اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

67 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بیجار هستند

فرماندار بیجار گفت: 67 هزار نفر در این دوره واجد شرایط رأی‌دادن در انتخابات بیجار هستند.

67 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بیجار هستند

علی‌اکبر ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بیجار، اظهار کرد: بیجار تنها حوزه انتخابیه استان است که انتخابات مجلس در آن به دور دوم کشیده شده است تمام مقدمات لازم برای انتخابات پرشور در این شهرستان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم بین هیئت های اجرایی، بازرسی، ستادی و غیره به عمل آمده و جلسات توجیهی برای نامزدها انجام شده است.

فرماندار بیجار با بیان اینکه هم‌اکنون دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه این شهرستان در حال برگزاری است، گفت: همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 صبح امروز انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 112 شعب اخذ رأی در این شهرستان آغاز شده است.

2200 نفر عوامل اجرایی در انتخابات بیجار مشارکت دارند

به گفته ورمقانی، تمام مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات پرشکوه در بیجار فراهم شده است و 2 هزار و 200 نفر عوامل اجرایی اعم از بازرسی، اعضای شعب، نیروهای امنیتی، هیئت‌های اجرایی مسئول برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه بیجار هستند.

وی عنوان کرد: از 112 شعب اخذ رأی شامل 71 شعب شهری و 41 شعب روستایی در این شهرستان فعال شده که 73 صندوق سیار و 39 مورد آن ثابت است.

وی اظهار کرد: روند انتخابات براساس قانون از ساعت 8 صبح تا 18 عصر ادامه دارد و  و امسال به دلیل شرایط کرونایی، تبلیغات کاندیداها در حوزه فضای مجازی انجام شده است.

به گفته فرماندار بیجار، این انتظار از همه مردم فرهنگی و متدین بیجار می رود که با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه بزرگ دیگری را خلق کنند.

مردم حضور در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند

ورمقانی با بیان اینکه مردم حضور در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند، اذعان داشت: به‌دلیل شرایط کرونایی، احتمال تمدید ساعت رأی‌گیری کم است.

ورمقانی اظهار کرد: در مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار، 58 درصد واجدین شرایط شرکت کرده که در سطح استان در این زمینه رتبه اول را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه در این دوره نیز با وجود شرایط کرونایی، همان حضور پرشور مردم را پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: 67 هزار نفر واجد شرایط رأی‌دادن در انتخابات بیجار داریم.

20 نفر خبرنگار و عکاس انتخابات حوزه انتخابیه بیجار را پوشش می دهند

به گفته وی، 20 نفر خبرنگار و عکاس استانی و شهرستانی انتخابات حوزه انتخابیه بیجار را پوشش می دهند و تیم‌های نظارتی از وزارت کشور و استان به این شهرستان اعزام شده تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

فرماندار بیجار عنوان کرد: صندوق‌های رای‌گیری در پایان زمان اعلامی در همان محل، بازگشایی و شمارش رسمی آرا با حضور نیروهای انتظامی، بازرسان هیات اجرایی و ناظران شورای نگهبان آغاز و سپس بصورت الکترونیکی ثبت می‌شود که در وزارت کشور به صورت آنلاین و همزمان قابل مشاهده است.

ورمقانی به ثبت‌نام بیش از ۵۰ نفر برای تصدی نمایندگی مجلس در دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیجار اشاره کرد و گفت: اگر ۱۰۰ درصد این افراد برای رقابت در انتخابات تایید صلاحیت می‌شدند در مجموع رای‌گیری، هیچ یک از کاندیداها نمی‌توانستند حد نصاب آرا را بدست آورند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۹ ایده و طرز تفکر برای کسب کرسی مجلس بیجار در دور اول به میدان آمدند و هر یک برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان، برنامه‌های متفاوتی داشتند که در نهایت ۲ نفر به دور دوم راه یافتند.

گفتنی است؛ بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوم اسفند تکلیف پنج کرسی‌ شامل ۲ کرسی حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک کرسی سقز و بانه، یک کرسی قروه و دهگلان و یک کرسی مریوان و سروآباد مشخص شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول