اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه: تصمیمات اتحادیه عرب را جدی نمی‌گیریم

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای به تصمیمات اتحادیه عرب علیه آنکارا واکنش نشان داد اما اعلام کرد که تصمیم‌های اتحادیه عرب را جدی نمی‌گیرد.

ترکیه: تصمیمات اتحادیه عرب را جدی نمی‌گیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه، امروز (پنجشنبه)، به تصمیمات اتخاذ شده در نشست روز گذشته اتحادیه عرب علیه آنکارا واکنش نشان داد و آن را «مردود» خواند.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، وزارت خارجه ترکیه در این خصوص گفت: «تصمیماتی که اتحادیه عرب علیه کشورمان اتخاذ کرد، رد می‌کنیم و آن را جدی نمی‌گیریم».

خبرگزاری «اسپوتنیک» با انتشار ادامه این بیانیه گزارش داد که وزارت خارجه ترکیه از اتحادیه عرب خواسته که برای برقراری امنیت و ایجاد ثبات در منطقه به جای رفتار با دستور کشورهای ضد ترکیه نقشی مثبت داشته باشد.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه گفت:‌ «ترکیه با وجود تلاش‌های خصمانه آن کشورهای حامی تروریسم در سوریه، عراق و یاری‌گران کودتاچیان‌ در لیبی، با اراده موضع سازنده خود را برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد».

اتحادیه عرب روز گذشته در یکصد و پنجاه و چهارمین نشست خود به مسئله فلسطین پرداخت؛ اما در این میان برخی کشورها از جمله امارات و مصر، ترکیه را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کردند.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر که در این نشست مشارکت کرده بود، با «ویرانگر» خواندن اقدامات ترکیه، حمله شدیداللحنی علیه این کشور داشت (جزئیات بیشتر).

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده نیز به ترکیه به دلیل تحرکات و اقداماتش در شرق دریای مدیترانه حمله کرد و گفت که آنکارا امنیت کشتی‌رانی در این منطقه را تهدید می‌کند (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، در بیانیه پایانی نشست روز گذشته اتحادیه عرب، اقدامات ترکیه در سوریه، عراق و لیبی محکوم شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول