اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید سریال سنجرخان از اول آبان‌ امسال کلید می‌خورد

تهیه‌کننده سریال سنجرخان گفت: این سریال که ساخت فیلم آن از اول آبان ماه کلید خواهد خورد، در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته و از شبکه‌های 1، 2 و 3 سیما پخش خواهد شد.

تولید سریال سنجرخان از اول آبان‌ امسال کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، حسین جلالی در نشست با فرماندار شهرستان سقز اظهاداشت: برنامه انتخاب بازیگر برای سریال فاخر سنجرخان دیروز و امروز پنجشنبه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

تهیه‌کننده این سریال با بیان اینکه، گروه کارگردانی و تولید سریال برای انتخاب بازیگر از حضور بازیگران سقزی که علاقه‌مندانه در محل تست حضور داشتند، تقدیر و بر استفاده از بازیگران توانمند شهرستان تاکید کرد.

جلالی با اشاره به تصویب طرح ساخت این سریال در سفر رئیس جمهور به استان و اختصاص سه میلیارد تومان در آن زمان برای ساخت این اثر، از حسن نیت استاندار کردستان در جذب سرمایه‌گذاران و ادامه رایزنی‌ها در این خصوص و همراهی فرمانداران و سرمایه‌گذاران تقدیر و تشکر کرد.

تهیه‌کننده سریال سنجرخان اظهار داشت: این سریال که ساخت فیلم آن از اول آبان ماه کلید خواهد خورد، در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته و از شبکه‌های 1، 2 و 3 سیما پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه، هدف از ساخت این فیلم، معرفی چهره سردار فاخر سنجرخان در سطح ملی و بین‌المللی است، چاپ تمبر یادبود این چهره شاخص، رایزنی برای نامگذاری اتوبانی در تهران به نام سنجرخان و راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی سنجرخان را از دیگر برنامه‌ها برای معرفی این چهره شاخص کرد برشمرد.

جلالی یادآور شد: بخشی از هزینه ساخت فیلم از محل اعتبارات دولتی و بخشی دیگر به همت سرمایه‌گذاران تامین خواهد شد.

وی افزود: در شرایط کنونی و برای رعایت مسائل بهداشتی و عدم تجمع و معطلی هنرمندان، برنامه‌ریزی خوبی انجام و از همه اعضای گروه‌های نمایشی سقز و سایر علاقه‌مندان درخواست به عمل آمد که طبق برنامه و در ساعت مشخص شده، مراجعه کردند و این تست برگزار شد.

وی اضافه کرد: هنرمندانی از شهرهای بوکان و مهاباد نیز در این تست بازیگری حضور پیدا کردند.

جلالی گفت: سریال سنجرخان وزیری با نویسندگی زنده‌یاد ضیاءالدین دری و با حضور هنرمندان ملی و بومی کردستان، در ۲۶ قسمت تولید می‌شود.

سریال سنجرخان چهره‌های کردستانی را به کشور معرفی کند

فرماندار سقز هم در دیدار تهیه‌کننده این سریال و تعدادی از عوامل اجرایی، اظهار داشت: سنجرخان، نماد مقاومت، قهرمان‌پروری و وطن‌دوستی است.

کامیل کریمیان سرمایه‌گذاری برای ساخت این سریال را در راستای معرفی ظرفیت‌های کردستان مهم برشمرد و عنوان کرد: حمایت‌های استاندار و سرمایه‌گذاران برای ساخت این فیلم شایان تقدیر است.

وی با بیان اینکه کارگردان مطرح این سریال از بازیگران فیلم‌هایش، چهره شاخص تبدیل کرد، اظهار امیدواری کرد، با توجه به ظرفیت سقز و استان کردستان، چهره‌هایی سینمایی از کردستان هم به کشور معرفی شوند.

سنجرخان ملقب به سردار اکرم فرزند حاج یوسف مالک روستای نران سنندج و فرزند جیران خانم از خانواده اردلان (خاندان حاکم کردستان) است.

عوامل کارگردانی سریال سنجرخان با اشاره به حمایت‌های فرماندار سقز از تیم کارگردانی، عنوان کردند: کریمیان، اولین فرمانداری است که لوگو ساخت فیلم سنجرخان به وی اهدا شده است.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول