اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توهین به پیامبر اکرم (ص) نشان‌دهنده شکست سیاست‌های غرب است

امام جمعه همدان، با بیان اینکه اقداماتی چون توهین به پیامبر اکرم (ص) نشان از آن دارد که سیاست‌های غرب شکست خورده است، گفت: این اقدامات باعث اتحاد بیشتر جامعه اسلامی می‌شود.

توهین به پیامبر اکرم (ص) نشان‌دهنده شکست سیاست‌های غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی  سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به پیشرفت جامعه اظهار کرد: باید نسبت به رفع مشکلات و مسائل کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی برنامه داشت و مطابق با آن پیش رفت.

وی اجرای اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون‌رفت از مشکلات در کشور دانست و گفت: باید بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد درون‌گرا و غیر وابسته دقیق اجرا شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه قوه قضائیه باید با هر کسی که امنیت اقتصادی کشور را بر هم می‌زند قاطعانه برخورد کند بیان کرد: قوه قضائیه و مقننه باید وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان گفت: برگزاری این سفرهای استانی آثار بسیار خوبی دارد چراکه حتی اگر قادر به حل مشکل مردم نباشیم می‌توانیم در کنار آنها باشیم.

آموزش در فضای مجازی هیچ وقت جای آموزش در فضای واقعی را نخواهد گرفت

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان استان همدان خواست حتما در مراسم نماز جمعه شرکت کنند و پای سخنان و درد دل مردم بنشینند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و تبریک آن به دانش‌آموزان و فرهنگیان اظهار کرد: خانواده‌ها باید به موضوع فضای مجازی دقت ویژه داشته باشند و بدانند آموزش در فضای مجازی هیچ وقت جای آموزش در فضای واقعی را نخواهد گرفت بنابراین باید برای فرزندان خود وقت بگذارند تا جامعه به لحاظ آموزشی آسیب نبیند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در برخی استان‌ها شاهد برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری هستیم که در برخی بخش‌ها نیز استان همدان نسبت به برگزاری کلاس حضوری اقدام کرده است گفت: وضعیت مراقبت‌ها به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خوب است، ضمن اینکه باید مواظب بود وضعیت علمی بچه‌ها به خطر نیفتد.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: نباید از آسیب‌های بسیار این فضا در دنیای امروز غفلت کنیم و دانش‌آموزان بیش از حد وارد فضای مجازی شوند.

باید مراقب بود دانش‌آموزان با سندهای رنگین دنیای غرب رشد نکنند

شعبانی با اشاره به سند ۲۰۳۰ و لزوم ممانعت از اجرای آن در مدارس اظهار کرد: در هر لایه‌ای از آموزش پرورش این سند به مرحله اجرا برسد چه در استان همدان و چه در کشور با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید نسبت به مسئله عدم اجرای سند ۲۰۳۰ نظارت جدی داشته باشند تأکید کرد: اگر در جایی گزارشی از اجرای این سند به دست خانواده‌ها رسید به ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دفتر امام جمعه همدان گزارش دهند تا موضوع را پیگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید مراقب بود دانش‌آموزان ما با سندهای رنگین دنیای غرب رشد نکنند، در ادامه اهانت مجله فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم کرد و گفت: گردانندگان این مجله به خدا، دین و مذهب اعتقادی ندارند چراکه در اهانت به مقدسات سابقه طولانی دارند.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور فرانسه نیز مدعی شده که این اقدام نشریه فرانسوی در قالب آزادی بیان بوده است! گفت: گویا طبق قانون مطبوعات فرانسه مجلات و نشریات در هر موضوعی آزادی بیان دارند مگر در مخالفت با نژادپرستی، مسائل یهودستیزی و هولوکاست.

شعبانی تأکید کرد: اگر مباحث آزادی بیان مطرح است چطور صحبت در مورد اسرائیل، یهودی‌ها و هولوکاست ممنوع است اما توهین به مقدسات آزاد؟

وی با بیان اینکه اقداماتی چون توهین نشان از آن دارد که سیاست‌های غرب شکست خورده است افزود: این اقدامات باعث اتحاد بیشتر جامعه اسلامی می‌شود ضمن اینکه موضوع برخورد با توهین‌کنندگان نیز باید حقوقی پیگیری شود.

امام جمعه همدان در پایان یادی از شهید مدنی کرد و با اشاره به ولایتمداری ایشان گفت: راه نجات کشور در عمل به سیره شهید مدنی است.

انتهای پیام/ 3140/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول