اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی اروپایی‌ها بر سر برگزیت در حاشیه نشست برجام

در حالی که اختلافات میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر توافق برگزیت شدت گرفته، برخی منابع خبری گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تأثیر این اختلافات بر رایزنی کشور‌های اروپایی در حیطه‌های دیگر مطرح کرده‌اند.

رایزنی اروپایی‌ها بر سر برگزیت در حاشیه نشست برجام

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در حالی که اختلافات میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شدت گرفته، برخی منابع خبری گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تأثیر این اختلافات بر رایزنی کشور‌های اروپایی در حیطه‌های دیگر مطرح کرده‌اند. 

«ژان ایو لو دریان»، وزیر امور خارجه فرانسه امروز در حاشیه نشست تروئیکای اروپا درباره برجام، به توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نیز اشاره‌ای داشت. 

خبر‌گزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزیر امور خارجه فرانسه نوشت که لودریان در حاشیه این نشست به «دومینیک راب»، همتای انگلیسی خود گفته نقض توافق برگزیت از سوی بریتانیا «غیرقابل قبول» است. 

این در حالی است که یکی از خبر‌نگاران حاضر در این نشست با اعلام این خبر در صفحه اجتماعی توئیتر خود نوشت در صورتی که مسئله توافق برگزیت به دیگر فعالیت‌های دیپلماتیک انگلیس سرایت کند برای دولت بریتانیا خجالت‌آور خواهد بود.

به گفته هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، ترونیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) امروز در این نشست توافق کردند که به حفظ برجام متعهد بمانند. 

این در حالی است که اختلافات بر سر توافق تجاری برگزیت میان انگلیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا که آلمان و فرانسه نیز جزو آن هستند، شدت گرفته و ممکن است این اختلافات بر رایزنی آنان در خصوص برجام تأثیر‌گذار باشد.

از سوی دیگر «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس روایت متفاوتی نسبت به وزارت خارجه آلمان از این نشست ارائه کرده است. 

وزیر خارجه انگلیس در توئیتر درباره این نشست نوشت: «ایران نباید سلاح هسته‌ای بسازد. ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بماند و برجام را حفظ کند- این نتیجه جلسه تروئیکای اروپا و دیدار من با هایکو ماس و لودریان بود. ما به پاسخگو کردن ایران متعهد هستیم.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول