اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شیطنت خبرنگاری بر مبنای گره‌گشایی از مشکلات باشد نه اعمال سلیقه‌های شخصی

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه نباید از اختلاف‌سلیقه‌ها، اختلاف عقیده درست کرد، گفت: در عرصه خبرنگاری شیطنت‌ها باید بر مبنای گره‌گشایی از مشکلات، معضلات و دغدغه‌های باشد، نه اینکه به دنبال اعمال سلیقه‌های شخصی باشیم.

شیطنت خبرنگاری بر مبنای گره‌گشایی از مشکلات باشد نه اعمال سلیقه‌های شخصی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر به نقل از روابط عمومی کانون بسیج رسانه کاشمر، عباس محمدیان در جمع شرکت‌کنندگان در نخستین دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری از شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ که در سالن همایش معلم شهید سردار هادی شهابیان کانون لقمان کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که وارد عرصه خبر و خبرنگاری می‌شوند نباید نسبت به موضوعات و مسائلی که برایشان اتفاق می‌افتد، خسته شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید آنچه باعث ماندگاری و فعالیت اثرگذار فرد در حرفه خبرنگاری می‌شود، باور و اعتقاد است، یادآور شد: قطعاً افرادی که با باور و اعتقاد وارد این عرصه می‌شوند، مسیر برایشان شیرینی و جذاب، اما سخت خواهد بود. بنابراین افرادی خبرنگاری را باور ندارند و تنها برای رفع تکلیف و یا از روی کنجکاوی می‌خواهند به این عرصه وارد شوند باید در تصمیمشان تجدیدنظر کنند.

وی جسارت و پی گیر بودن  را مهم‌ترین ویژگی یک خبرنگار دانست و تأکید کرد: خبرنگار نباید در راهی که انتخاب کرده، هراس داشته باشد، بلکه باید با جسارت و سماجت مشکلات و دغدغه‌های مردم و جامعه را تا حصول نتیجه پی گیری کند.

محمدیان بابیان اینکه خبرنگاری یک حرفه و امانت است و افرادی که وارد این عرصه می‌شوند درواقع عهده‌دار نمایندگی افکار عمومی هستند، بیان کرد: خبرنگاری که با درج یک خبر یا یک گزارش از یک سوژه خسته می‌شود، برای این حرفه مناسب نیست.

عضو هیئت‌منصفه مطبوعات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اعتقاد داشتن به خبرنگاری باید محور قرار گیرد، اذعان کرد: زمانی ثمره و شیرینی این کار را لمس خواهید کرد که گرهی از کار مردم را بازکنید، اما  اگر به فکر این بودید که غرایض نفسانی را در کار دخالت دهید قطعاً آن شیرینی را نخواهید چشید.

وی با اشاره به اینکه نباید از اختلاف‌سلیقه‌ها، اختلاف عقیده درست کرد، افزود: در عرصه خبرنگاری شیطنت‌ها باید بر مبنای گره‌گشایی از مشکلات، معضلات و دغدغه‌های باشد، نه اینکه به دنبال اعمال سلیقه‌های شخصی باشیم.

محمدیان بابیان این‌که محور حرکت و منش خبرنگار باید در راستای ارزش‌های نظام و انقلاب باشد، ابراز کرد: دولت‌ها همواره می‌آیند و می‌روند، اما آنچه باید به آن توجه شود، مردم به‌عنوان سرمایه‌های نظام و انقلاب هستند که باید موردتوجه قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید به حرفه خبرنگاری به‌عنوان یک شغل اصلی توجه کرد، ادامه داد: امیدوارم برگزاری این دوره آموزشی، سرآغاز حرکتی جدید و مستمر برای شناسایی، آموزش و تربیت افراد مستعد و علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید بر بهره‌گیری از تجربیات خبرنگاران باسابقه و پیشکسوتان عرصه خبر بیان کرد: آنچه باعث پیشرفت و ترقی خبرنگار در این عرصه برای رسیدن به مقصد می‌شود، تجربه است، بنابراین ضرورت دارد با برنامه‌ریزی و هماهنگی شرایط و زمینه را برای انتقال تجربیات فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل رشد تکنولوژی، آموزش و فراگیری علوم جدید در عرصه خبر و خبرنگاری تمامی ندارد، گفت: آن روزی که خبرنگاری مدعی می‌شود تمامی آموزش‌ها و فنون این حرفه را یاد گرفته و نیازی به آموزش جدید ندارد، روز مرگ خبرنگار است و باید با خداحافظی با این حرفه در خانه بنشیند.

محمدیان با بیان اینکه کاشمر را به دلیل انتشار مستمر نشریات محلی و خبرنگاران فعال مطبوعات و خبرگزاری‌ها را یکی از شهرستان‌های رسانه‌ای در استان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های سازمان بسیج رسانه، برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاش برای شناسایی و آموزش افراد علاقه‌مند و ارتقای سطح علمی خبرنگاران است، بنابراین تلاش می‌کنیم بر اساس نیاز هر منطقه و شهرستان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی با استفاده از اساتید مجرب استان اقدام کنیم.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول