اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بناب در بند ترافیک/تبدیل ترافیک بناب به معمایی سرپوشیده

ترافیک از مهم‌ترین معضلات کلان‌شهرها محسوب می‌شود. تاثیر این عامل بیرونی بر اعصاب و روان شهروندان حائز اهمیت فراوانی است تا آنجا که رفتارهای ترافیکی از جمله شاخص‌های ارزیابی سلامت روانی جوامع به‌شمار می‌روند.

بناب در بند ترافیک/تبدیل ترافیک بناب به معمایی سرپوشیده

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، امین رفیعی فرماندار شهرستان بناب در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون حمل و نقل و سوانح شهری و جاده‌ای بناب با اشاره به معضل بزرگ ترافیک در سطح شهر بناب اظهار کرد: رفع مشکل ترافیک جزو مطالبات به‌حق مردم است و حجم بالای ترافیک در بناب باعث بروز تنش‌های اجتماعی شده است و از این رو نهادهای مجری باید در اجرای مصوبات این کمیسیون تسریع کنند.

وی با انتقاد از عدم اجرای برخی مصوبات شورای ترافیک در سطح شهرستان گفت: برخی مواقع برخی ارگان‌ها مصوبات شورای ترافیک را به‌خاطر تبعات اجتماعی آن اجرا نمی‌کنند، در حالی که اولویت برای مسوولان سلامتی مردم است و طبیعی است که برخی به‌خاطر عدم تأمین منافع شخصی با مصوبات مخالفت کنند.

رئیس شورای ترافیک شهرستان بناب، اضافه کرد: مجری اکثریت مصوبات در داخل شهر بر عهده شهرداری بوده و خارج از محدوده نیز بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است ولی متأسفانه تا زمانی که مصوبات در حد صورتجلسه باقی بمانند هیچ نتیجه‌ای عاید رفع مشکلات ترافیکی نخواهد کرد.

رفیعی در ادامه در خصوص حل مشکل پله‌برقی کوی شهرداری، محل تجمع کارگران فصلی، توقف خودروهای سنگین در محدوده شهر، جلوگیری از توقف خودروها در زیر پل سرداران همچنین بررسی تقاضای مغازه‌داران پاساژ کشفی برای عدم پارک تاکسی‌های شهری در جلوی پل روبه‌ روی این پاساژ تأکید کرد.

اکثریت مشکلات ترافیکی شهرستان مشکل مدیریتی است!

این گزارش می‌افزاید، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اکثریت مشکلات ترافیکی شهرستان بیش از آنچه اعتباری باشد، مشکل مدیریتی است و با توجه به تدابیری که در شهرستان اتخاذ شده، به‌ لحاظ هماهنگی‌های مناسب بین مسوولان انتظار این است که شاهد مشکلات ترافیکی در شهر نباشیم.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان با بیان اینکه معضل اصلی سطح شهر معضل ترافیکی است؛ تصریح کرد: مصوبات شورای ترافیک باید لازم‌الاجرا باشند و تمامی اعضا باید به مصوبات تمکین کنند.

وی با اشاره به ضرورت جذب مشاور ترافیکی برای شهرستان بناب متذکر شد: شهرستان بناب به یک مشاور ترافیکی کاربلد نیاز دارد، خروجی جلسات شورای ترافیک هم باید فصل‌الخطاب مشاور ترافیکی باشد و قطعاً نیز نظرات مشاور نظرات کارشناسی و بدون حب و بغض خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت همکاری با نمایشگاه‌های خودرو در نقاط مختلف شهر از نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی خواست تا زمان دایر کردن و راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی در بناب نمایشگاه‌های خودرو فعلاً بتوانند فعالیت کنند و در کنار آن در راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی نیز تسریع شود.

باقری‌بنابی سپس با اشاره به تردد خودروهای سنگین در سطح روستاها خاطرنشان کرد: نهادهای متولی مانع تردد خودروهای سنگین به روستاها شوند، چرا که ضمن ایجاد مشکلات ترافیکی نسبت به تخریب آسفالت روستاها نیز اقدام می‌کنند.

کاهش 100 درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری در بناب

فرمانده نیروی انتظامی بناب گفت: دغدغه مسوولان شهرستان برای رفع مشکلات ترافیکی باعث شده عملکرد بسیار مطلوب را شاهد باشیم.

سهراب شفقی، در جلسه شورای ترافیک شهرستان بناب ضمن مطلوب دانستن عملکرد اعضای شورای ترافیک شهرستان تصریح کرد: پیگیری مصوبات شورای ترافیک باعث شده تا شاهد کاهش صد در صدی آمار فوتی‌های تصادفات درون شهری باشیم.

وی افزود: در 6 ماهه گذشته سال 98 آمار فوتی‌های درون شهری در جریان تصادفات 10 نفر بود که در 6 ماهه سال 99 این رقم به صفر کاهش یافته است و طی این مدت آمار تصادفات جرحی 10 درصد و خسارتی نیز 65 درصد کاهش یابد.

این افسر انتظامی خاطرنشان کرد: در تصادفات برون‌شهری نیز در 6 ماهه سال گذشته 18 نفر فوتی داشتیم که این رقم امسال به هفت نفر کاهش یافته است که 38 درصد کاهش نشان می‌دهد و آمار تصادفات جرحی نیز از 97 مورد به 87 مورد و در کل 19 درصد کاهش یافته است.

شفقی در ادامه ضمن استقبال از پیشنهاد نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای جذب مشاور ترافیکی در شهرستان بر ساماندهی تابلوهای سطح شهر، تعیین محل مناسب برای تجمع کارگران فصلی که چهره شهر را زشت می‌کند همچنین راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی در بناب تأکید کرد.

انتهای پیام/60004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول