اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

چالش های یک همسر پلیس/ داستان دراماتیک بشری در سریال «سرزده»

بازیگر نقش بشری در سریال «سرزده» گفت: حذف برخی از سکانس ها روی توالی حسی بازیگر تاثیر گذاشته است و این سانسورها باعث می شود مخاطبان فکر کنند ما کم کاری کردیم در صورتیکه اینطور نیست.

چالش های یک همسر پلیس/ داستان دراماتیک بشری در سریال «سرزده»

«کیمیا خلج» بازیگر نقش بشری در سریال «سرزده» به کارگردانی بهادر اسدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره حضور خود در این سریال گفت: آقای اسدی از جمله افرادی است که در کارهایش به چهره های جوان اعتماد می کند و در سریال قبلی خود نیز از من دعوت به همکاری کردند اما خب این فرصت فراهم نشد تا در خدمتشان باشم اما برای سرزده دعوت به همکاری کردند و بعد از خواندن فیلم نامه به مشهد رفتم.

وی درباره بازیگری در شرایط کرونایی و در مشهد نیز گفت: آن زمان در مشهد و در اوج استرس و نگرانی کار می کردیم اما خدا را شکر تهیه کننده شرایطی را فراهم کرده بود که نگرانی ما کم شود و یادم هست در آن روزها مدام نگران همدیگر بودیم که نکند اتفاقی برای یکی از ما رخ دهد که این اتفاق نیفتاد.

این بازیگر  ادامه داد: روز اول که فیلم نامه را به من دادند نگفتند که قرار است کدام نقش را بازی کنم و آنچه در ذهنم بود این بود که طوبی را بازی کنم چون به لحاظ سنی به آن شخصیت نزدیک تر بودم. مسلما چون 25 سال سن دارم و قرار بود در سریال بچه هم داشته باشم، بازی کردن نقش بشری از ذهنم دور بود.

وی ادامه داد: اما از همان روز اول که فیلم نامه را خواندم به شخصیت بشری علاقه مند شدم به این دلیل که چالش داشت و از شخصیت های خنثی نبود. همیشه طول و عرض نقش ها برایم مهم نیست بلکه این مهم است که نقش چالشی داشته باشد و منفعل نباشد. بعد از چند روز به من گفتند که مرا برای نقش بشری در نظر گرفتند.

خلج در ادامه نیز افزود: در ابتدا تعجب کردم و بعد از آن نگران شدم که نکند به خاطر سن و سالم آنچه کارگردان می خواهد به درستی درنیاید. علاوه بر این در فیلم نامه قرار بود دختربچه ای 3 ساله نقش دختر من را بازی کند و در ادامه به خاطر بیماری کرونا ترجیح دادیم سن دختربچه را کمی بیشتر کنیم تا سلامتی همکاران به خطر نیفتد.

این بازیگر همچنین بیان داشت: در ادامه با توضیحاتی که کارگردان و نویسنده دادند دیدم که منطقی است اگر بشری در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده باشد و بعد از یکسال صاحب فرزند شود.

 

وی با بیان گلایه ای از پخش این سریال نیز گفت: متاسفانه سانسور و حذف برخی از سکانس ها روی توالی حسی برخی از بازیگران تاثیر گذاشته است و این سانسورها باعث می شود مخاطبان فکر کنند ما کم کاری کردیم در صورتیکه اینطور نیست.

وی درباره چالشی که با نقش بشری داشته است، نیز عنوان داشت: همین بحران و اتفاق عجیبی که در زندگی بشری می افتد برای من جذابیت داشت. معتقدم یک کاراکتر را باید از چند بعد مختلف بررسی کنیم و خوب است که مخاطب متوجه این قضیه می شود اما من هرازگاهی می دیدم که خیلی ها از این زاویه به ماجرا نگاه نمی کنند.

خلج در ادامه نیز افزود: در هر حال بشری همسر یک پلیس است و همسر پلیس مسلما استحکامی در شخصیتش وجود دارد و اینطور نیست که هر دقیقه و با هر فشاری گریه کند. این افراد از قبل آگاهی های لازم را دارند و با این آگاهی با همسرانشان ازدواج می کنند و من نیز سعی کردم این استحکام شخصیتی را در این نقش به اجرا دربیاورم. از طرفی بشری می  دانست همسرش در کما به سر می برد و به همین خاطر باید طوری رفتار می کرد که دخترش که به شدت به پدر وابسته بود، از این موضوع باخبر نشود. خیلی تلاش کردم که حال روحی بشری را در سکانس های خلوت او بیاورم و امیدوارم مخاطبان نیز راضی باشند.

وی ادامه داد: در سکانسی که خبر تیر خوردن همسرش را برایش می آورند رسما شکست خوردنش را می بینیم و از سکانسی که با ایران همسر رضا درباره قوی بودن زنان صحبت می کنند بشری دوباره خود را پیدا می کند و به اصطلاح رو پا می شود و سعی می کند حواسش به دخترش باشد.

 

این بازیگر افزود: قسمت پایانی به عقیده من قصه بشری بود به این خاطر که این چالشی که ازآن صحبت کردم در آن قسمت کاملا پیدا بود و مخاطب بیشتر آن را می دید. این سخت ترین حسی بود که درباره امیرعلی و بشری تجربه کردیم و مسلما آنطور که باید و شاید حق مطلب ادا نشد و من نمی توانم آنطور که باید و شاید چنین داغی را بازی کنم و به تصویر بکشم. سکانس های پایانی این سریال به شدت سخت و دراماتیک است و من تلاشم را به کار بستم تا نتیجه خوب شود. اما در کل قصه بشری بار دراماتیک داستان را به دوش می کشد.

این بازیگر همچنین افزود: از سال 85 بازیگری را از جشنواره های تئاتر دانش آموزی شروع کردم و بازیم دیده شد و جایزه های استانی گرفتم و بعد از آن به طور پیوسته در تئاترهای مختلف بازی کردم تا اینکه به تلویزیون رفتم و برای اجرای تلویزیونی تست دادم و برای اجرای برنامه «سی یا سی» کودک و نوجوان شبکه دو انتخاب شدم و دو سال مجری آن برنامه بودم. علاوه بر این در برنامه «مداد رنگی» نیز مجری بودم. دو سال اجرا کردم و بعد از آن به طور پیوسته تئاتر کار کردم و بعد از آن فیلم فالش را بازی کردم. الان یک برنامه رادیویی می نویسم و فیلم نامه سینمایی در دست نگارش دارم.

وی در پایان نیز افزود: با اینکه رشته تحصیلی ام پزشکی است اما چهار سال است که به واسطه شغل پدرم که یکی از مدیران خبرگزاری ایرنا بودند، کار مطبوعاتی انجام می دهم. روزنامه های همبستگی و هنرمند می نویسم و ستون نقد فیلم و تئاتر و داستان کوتاه می نویسم. از ۱۲ سالگی نیز فیلم بین جدی بودم و سینمای جهان را دنبال می کنم. همچنین دو مجموعه شعر و یک مجموعه داستان نیز یه قلم خودم منتشر شده است.

به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی «سرزده» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهادر اسدی و نویسندگی زامیاد سعدوندیان از شبکه یک سیما پخش شد. در این سریال علی انصاریان، بهرنگ علوی، نسیم ادبی، رویا میرعلمی، مریم مومن، کیمیا خلج و ... به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول