اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دوری دانش‌آموز از مدرسه زمینه‌ساز انزوای اجتماعی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: دوری بیش از حد دانش‌آموزان از فضای مدرسه، آسیب روانی بسیاری به آن‌ها وارد کرده و زمینه‌ساز انزوای اجتماعی شده و آثار منفی و نامطلوبی را در رشد مهارت‌های اجتماعی آنان دارد.

دوری دانش‌آموز از مدرسه زمینه‌ساز انزوای اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، در بازدید از مدارس بیرجند اظهار داشت: همانگونه که به سلامت جسم دانش‌آموزان اهمیت می‌دهیم باید در راستای آن به سلامت روح و روان ایشان نیز توجه جدی داشته باشیم.

دوری دانش‌آموزان از مدرسه زمینه‌ساز انزوای اجتماعی است

وی افزود: دوری بیش از حد دانش‌آموزان از فضای مدرسه، آسیب روانی بسیاری به آن‌ها وارد کرده و زمینه‌ساز انزوای اجتماعی شده و آثار منفی و نامطلوبی را در رشد مهارت‌های اجتماعی آنان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مسئله را برای کلاس اولی‌هایی که برای نخستن بار دنیای مدرسه را تجربه می‌کنند از اهمیت بالاتری برخوردار است اضافه کرد: دانش‌آموزان باید با معلمان ارتباط نزدیک برقرار کنند تا تصوری از مدرسه و دنیای یادگیری داشته باشند.

مدل ترکیبی آموزش در دستور کار آموزش و پرورش

واقعی با تأکید بر لزوم برقراری عدالت آموزشی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان استان، بیان کرد: به همین منظور مدل ترکیبی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفت به شکلی که خدمات آموزشی به صورت  نیمی حضوری و نیمی مجازی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس بایستی سختگیرانه‌ترین شیوه را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اعمال کنند.

 دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: ضروری است با توجه به فضای کلاس‌ها و مدارس، دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف با حفظ فاصله اجتماعی دسته‌بندی شده و قسمتی از آموزش را در مدارس بگذرانند.

خانواده‌ها اجازه دهند دانش‌آموزان به مدرسه بیایند

واقعی با اشاره به حضور معلمان در مدرسه، اضافه کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود اجازه دهند دانش‌آموزان با توجه به ساعات کوتاه در نظر گرفته شده، در مدارس حاضر شوند.

وی سرمایه‌گذاری در ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان را یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب دانست و تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف معلمین مدارس، آموزش بچه‌ها برای آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که بچه‌ها باید مهارت خوب زندگی کردن را فرا گیرند، تصریح کرد: خادمین نظام تعلیم و تربیت استان در  خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس، مطابق با دستورالعمل‌های وزارت و ستاد مبارزه با کرونا عمل می‌کنند.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول