اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

محفل شعرخوانی شاعران ایرانی و فارسی‌سرایان غیرایرانی/ پای «شهریار» در میان است!

در آستانه روز شعر و ادب، محفل شعرخوانی شاعران ایرانی و فارسی‌سرایان غیرایرانی با پیام نوه اقبال لاهوری و رئیس موسسه ادبی دبستان اقبال پاکستان برگزار می‌شود، اما امکان حضوری در این محفل وجود ندارد.

محفل شعرخوانی شاعران ایرانی و فارسی‌سرایان غیرایرانی/ پای «شهریار» در میان است!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به همت خانه کتاب و ادبیات ایران، محفل شعرخوانی شاعران فارسی زبان ایرانی و  غیرایرانی برگزار می‌شود.

بهروز جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی با اعلام این خبر گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده، جمعی از شاعران نام‌دار ایرانی و شاعران فارسی‌زبان غیرایرانی در محفلی گردهم آمده و به مناسبت روز شعر و ادب فارسی شعرخوانی خواهند کرد.

وی در این باره افزود: این رویداد حاصل همکاری این دفتر با انجمن ادبی اقبال لاهوری است که به دبیری سیداحمد حسینی، شاعر پاکستانی (متخلص به احمد شهریار) برگزار می‌شود.

این انجمن به تازگی در سامانه جامع امور انجمن‌های ادبی کشور به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته جلالی، اعضای انجمن ادبی اقبال لاهوری، فارسی‌سرایان غیرایرانی هستند که علاوه بر ایران در کشورهای همسایه همچون افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و هندوستان زندگی می‌کنند.

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی در پایان گفت: محفل شعرخوانی شاعران ایرانی و فارسی‌سرایان غیرایرانی، در آستانه روز شعر و ادب فارسی با حضور ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و قرائت پیام‌های دکتر محسن جوادی، معاون امور فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقبال صلاح‌الدین، نوه علامه محمد اقبال لاهوری و رئیس موسسه ادبی دبستان اقبال پاکستان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل ضرورت رعایت فاصله اجتماعی متاسفانه در این برنامه افتخار میزبانی حضوری دوست‌داران شعر و ادب از ما سلب شده، بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی که متعاقباْ از سوی روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام می‌شود، این رویداد را تماشا کنند.

این برنامه، عصر چهارشنبه ۲۶ شهریور برگزار شده و از طریق صفحه اینستاگرام @khaneyeketab به صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول