اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

گزارش العربی الجدید| تا خروج کامل نظامیان آمریکا، عملیات گروه‌های مقاومت عراق ادامه خواهد داشت

یک روزنامه فرامنطقه‌ای گزارش داد که هر چند آمریکا مدعی کاهش نظامیان خود در عراق شده است، ولی نیروهای مقاومت این کشور، به عملیات خود تا خروج کامل نیروهای آمریکایی ادامه خواهند داد.

گزارش العربی الجدید| تا خروج کامل نظامیان آمریکا، عملیات گروه‌های مقاومت عراق ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که شمار نظامیان تروریست آمریکایی در عراق کاهش یافته و واشنگتن قصد دارد تعداد این نیروها را بیشتر کاهش دهد.

بر اساس تصمیم کاخ سفید، حدود دو هزار نفر از حدود پنج‌هزار سرباز آمریکایی که بیشتر آنان در پوشش ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش فعالیت دارند، از عراق خارج خواهند شد.

روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی الجدید» گزارش داد، با وجود کاهش نظامیان آمریکا، ولی گروههای مقاومت عراق، همچنان علیه حضور آمریکا، تهدیدهایی مطرح می‌کنند و تأکید دارند اخراج آمریکا، با اقتدار و حاکمیت عراق، ارتباط تنگاتنگی دارد.

«کمال الحسناوی» معاون دبیرکل جنبش «الابدال» از گروه های الحشد الشعبی با تأکید بر تداوم عملیات علیه نظامیان آمریکا در عراق، گفت که «عملیات نظامی علیه حضور آمریکا، به قوت خود باقی بوده و تا زمان خروج کامل این نیروها در سریعترین زمان ممکن، ادامه خواهد داشت».

الحسناوی با بیان اینکه، خروج نظامیان آمریکا بر اساس مصوبه پارلمان عراق است، خاطر نشان کرد، احتمالا این عملیاتها طی روزهای آتی افزایش خواهد یافت؛ به ویژه اینکه «احساس می‌کنیم آمریکا در خارج کردن نیروهای خود از عراق جدی نیست و دولت عراق نیز در اجرای مصوبه پارلمان، جدیتی ندارد. همین مسئله باعث تداوم عملیات نظامی خواهد شد».

العربی الجدید به نقل از منابع نزدیک به الحشد الشعبی گزارش داد، گروههای مقاومت، از اهرم فشار پارلمان علیه دولت استفاده خواهند کرد تا خروج نیروهای آمریکایی هر چه سریعتر صورت گیرد.

این منابع با بیان اینکه به وعده‌های خروج آمریکا هیچ اعتمادی ندارند، خاطر نشان کردند، علیرغم این وعده‌ها، دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق وجود دارد و حضور آنان در استانهای الانبار و اربیل نگران کننده‌ است.

«محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، مصوبه اخراج نظامیان آمریکا را یک مصوبه حاکمیتی دانست؛ زیرا به گفته وی، این مسئله از «اصول ملی» است و اجرای آن، باعث حفظ اقتدار و حاکمیت عراق خواهد شد.

البلداوی با بیان اینکه اخراج نظامیان آمریکا، تصمیم همه مردم عراق است، گفت که نمی‌توان از اجرای این مصوبه دست برداشت.

«ابو علی العسکری» سخنگوی جنبش «حزب الله» عراق هم در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکاییها و صهیونیستها و آل سلول (آل سعود) فریبکار و مزدوران آنان بدانند که حزب الله و گردانهای همپیمانش که در مسیر ابی عبدالله (ع) حرکت می‌کنند، با همه شما در تمامی میدانها مبارزه خواهند کرد».

 

 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول