اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رئیس شورای مفتیان روسیه:هر اقدامی در جهت پایمال کردن حقوق ملت فلسطین محکوم است

رئیس شورای مفتیان روسیه در گفت و گوی تلفنی با سفیر ایران در مسکو، هرگونه اقدام در جهت پایمال کردن حقوق مردم فلسطین را محکوم کرد.

رئیس شورای مفتیان روسیه:هر اقدامی در جهت پایمال کردن حقوق ملت فلسطین محکوم است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مفتی شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان روسیه امروز (جمعه) ۲۱ شهریور ماه با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو تلفنی گفت‌وگو کرد.  

رئیس شورای مفتیان روسیه در این تماس تلفنی اظهار داشت: جهان اسلام باید در حمایت از  حقوق، آزادی و حاکمیت مردم فلسطین منسجم باشد.

وی افزود: در مورد اقدام اخیر امارات متحده عربی، مواضع مسلمانان روسیه کاملا با مواضع رئیس جمهور ولادیمیر پوتین همخوانی دارد و هرگونه نادیده گرفتن و پایمال کردن حقوق مردم مردم فلسطین را محکوم می‌کنیم.

رئیس اداره معنوی مسلمانان روسیه با مذموم شمردن اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو در تکرار توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر بزرگ‌ اسلام، گفت: متاسفانه در این دوران سخت، برخی همچنان با اینگونه اقدامات تحریک آمیز اقدام به شعله ور کردن آتش نفاق بین جوامع می‌کنند.

شیخ راویل عین الدین با یادآوری تلاش‌ها و زحمات بیشمار مرحوم آیت الله تسخیری در جهت تقریب مذاهب اسلامی و گفت‌و‌گوی بین الادیان گفت: درگذشت این دوست دلسوز و دانشمند بزرگ جهان اسلام را ضایعه‌ای بزرگ می‌دانیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تقدیر از تلاش‌های شیخ راویل و علمای اسلامی در ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان و معرفی چهره واقعی و رحمانی اسلام، در خصوص همکاری‌های آینده و از جمله برگزاری همایش‌های وحدت بین مسلمین به تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول