اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح جهش تولید مسکن باید در کنار دیگر پتانسیل‌های بازدارنده مانع احتکار خانه شود

نائب رئیس مجلس با اشاره به بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس گفت: این طرح باید در کنار دیگر قوانین و پتانسیل‌های بازدارنده مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مانع احتکار مسکن شود.

طرح جهش تولید مسکن باید در کنار دیگر پتانسیل‌های بازدارنده مانع احتکار خانه شود

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اقدامات اخیر مجلس با موضوع مسکن اظهار داشت: تا زمانی که اقدامات لازم برای تولید مسکن و تسهیلاتی نظیر صدور پروانه نظام مهندسی و مجوزهای ساخت وساز و.. دیده نشده و حمایت لازم از خانه سازی بیشتر صورت نگیرد مشکل کمبود مسکن در کشور حل نخواهد شد.

وی افزود: باید بکوشیم مسکن به کالای سرمایه‌ای در کشورمان تبدیل نشود که برای این کار از  ظرفیت مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن  و مالیات بر زمین‌های بایر در طرح جهش تولید و تامین مسکن استفاده شده است.

نائب رئیس مجلس گفت: با توجه به اینکه دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن از سوی نمایندگان مجلس مورد موافقت قرار گرفته طبق قانون باید در کمیسیون عمران کارهای دقیقی درباره جزییات طرح جهش تولید و تامین مسکن انجام شود به همین دلیل پیشنهادات جدید نمایندگان را در این باره بررسی خواهیم کرد.

نیکزاد افزود: اگر این موضوع تبدیل به قانون شود می‌تواند در کنار اقدامات قبلی و استفاده از ظرفیت مالیات بر خانه و زمین به مانند همه کشورهای جهان از پتانسیل بازدارنده این موضوع استفاده کرده و مانع از احتکار مسکن شویم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول