اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تامین اجتماعی در حق حوزه انتخابیه‌ام ظلم کرده است

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اجتماعی با بی توجهی در حق حوزه انتخابیه‌ام ظلم کرده است.

تامین اجتماعی در حق حوزه انتخابیه‌ام ظلم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، حبیب آقاجری با انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در حوزه انتخابیه خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه انتخابیه بنده شدیدا از کمبود مراکز درمانی تامین اجتماعی رنج می‌برد و تامین اجتماعی با بی‌توجهی در حق این منطقه ظلم کرده است.

وی در همین رابطه با بیان اینکه  بندرماهشهر با بیش از ۱۵۰ هزار بیمه شده، تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد، عنوان کرد: این بیمارستان به شدت از کمبود پزشک متخصص، پزشک عمومی و کادر متخصص رنج می‌برد و امکانات و تجهیزات اولیه از جمله سی تی اسکن هم ندارد که همین موضوع موجب دردسرهای فراوان برای بیمه شدگان شده است.

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر چمران حدود ۴۰ هزار و شهرک شهید طالقانی حدود ۳۰ هزار جمعیت بیمه شده دارند، بیان کرد: این دو منطقه فاقد هرگونه مرکز تامین اجتماعی هستند و انتظار میرود فورا در هر دو منطقه درمانگاه تامین اجتماعی دایر شود. 

نیمی از صیادان ماهشهر و هندیجان بیمه نیستند

آقاجری با  بیان اینکه صدها نفر از مردم شهرستانهای بندرماهشهر و بندرهندیجان از راه صیادی امرار معاش می‌کنند، گفت: نیمی از این صیادان بیمه نیستند و باید تدبیری اندیشیده شود تا تمامی صیادان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند. 

وی با اشاره به ۳۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در شهرستان امیدیه، تاکید کرد: ضرورت دارد هرچه سریعتر درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان امیدیه به بیمارستان ارتقا یابد و تجهیزات و کادر درمانی برای این مرکز نیز تامین شود.

نماینده مردم بندرماهشهر در خانه ملت در ادامه گفت: بیشترین تعداد بیمه شده به نسبت جمعیت در بندرامام خمینی وجود دارد، اما از کمبود شدید امکانات و کادر درمانی در درمانگاه این شهر رنج می‌برند، از این رو باید این درمانگاه توسعه پیدا کند.

آقاجری همچنین با اشاره به ۳۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان هندیجان، بیان داشت: این شهرستان فاقد هرگونه مرکز درمانی تامین اجتماعی است و باید فورا یک مرکز درمانی تامین اجتماعی در این شهرستان تاسیس شود‌. 

هلدینگ شستا ملزم به استفاده از توان نیروهای منطقه شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هلدینگ شستا از زیر مجموعه‌های تامین اجتماعی حدود ۶ شرکت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دارد و در سایر شرکتهای پتروشیمی منطقه نیز سهام‌دار است، تاکید کرد:باید رئیس سازمان تامین اجتماعی برای استخدام نیروهای بومی و استفاده از توان نیروهای متخصص بومی جهت بکارگیری در هیات مدیره‌ها و مدیرعاملی شرکت‌های پتروشیمی دستور جدی دهد.

وی بیان کرد: تمام این مشکلات و انتقادات را در نشست اخیر مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور مطرح کردم و همچنین به صورت مکتوب و در هشت صفحه تذکرات لازم را ابلاغ کرده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول