اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سامانه نظارت آنلاین شورای نگهبان بر انتخابات عملیاتی شد

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به عملیاتی شدن سامانه نظارت آنلاین شورای نگهبان بر انتخابات مرحله دوم مجلس گفت: 24 گروه بازرس به 8 استان کشور برای نظارت بر انتخابات اعزام شدند.

سامانه نظارت آنلاین شورای نگهبان بر انتخابات عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخابات مرحله دوم در 8 استان آغاز شده و همانطور که قبلا هم مردم مطلع شدند، انتخابات به دلیل شرایط کرونایی، با تاخیر برگزار شد.

وی افزود: آنچه که وظیفه ما است، نظارت بر روند انتخابات است و این کار در حال انجام است و همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت و در استان ها مشغول نظارت هستند

کدخدایی گفت: ما در این مرحله یک سامانه نظارت آنلاین به نام "سامانه سنا" را رونمایی کردیم و با این سامانه به صورت آنلاین در حال دریافت گزارش تخلفات توسط ناظران از سراسر استان ها هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: 24 گروه بازرس ویژه نیز توسط شورای نگهبان به 8 استان محل برگزاری انتخابات اعزام شده اند تا روند نظارت به خوبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات مرحله دوم مجلس که قرار بود اردیبهشت‌ماه برگزار شود، بخاطر شرایط کرونا امروز در حال برگزاری است و در این مرحله از انتخابات ۲۰ نفر برای رسیدن به ۱۰ کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کدخدایی گفت: نظارت بر روند انتخابات و رسیدگی به شکایت‌ها بر عهده شورای نگهبان است و ما بر این مبنا، ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات را تشکیل دادیم و به‌صورت برخط و با استفاده از سامانه نظارت آنلاین سنا در حال نظارت هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: سامانه نظارت مردمی بر انتخابات به نام مردم ناظر هم همانند مرحله قبل برای دریافت گزارش‌های مردمی تخلفات انتخاباتی در دسترس مردم قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول