اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان صاحب مرکز «نوآوری تعاون» شد

شرکت تعاونی «تاک سبز رودان» با مجوز رسمی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از 8 مرکز نوآوری تعاون استان هرمزگان معرفی و صاحب مجوز شد.

هرمزگان صاحب مرکز «نوآوری تعاون» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شرکت تعاونی کشاورزی «تاک سبز رودان» از شرکت‌های پیشرو در زمینه توسعه کشاورزی نوین با مدیریت منوچهر ضیایی موفق به اخذ مجوز ایجاد مرکز نوآوری تعاون در استان هرمزگان به عنوان یکی از 8 مرکز کشور شد.

به گفته ضیایی مدیرعامل شرکت تاک‌سبز رودان، این مراکز با رویکرد تقویت بسترهای فنی و علمی بخش کشاورزی در کشور و از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به منظور شتاب‌دهی به فعالیت‌های تحقیقاتی این حوزه ایجاد شده است.

 

وی افزود: مزرعه بزرگ تحقیقاتی شرکت تعاونی تاک سبز رودان در شهرستان رودان دارای وسعتی بالغ بر 8 هکتار است و 120 هکتار نیز زمین پشتیبانی دارد و تمامی نیازهای علمی و فنی به منظور انجام تحقیقات میدانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای کشاورزی در این مزرعه تحقیقاتی فراهم آورده شده است.

منوچهر ضیایی با بیان این که مزرعه تحقیقاتی مرکز نوآوری تعاون یک کانون ایده‌ساز و خلاق به منظور بسترسازی برای نوآوری در بخش‌های کشاورزی و حامی اندیشه‌های نو در این زمینه است، خاطرنشان کرد: کاشت «لمون گرس»، تمرکز بر تولید برخی گیاهان دارویی، تولید برخی عرقیات و دمنوش‌های دارویی، پرورش ماهیان خاویاری در منطقه جنوب، کاشت و توسعه تولید گیاه مورینگا و ... از جمله اقدامات خوبی است که تاکنون در این مرکز انجام شده است و افراد بسیاری با کسب تجربه و دانش لازم در بخش‌های مختلف توانسته‌اند نه تنها برای خود بلکه برای صدها نفر اشتغال ایجاد کنند.

به گفته این کارآفرین نمونه هرمزگانی، توسعه آزمایشگاه تخصصی، همکاری با محافل علمی و آکادمیک، توسعه همکاری‌های دانشگاهی، ایجاد دپارتمان تخصصی و زیرگروه‌های آن در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله دیگر اولویت‌هایی است که در این مرکز نوآوری تعاون به دنبال تحقق آن هستیم.

ضیایی از نقش دکتر منصور فرهادی در بسترسازی ارتباطات علمی میان این مرکز نوآوری با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هدایت علمی فرآیندهای کاری این مرکز نیز تقدیر کرد و بیان داشت: دکتر حسین عادلی استاد دانشگاه هامبورک و رییس یکی از مجتمع‌های مهم کاشت و بافت آلمان نیز با این مرکز نوآوری همکاری علمی دارند که بدون شک بسترساز اتفاقات بزرگ موفقیت‌آمیز در این مجموعه خواهند بود.

انتهای پیام/88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول