اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سازمان هواشناسی جهانی : کرونا هم حریف آلودگی هوا نشد

سازمان هواشناسی جهانی با انتشار بیانیه‌ای گفت: با وجود همه گیری ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در بسیاری از شهرها و کشورها تغییرات آب و هوایی متوقف نشده است.

سازمان هواشناسی جهانی : کرونا هم حریف آلودگی هوا نشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سازمان هواشناسی جهانی (WMO)گفت: با وجود همه گیری ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در بسیاری از شهرها و کشورها تغییرات آب و هوایی متوقف نشده است.

این سازمان که بازوی اجرایی سازمان ملل در مورد کیفیت و وضعیت جو زمین، تعامل آن با اقیانوس‌ها،‌ آب و هوایی که ایجاد می‌کند و توزیع منابع آب بر اثر این تعامل است یادآور شد: پس از کاهش موقت آلودگی هوا به دلیل اعمال قرنطینه، اکنون شاهد بازگشت  شرایط آب و هوایی به روال قبل هستیم و جهان هنوز در مسیر محدود کردن افزایش درجه حرارت جهانی قرار دارد. 

سازمان هواشناسی جهانی در بیانیه مطبوعاتی گفت: غلظت گازهای گلخانه‌ای در جو در سطح رکوردی قرار دارند و همچنان افزایش می‌یابند؛ پس از کاهش موقتی ناشی از قرنطینه و رکود اقتصادی، انتشار گازهای گلخانه ای در جهت سطح قبل از همه گیر شدن است.

جهان قرار است  یکی از گرمترین  سال‌ها در بین 5 سال گذشته را تجربه کند، روندی که احتمالاً ادامه خواهد داشت و در مسیر دستیابی به اهداف توافق شده نیست. 

این گزارش تأثیرات فزاینده و برگشت ناپذیر تغییرات آب و هوایی را که بر یخچال‌ها، اقیانوس‌ها، طبیعت، اقتصاد و شرایط زندگی انسان تأثیر می‌گذارد و اغلب از طریق خطرات مربوط به آب مانند خشکسالی یا جاری شدن سیل احساس می‌شود را برجسته می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول