اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

70 درصد گره‌ها و مشکلات با ابتکارات مدیریتی حل می‌شود/ تاکید بر رعایت عدالت در تمام حوزه‌ها

رئیس قوه قضائیه نقش سازوکار اداری و بودجه و موارد دیگر را در موفقیت‌های سازمانی مهم دانست و گفت: حدود 70 درصد گره‌ها و مشکلات با ابتکارات مدیریتی حل می‌شوند و مدیرانی موفقند که برای رفع کاستی‌ها منتظر تصمیمات پایتخت نمی‌مانند.

70 درصد گره‌ها و مشکلات با ابتکارات مدیریتی حل می‌شود/ تاکید بر رعایت عدالت در تمام حوزه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آیت الله ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، گفت: نکاتی که توسط امام جمعه شهرکرد، استاندار و نمایندگان استان در این جلسه مطرح شد، هیچ کدام از قلم نخواهد افتاد و حتما در آینده پیگیری خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اهمیت رعایت عدالت در تمام حوزه‌ها گفت: عدالت در سازمان اداری کشور یکی از نیازهای مهم ملی است و هرگونه ترک فعل و کوتاهی در اجرای عدالت خسارات زیادی برای کشور خواهد داشت.

رئیسی با اشاره به راهبردهای اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب، توضیح داد: امروز پرچم عدالت‌خواهی  حق‌خواهی در دستان رهبر معظم انقلاب است و بنده و سایر همکارانم سربازان ایشان هستیم و تلاش می‌کنیم دغدغه ایشان در خصوص مبارزه با فساد و گسترش عدالت را برطرف نمائیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه امروز خواست عمومی مردم از ما مسؤولان گسترش عدالت و برخورد با فساد است، توضیح داد: مردم با کمی‌ها و کاستی‌ها می‌سازند اما تبعیض و بی‌عدالتی را بر نمی‌تابند، درست است امروز گسترش عدالت وظیفه اصلی قوه قضائیه است ولی همه آحاد جامعه و تک تک افراد باید در این خصوص کمک کنند.

عدالت با سخنرانی محقق نمی‌شود/ مردم باید عدالت را در زندگی خود احساس کنند

وی خاطرنشان کرد: عدالت با سخنرانی و مقاله ایجاد نمی‌شود بلکه باید ما مدیران سازوکار عدالت را طراحی کنیم تا عدالت در جامعه ساری شود و همه مردم عدالت را حس کنند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: این وظیفه همه مدیران است که کمک کنند وضعیت موجود را احصا کنند و برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش کنند.

رئیسی در خصوص مسئله آب توضیح داد: برنامه توسعه تکالیفی را ایجاد کرده و دستگاه‌ها موظف هستند آن تکالیفی که بر عهده آنان گذاشته شده است در چارچوب برنامه‌های توسعه پیگیری کنند.

اشتغال دغدغه مشترک مدیران چهارمحال و بختیاری است

وی با اشاره به اینکه قانون ضعیف و اشکال‌دار از بی‌قانونی بهتر است، تبیین کرد: موضوع اشتغال امروز دغدغه همه مدیران این استان است و در برخی از مناطق هم آب مکفی وجود دارد و هم خاک مناسب، پس چرا باید کسی در این منطقه بیکار باشد؟

رئیسی با اشاره به اینکه فعال کردن اقتصاد گردشگری بسیاری از گره‌های این استان را باز می‌کند، گفت: این استان می‌تواند قطب گردشگری بشود؛ همچنین صنایع تبدیلی در این استان می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و این مسئله‌ای دست نیافتنی و غیرواقعی نیست.

وی خطاب به مدیران چهارمحال و بختیاری گفت: اختیار مدیران استانی کم نیست، ابتکار عمل بسیاری از گره‌های استان را باز می‌کند و نباید منتظر تصمیمات مرکز بود باید با همین امکانات و همین ظرفیت و بودجه موجود یک اقدامات متفاوتی انجام شود.

حدود 70 درصد گره‌ها و مشکلات با ابتکارات مدیریتی حل می‌شوند

رئیس دستگاه قضا نقش سازوکار اداری و بودجه و موارد دیگر را در موفقیت‌های سازمانی مهم دانست و اضافه کرد: حدود 70 درصد گره‌ها و مشکلات با ابتکارات مدیریتی حل می‌شوند و مدیرانی موفق خواهند شد که برای رفع کاستی‌ها منتظر تصمیمات تهران نمی‌مانند؛ به تعبیر دیگر، امروز رهبر معظم انقلاب از مجلس، قوه قضائیه، تشکل‌های دانشجویی و همه درخواست کار جهادی دارند.

وی با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی نماد تفکر جهادی است، بیان کرد: کاری که سردار سلیمانی در منطقه انجام داد این بود که با ظرفیت‌های داخلی کشورهای منطقه مشکلات‌شان را برطرف کرد و برای حل مشکلات آنان منتظر بودجه یا نیرو نماند بلکه با ابتکار عمل از ظرفیت‌های موجود بهترین بهره‌برداری را انجام داد.

درخواست فوری قاضی القضات از وزاری نفت و نیرو

رئیس قوه قضائیه خطاب به وزرای نیرو و آب گفت: از دو وزیر محترم درخواست دارم خیلی فوری به موضوع نشت نفت در آب رودخانه منطقه سرخون ورود کنند و با تشکیل یک کارگروه ویژه به صورت فوری به مشکل مردم سرخون رسیدگی کنند.

رئیسی نسبت به موضوع پروژه‌های انتقال آب نیز توضیح داد: یک کارگروه ویژه برای حل مشکل آب در نظر گرفتیم و مسؤولیت این کارگروه را به معاون اول قوه سپردم تا هم حرف مردم و هم مسؤولان همه استان‌های درگیر با این موضوع را بشنوند و بررسی‌های اساسی در این خصوص گرفته شود.

تصمیم‌گیر مسایل آبی نیستیم اما نتیجه بررسی‌های خود را به شورای عالی آب خواهیم داد

وی ادامه داد: تصمیم گیر مسایل آبی قوه قضائیه نیست، بلکه شورای عالی آب است؛ ما بررسی‌ها را انجام می‌دهیم و نتیجه بررسی خود را به صورت رسمی به شورای عالی آب ابلاغ می‌کنیم.

رئیسی مدیریت آب را از مسایل مهم دانست و افزود: هیچ کس از صبح تا الان در خصوص عدم انتقال آب حرفی نزد بلکه حرف همه مردم و مسؤولان در تمام جلسات از صبح تا اکنون این بود که توزیع باید عادلانه باشد و این نکته بسیار مهمی است و من از وزیر محترم نیرو درخواست می‌کنم شورای عالی آب فعال شود و با حضور نماینده تمام استان‌های ذی‌نفع جلسات کارشناسی برگزار شود.

رئیسی: من از وزیر محترم نیرو درخواست می‌کنم شورای عالی آب فعال شود و با حضور نماینده تمام استان‌های ذی‌نفع جلسات کارشناسی برگزار شود.

وی ادامه داد: بنده برای ایجاد دو کارگروه ویژه در خصوص موضوع نشت آب در منطقه سرخون و همچنین پروژه‌های انتقال آبی پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد و تاکید دارم این موضوع که امروز دغدغه تمام مردم و مسؤولان چهارمحال و بختیاری است به سرعت حل شوند.

رئیسی با اشاره به موضوع کارگران اخراجی از یک واحد تولیدی، ادامه داد: ما مخالف به کارگیری افراد جدید در آن واحد تولیدی نیستیم ولی این مسئله که نیروی جدیدی به جای نیروهای اخراجی به کارگیری شود صحیح نیست و بیکار کردن کارگران در شرایط فعلی اصلا به صلاح نیست.

وی با اشاره به مشکلات کارگران، ادامه داد: مدیر آن کارخانه باید واحد تولیدش را فعال کند و با فعال کردن خط تولید جدید کارگران اخراجی را به کار بازگرداند؛ مدیران مربوطه در این خصوص باید جدیت به خرج دهند و به کارگیری کارگران را در دستور کار قرار دهد.

وی خصوصی‌سازی را امر مبارکی دانست و افزود: اصل 44 و خصوصی سازی اگر درست اجرا می‌شد امروز با این مشکلات مواجه نبودیم و دولت در اجرای خصوصی‌سازی باید نظارت مستمر داشته باشد و برای توانمندسازی بخش خصوصی به کارفرمای خصوصی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ناامید کردن مردم و مسؤولان راهبرد دشمن است، بیان کرد: امام(ره) و مقام معظم رهبری به ما آموزش دادند به خداوند متعال توکل کنیم و با همت و اراده برای حل مشکلات مردم قدم برداریم تا مردم نتیجه خدمت‌گزاری ما را در زندگی خود احساس کنند.

انتهای پیام/3339/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول