اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

املاک شرق تهران درکانون توجه خریداران

سرمایه¬گذاری در بازارهای کلان اقتصادی همچون بورس، مسکن، ارز و طلا، در این روزها که نوسانات هر بخش به طور محسوسی در حال تغییر است، با ریسک بسیار همراه بوده و باید انتخاب¬ها، هوشمندانه¬تر از گذشته برای سرمایه¬گذاری صورت بگیرد. بازارسرمایه که سال گذشته و نیمه اول سال 99 را با اقبال پشت سر گذاشت، تبدیل شد به بازاری پر ریسک، که باید با دانش مالی و آشنایی بیشتر به آن ورود کرد.

املاک شرق تهران درکانون توجه خریداران

سرمایه­گذاری در بازارهای کلان اقتصادی همچون بورس، مسکن، ارز و طلا، در این روزها که نوسانات هر بخش به طور محسوسی در حال تغییر است، با ریسک بسیار همراه بوده و باید انتخاب­ها، هوشمندانه­تر از گذشته برای سرمایه­گذاری صورت بگیرد. بازارسرمایه که سال گذشته و نیمه اول سال 99 را با اقبال پشت سر گذاشت، تبدیل شد به بازاری پر ریسک، که باید با دانش مالی و آشنایی بیشتر به آن ورود کرد. اما مسکن از گذشته یکی از جذاب­ترین حوزه­ها برای سرمایه­گذاری به شمار می­رفت که صرفا داشتن سرمایه، شرط ورود به آن بود. حال که ورود به بورس همچون قبل با سود بسیار بالا همراه نیست و نوسانات آن بسیاری از مردم را ترسانده، مسکن دوباره به حوزه­ای تبدیل شده که نقدینگی شناور جامعه را به سمت خود جذب می­کند.

 اما بازارمسکن همچون بورس نیست که بتوان با هر میزان سرمایه وارد آن شد. در نتیجه واحدهای کوچک متراژ که در مناطق متوسط، ولی ارزان قیمت شهرها قرار دارند، می­تواند هدف خرید بسیاری از مردم و سرمایه­گذاران باشد.

در تهران مناطق زیادی وجود دارد که قیمت­های متعادل­تری نسبت به شمال و حتی مرکز شهر دارند. اما اگر بخواهیم منطقه­ای که هم از نظر قیمت وهم از منظر جایگاه اجتماعی و محیطی مناسب سکونت باشد را بررسی کنیم، باید به سراغ تهرانپارس برویم. منطقه­ای در شرقی­ترین نقطه تهران که ساکنین پایتخت به محض شنیدن شرق تهران این منطقه را به خاطر می­آورند. از این رو خرید آپارتمان در تهرانپارس، می­تواند گزینه­ای باشد که نقدینگی سرگردان بازار را به سمت خود جذب کند.

تهرانپارس روی نقشه

یکی از ویژگی­های تهرانپارس خیابان­های خوش نقشه آن است. گفتنی است خیابان­های کم­عرض زیادی در این منطقه است، ولی ترافیک آنچنانی در خیابان­های آن وجود ندارد. می­توان یکی از دلایل این مهم را در تاریخ این منطقه جست­وجو کرد. زیرا نقشه خیابان­های این منطقه را معماران فرانسوی طراحی کرده­اند و به همین دلیل نام "تهران پاریس" را برآن نهادند که بعدها به تهرانپارس معروف شد.

گفتنی است این محله، دارای ۶۰ خیابان بزرگ است که از بالای خیابان دماوند تا بالای بزرگراه زین­الدین و خیابان استخر، کوچه­بندی شده‌اند. همچنین تهرانپارس ۱۱ خیابان اصلی دارد، که فرعی‌های کاووس، عادل، زرین، رشید، رستم، گیو و پارسیان، بخشی از آن است. نکته قابل توجه این است که هم‌چنان این خیابان­ها با نام قدیم خود شناخته می‌شوند.

نوسانات قیمت خرید آپارتمان در تهرانپارس

این منطقه، نسبت به خیلی از محله­های تهران با نوسانات کمتری مواجه بود. به طوری که خرید آپارتمان در تهرانپارس در سال 92 به طور میانگین با قیمت متری 3میلیون و 400 هزار تومان امکان پذیر بود و تا سال 96 ضریب افزایش قیمت آن افزایش نجومی نداشت.

شایان ذکر است خرید آپارتمان درتهرانپارس نیز با نوسانات حاصل از تورم، تحریم­ها و سایر مشکلات اقتصادی افزایش داشت؛ اما با شیب کمتر از سایر مناطق. به طوری که متری 3 میلیون و 600 هزار تومان ابتدای سال 93 به 4 میلیون و 400 هزار تومان در سال تابستان 96 رسید.

اما تهرانپارس نیز از شیب بسیار صعود قیمت­ها در سال 97 مصون نماند و به این ترتیب، آغاز سال 97 قیمت خرید آپارتمان در تهرانپارس به متری 5 میلیون و 200 هزار تومان رسید؛ در پایان همان سال، باید برای خرید یک متر آپارتمان در این محله 9 میلیون و 900 هزار تومان پرداخت می­شد.

این آغاز گرانی مسکن بود. به طوری که  نرخ  10 میلیونی فروردین 98 به 15 میلیون تومان در اسفند ماه همان سال رسید. این امر تا امروز که در میانه سال 99 هستیم تداوم داشته و بنا به گفته مشاورین املاک این منطقه، خرید آپارتمان در تهرانپارس به قیمت 20میلیون تومان نزدیک شده است.

این امر که شیب صعود قیمت­ها نسبت به سایر مناطق کمی متعادل­تر بوده عوامل متعددی دارد که یکی ازمهمترین آنها، استفاده زیاد مشاورین املاک منطقه تهرانپارس از بستری هوشمند به نام اینپین بوده است. اینکه چگونه اینپین توانسته این نقش مهم را ایفا کند و جلوی سوداگری ملکی را بگیرد را با هم مرور می­کنیم.

اینپین همیارهوشمند مشاورین املاک

همانطور که می­دانید تا چندی پیش واسطه­هایی که در نقش مشاوراملاک فعالیت می­کردند، در افزایش سوداگرانه قیمت­ها نقش مهمی داشتند. به این صورت که با ترفندهای بسیار، یک ملک را گرانتر از قیمت واقعی به فروش می­رساندند تا کمیسیون املاک بیشتری دریافت کنند.

اما مشاورین املاک معتبر، به دلیل اینکه اعتبار و تعدد معاملات ملکی، اهمیت و در نهایت منافع بیشتری برایشان به همراه دارد، به معامله منصفانه و خرید و فروش با قیمت واقعی می­پردازند. اینپین نیز با ایجاد سامانه­ای هوشمند، مثلثی بین خریدار، فروشنده و مشاوراملاک ایجاد کرده تا مردم با اطمینان خاطر به سراغ معاملات ملکی بروند.

به طورمثال متقاضیان خرید آپارتمان در تهرانپارس، علاوه بر اینکه در بستری شفاف، معامله ملکی خود را توسط بهترین مشاورین املاک منطقه انجام می­دهد، می­توانند بهترین خانه که با تمام سلایق و نیازهایشان همسو است را پیدا کنند. متقاضی با وارد کردن تمام مشخصات موردنظر خود در اینپین، تمام مشاورین املاک معتبر در منطقه را آگاه می­سازد تا فایل مورد نظر متقاضی را جستجو، و در صورت وجود واحدی همسو با نیاز متقاضی، مشخصات آن را برای آنها ارسال ­کند.

گفتنی است اینپین یک شرکت دانش­بنیان است که ازهوش­مصنوعی بهره می­برد و این امر، دقت و سرعت جستجو و کلیه فعالیت­های ملکی را افزایش می­دهد. همچنین درخواست متقاضی تا 30 روز در سامانه اینپین باقی می­ماند و به محض پیدا شدن خانه مورد نظر متقاضی، از طریق پیامک به کاربر اطلاع داده می­شود. به این صورت هم متقاضیان به خانه رویایی خود می­رسند و فقط مشاورین املاک معتبر به فعالیت ملکی می­پردازند. مدنظر داشته باشید استفاده از امکانات اینپین بسیار آسان بوده و برای تمام مردم دسترسی به این سامانه آزاد است. کافی است برای استفاده از امکانات این سایت و اپلیکیشن، واژه اینپینinpinapp.com  را در نوارجستجوی مرورگر خود وارد کنید.

دسترسی به تهرانپارس

تهرانپارس را می­توان یکی از بهترین مناطق تهران از نظر حمل­ونقل عمومی دانست؛ چراکه ابتدای خط "brt" از این منطقه آغاز و تا میدان آزادی امتداد دارد. همچنین ایستگاه مترو نیز در این محله ایجاد شده تا مسافران،  دغدغه­ای برای رفت­وآمد به نقاط مختلف تهران نداشته باشند.

اما رفت­وآمد با خودروی شخصی از مرکز تهران یعنی خیابان انقلاب به این محله، به واسطه ترافیک زیاد کمی دشواراست. اما در اطراف این منطقه نیز اتوبان­هایی ساخته شده تا این مشکل را کمی بهبود ببخشد. به این صورت که اتوبان بابایی، شهید قاسم سلیمانی، بزرگراه امام علی، اتوبان زین الدین،، بزرگراه رسالت و اتوبان شهید باقری راه رسیدن به این منطقه را آسان کرده­اند.

مراکز تجاری و تفریحی تهرانپارس

بسیاری از جوانانی که خرید یا اجاره آپارتمان در تهرانپارس را در نظر دارند، بلافاصله به سراغ جستجوی مراکز تفریحی و تجاری این منطقه می­روند. این منطقه به واسطه قدمت بسیار بالا و جمعیت زیاد، دارای مراکز تجاری و تفریحی بسیاری است که می­توان از مهمترین آنها به پارک جنگلی لویزان، بوستان سرخه­حصار، بوستان پلیس و مراکز تجاری سپید، پارسیان و مرکز خرید سیوان اشاره کرد. گفتنی است دو پارک جنگلی موجود در این منطقه، هوای این محدوده از تهران را تا حد قابل قبولی مطبوع کرده که به واسطه آلودگی هوای تهران، این امر امتیازخوبی برای تهرانپارس به حساب می­آید.

لازم به ذکر است در سالهای اخیر، آپارتمان­های کوچک متراژ بسیاری در این محله ساخته شده که این امر با استقبال زوج­های جوان در این منطقه همراه شده است. در نتیجه خرید آپارتمان در تهرانپارس می­تواند به عنوان گزینه مناسبی به شمار آید و انتخاب هوشمندانه که توسط سامانه­های معاملات ملکی، همچون اینپین امکان پذیر شده است، خرید ملک در تهرانپارس را جذاب کرده و متقاضیان را به خانه رویایی خود می­رساند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول