‌اند و تا پایان شهریورماه همه این افراد وارد بدنه مدیریتی استان می‌شود.

جوان‌سازی بدنه مدیریتی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: در زنجان برای ماسک‌های سه‌لایه مشکل وجود داشت.

استاندار زنجان افزود: در حال حاضر روزانه 700 هزار ماسک تولید می‌شود که این میزان به بالای یک ‌میلیون ماسک در روز قابل ارتقا است.

وی با اشاره به پیش‌بینی پروژه‌های جهش تولید، ادامه داد: پروژه‌هایی که در مدت یک سال قابل افتتاح هستند، در نقشه راه استان با عنوان پروژه‌های جهش تولید تعریف شده است، که بخشی از این نقشه راه تصمیم و بخشی دیگر عملیاتی بوده است و برای تکیمل پروژه‌ها نیازمند همکاری بانک‌ها هستیم.

حقیقی با تاکید بر جوان‌سازی بدنه مدیریتی استان، ادامه داد: دو جوان حداکثر 38 ساله در دستگاه‌ها آموزش دیده‌اند و تا پایان شهریورماه همه این افراد وارد بدنه مدیریتی استان می‌شود.

تشکیل کمیته ویژه برای مسکن اقدام ملی در زنجان

استاندار زنجان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مسکن گفت: برای اجرای مسکن اقدام ملی در استان، کمیته ویژه‌ای تشکیل شده و آورده مردم در این حوزه در کشور رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های نقشه راه استان، تصریح کرد: ساماندهی به زیرساخت‌های آی تی و آی‌سی، تی جزو پروژه‌های تعریف ‌شده در نقشه راه استان است که در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مسائل مطرح شد و اولویت بسترسازی با شهرستان‌های ماهنشان و خدابنده خواهد بود و در پایان اسفندماه روستاهای بالای 20 خانوار از بستر اینترنت و تلفن ثابت استفاده خواهند کرد.

حقیقی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در این استان را نخستین پنجره واحد در کشور دانست و گفت: تداخل اراضی مشکل اصلی بخش کشاورزی است که خوشبختانه زنجان نخستین استانی است که سند تک‌برگی برای زمین‌های کشاورزی صادر کرده است همچنین در حال حاضر 50 درصد زمین‌هایی که مستعد آبیاری نوین هستند، با این سیستم آبیاری می‌شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سال گذشته 80 درصد بود که در شمالغرب رتبه اول را دارد، افزود: امسال بیش از 350 هزار تن و تحقق 110 درصدی هدف خریداری شده است.

تعریف 12 پروژه در راستای تحقق اهداف جهش تولید در استان

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه با حمایت 16 بانک چندین پروژه که جزو صنایع مادر هستند در زنجان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: برای نخستین بار تسهیلات یارانه‌دار به این واحدها اختصاص داده شده است.

ناصر فغفوری از تعریف 12 پروژه در راستای تحقق اهداف جهش تولید در استان خبر داد و گفت:  این پروژه‌ها 3 هزار و 898 اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های در دست اجرا سرمایه‌بر و تکنولوژِی محور هستند، افزود: پروژه‌هایی با این مشخصات اشتغال کمتری را نسبت به صنایعی از قبیل صنایع نساجی که نیرومحور هستند ایجاد می‌کند.

حل مشکلات مربوط به آب صنایع ابهر نیازمند تکمیل شبکه فاضلاب است

همچنین در ادامه جلسه  نماینده مردم ابهر خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود نقش مهم کشاورزی در اشتغال، به این بخش کم‌توجهی شده است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با تاکید بر اینکه کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا کند، ادامه داد: باید از ظرفیت بخش کشاورزی استان استفاده بهینه شود در حالیکه حرکت در این بخش به صورت لاکپشتی است.

وی به وضعیت صنایع شهرستان ابهر از جمله صنایع فولادی اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای مصرف آب در این صنایع، در بلندمدت این صنعت علاوه بر سایر بخش‌ها به خود آن نیز آسیب وارد می‌کند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی حل مشکلات مربوط به آب صنایع ابهر را نیازمند تکمیل شبکه فاضلاب دانست و ابراز امیدواری کرد، این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد هر چند بودجه این بخش بسته است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول