اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد صنعاء از دخالت‌های سفیر انگلیس در یمن

رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در واکنش به اظهارات اخیر سفیر انگلیس در یمن اعلام کرد، تمام جهان می‌داند که حمله عربستان و امارات به یمن و محاصره آن بر اساس دستور آمریکا و انگلیس بوده است.

انتقاد صنعاء از دخالت‌های سفیر انگلیس در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء و عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله ضمن انتقاد از مداخلات «مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن، بار دیگر خواستار توقف حملات به یمن و لغو محاصره  شد.

بر اساس گزارش «المسیره»، عبدالسلام گفت: سفیر بریتانیا طبق معمول اقدام به دادن دستورالعمل و ترسیم سیاست برای کشوری مستقل به نام جمهوری یمن کرده غافل از اینکه مزدوران و خیانتکارانی که با آنها ملاقات می‌کند حتی نماینده خود هم نیستند؛ آنها پیرو پول هستند و کشور و عواید آن را می‌فروشند.

وی تأکید کرد، ملت یمن «قیمومیت» و مداخله آشکار در امورش یا صادر کردن دستور را از سوی هر طرفی که باشد، نمی‌پذیرد. تقلای انگلیس و آمریکا نشان دهنده شکست محاصره و تجاوز است.

عبدالسلام ادامه داد، «مزدوران» هیچ ارتباطی با ملت بزرگ یمن ندارند، این مزدوران در حمله به یمن و ارتکاب جنایت وحشیانه علیه آن مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد، تمام جهان می‌داند که حمله به یمن و محاصره آن بر اساس دستور آمریکا و انگلیس بود که ابزارهای آنها یعنی سعودی و امارات آن را اجرا کردند. آنها (انگلیس و آمریکا) همان کسانی هستند که از روز اول تجاوز تحریم‌ها و ممنوعیت‌های فراگیری را علیه یمن تحمیل کردند و هنوز ادامه دارد.

عبدالسلام در پایان ضمن اعلام اینکه سازمان ملل در حال تعلل، فریب و چاپلوسی در پرونده یمن است، بر توقف هر چه سریعتر این جنگ و آتش‌بس کامل تأکید کرد.

هفته جاری سفیر انگلیس در یمن در توییتر خود نوشت، با «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان یمن در عدن دیدار کرده و با وی بر سر اهمیت اجرای توافق ریاض در سریعترین زمان ممکن و «پایان حمله حوثی‌ها به مأرب» به توافق رسیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول