اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ساخت 32 هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی توسط تعاونی‌ها/ اختصاص 3.6 درصد اعتبار بخش تعاون به استان

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت و تولید 32 هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های تعاونی استان از سال 92 تاکنون نشان‌دهنده ظرفیت بسیار بزرگ این بخش است.

ساخت 32 هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی توسط تعاونی‌ها/ اختصاص 3.6 درصد اعتبار بخش تعاون به استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش تعاون و تجلیل از تعاونگران برتر استان، اظهار داشت: در سال‌های گذشته استکبار جهانی با اعمال جدی‌ترین تحریم‌ها تلاش کرده تا عرصه اقتصادی را برای ملت ما تنگ کند.

وی افزود: یکی از راه‌های کاهش اثرات تحریم، رهایی از اقتصاد نفتی است که از 40 سال گذشته از سوی تمام متولیان توسعه مطرح شده اما تاکنون موفقیت چندانی در این زمینه کسب نشده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که امروز در حال تحقق است، راه را برای قطع وابستگی اقتصاد به نفت هموار می‌کند که البته سختی‌ها و مشکلاتی هم در این مسیر وجود دارد.

وی افزود: همه تلاشگران عرصه‌های مختلف اقتصادی مانند بخش صنعت و خدمات باید تلاش کنند تا موفقیت‌های بیشتری در این زمینه کسب شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه اقتصاد ما بعد از شیوع بیماری کرونا با تمام سختی‌ها توانست روی پای خودش بایستد و مردم ایران و متولیان کشور توانمندی خود را ثابت کردند و این در حالی بود که برخی از کشورها مانند آمریکا با مشکلات جدی مواجه شدند.

پورمحمدی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا، تنها 10 واحد تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده در استان وجود داشت اما امروز با همت و تلاش صاحبان صنعت و تولید روزانه یک‌میلیون لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در استان تولید می‌شود.

 وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی استان رشد درخوری در سال‌های گذشته داشته‌اند، متذکر شد: ساخت و تولید 32 هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های تعاونی استان از سال 92 تاکنون نشان‌دهنده ظرفیت بسیار بزرگ این بخش است.

وی تأکید کرد: با توجه به تاکید قانون اساسی و سیاست‌های بالادستی بر نقش بخش تعاون در اقتصاد کشور امیدواریم این بخش با حمایت متولیان بیش از گذشته رشد کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم با بیان اینکه 4 هزار و 292 تعاونی در 13 گرایش مختلف در استان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: این تعاونی‌ها توانسته‌اند برای حدود 78 هزار و 700 نفر شغل ایجاد کنند که سهم اشتغال استان در این بخش 6.5 درصد است.

حسین فتحی افزود: ۳٫۶ درصد از اعتبار بخش تعاون کشور به آذربایجان‌شرقی تخصیص داده شده که میزان پرداخت آن از سال ۹۶ تا کنون، ۴۷۵ میلیارد تومان بوده است و بیش از 90 درصد این مبلغ برای سه هزار و ۹۳۹ طرح تعاونی هزینه شده است.

در این مراسم که به‌صورت ارتباط تصویری معاون اول رئیس جمهور با مراکز استان‌ها برگزار شد، 383 طرح تعاونی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم همچنین استاندار آذربایجان‌شرقی از مدیران ۲۲ شرکت تعاونی برتر استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول