اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اختصاص ۲۰ میلیارد اعتبار برای رفع مشکلات عشایر نهبندان

فرماندار نهبندان گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰ میلیارد ریال برای خدمت‌رسانی، نیازهای ضروری و دغدغه‌های مردم مناطق روستایی و عشایری هزینه شده است و ۱۰ میلیارد ریال نیز با اولویت‌بندی برای رفع مشکلات مردم در دستور کار فرمانداری قرار دارد.

اختصاص ۲۰ میلیارد اعتبار برای رفع مشکلات عشایر نهبندان

مجید بیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نهبندان اظهار داشت: نخستین کاروان طرح ملی «نذر آب ۳» در خراسان‌جنوبی برای ارتقاء سلامت و تامین آب شرب سالم از ۲۰ تا ۲۳ شهریورماه جاری در دهستان میغان نهبندان مستقر و مشغول خدمات رسانی به مردم محروم این منطقه هستند.

وی افزود: شهرستان مرزی نهبندان با وسعت ۲۶ هزار کیلومتر مربع ۱۷ درصد از مساحت استان را به خود اختصاص داده که به دلیل پراکندگی روستاهای سکونت‌گاهی و مناطق عشایری خدمت‌رسانی به مردم بسیار سخت و هزینه‌بر است.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: به دلیل سوق‌الجیشی‌بودن، حلقه اتصال استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی، مسیر تردد زائران کشورهای افغانستان و پاکستان از طریق این شهرستان به بارگاه مطهر امام‌رضا(ع) نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی می‌باشد.

بیکی یادآور شد: جمعیت شهرستان نهبندان ۵۲ هزار نفر است که به دلیل پراکندگی در هر کیلومتر مربع زیر دو نفر زندگی می‌کنند که هزینه خدمت‌رسانی را افزیش می‌دهد.

وی با اشاره به بازدید کاروان «نذر آب ۳» از منطقه کوه بوبک نهبندان به ویژه روستاهای چاه‌شور، کلاته‌حسین‌رستم، سرخکوه و سنگی‌درگی خاطرنشان کرد: توجه مجموعه هلال احمر استان‌های سمنان، یزد، تهران و خراسان‌جنوبی به مناطق محروم و مرزی مایه امیدبخشی و گامی در توسعه و محرومیت‌زدایی است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در دهه ۷۰ بخش عمده‌‌ای از جمعیت سکونتگاه‌های مناطق عشایری در روستای چاهداشی نهبندان مستقر شدند، اضافه کرد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار شهرستان از نعمت برق برخوردارند و بسیاری نیز دارای شبکه آبرسانی هستند.

بیکی عنوان داشت: تعدادی از ساکنان روستاها و مناطق عشایری که به‌دلیل علاقه و برخی مشکلات مهاجرت نکرده‌اند و از جمعیت کمی برخوردارند و به لحاظ اقتصادی توجیهی ندارند احصاء شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای خدمت‌رسانی، تامین برق و روشنایی با پنل‌های خورشیدی، آبرسانی، احیاء و لایروبی قنوات و توربین‌های بادی و موتورهای برقی چاه‌های آب سکونتگاه‌های روستایی و عشایری که دهیاری ندارند، اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یافته‌است.

فرماندار نهبندان یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۱۰ میلیارد ریال برای خدمت‌رسانی، نیازهای ضروری و دغدغه‌های مردم مناطق روستایی و عشایری هزینه شده است و ۱۰ میلیارد ریال نیز با اولویت‌بندی برای رفع مشکلات مردم در دستور کار فرمانداری قرار دارد.

بیکی در ارتباط با حل مشکلات روستای محروم و مرزی چاهشور دهستان میغان گفت: برای تأمین روشنایی مردم به تعداد خانوار ساکن این روستا پنل خورشیدی خریداری می‌شود و به منظور ایمن سازی خانه‌های ساکنین از خطر سیل نیز اقدام و جاده روستا نیز به‌زودی با همکاری راهداری تیغ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: در طرح ملی «نذر آب ۳» استان‌های سمنان و یزد مستقر در روستاهای نهنبدان تاکنون ۸۰۰ بسته معیشتی، نوشت‌افزار تحصیلی و بهداشتی، ویزیت قریب‌بر ۶۰۰ نفر و تامین مخزن آب سه‌هزار لیتری، پمپ‌آب و موتوربرق، احداث سرویس بهداشتی و حمام روستای چاه‌شور میغان اقدام شده است.

فرماندار نهبندان عنوان داشت: خدمات خیران و گروه‌های خدمت‌رسانی هلال احمر و جهادی بسیج‌سازندگی در این مناطق استمرار داشته باشد چراکه نهبندان نیازمند توجه بیشتر نهادهای مردمی و دولتی می‌باشد.

انتهای‌پیام/69014/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول