اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

موج حمایت بوشهری‌ها از پیامبر اسلام(ص)+عکس

در پی هتک حرمت و گستاخی مجدد نشریه فرانسوی شارلی ابدو در نشر مجدد کاریکاتور پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد(ص)، موجی از اعتراضات به این حرکت موهن در سراسر کشور و به ویژه در استان بوشهر ایجاد شد.

موج حمایت بوشهری‌ها از پیامبر اسلام(ص)+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در پی هتک حرمت مجدد نشریه فرانسوی شارلی ابدو در نشر مجدد کاریکاتور پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد(ص)، موجی از اعتراضات به این حرکت موهن در سراسر کشور و به ویژه در استان بوشهر ایجاد شد.

کمپین‌هایی که در حمایت از رسول خدا شکل گرفت

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری را در حمایت از پیامبر اسلام(ص) در صفحه‌های مجازی خود منتشر کردند. همچنین در اعتراض به انتشار مجدد کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) توسط روزنامه فرانسوی شارلی ابدو کمپین‌هایی با عنوان #محمد_رسول_الله و #من_محمد_را_دوست_دارم ایجاد شد.

تجمع مردم بوشهر در محکومیت اقدام شنیع نشریه فرانسوی

در شهر بوشهر نیز تجمعی در محکومیت اقدام شنیع نشریه فرانسوی در هیئت رایه العباس (ع) شکل گرفت و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در دست داشتن دست نوشته‌هایی با مضمون «فداک یا رسول الله» حمایت خود را از رسول اکرم (ص) ابراز داشتند.

تجمع کنندگان با سردادن «شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فرانسه» هتک حرمت‌ به مقدسات مسلمانان و ساحت آسمانی حضرت محمد (ص) را به شدت محکوم کردند.

امام جمعه بوشهر: توهین به ساحت پیامبر نشانه کینه دنیای غرب با اسلام است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم و توهین به قرآن کریم با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: توهین سازمان یافته و توطئه ضدبشری جهان استکبار و اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) و همچنین تعرض به قرآن کریم توسط مزدوران جهان غرب و ایادی صهیونیست بین‌الملل را محکوم می‌کنیم.

این عمل تکراری کینه توزانِ ضداسلامی، نشان از عمق عناد و کینه‌ شرارت بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه اسلامی داشته و نشان از فریب‌کاری آن مدعیان حقوق بشر در تمامی عرصه‌ها به ویژه ادیان الهی دارد.

آنان با این عمل و سکوت و تأیید دولت‌های جنایتکار غربی، در اندیشه تضعیف اسلام و ایجاد جنگ‌های بین ادیان و مذاهب هستند.

حوزه علمیه بوشهر: سردمداران غربی توان مقابله با حقانیت اسلام را ندارند

مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر نیز با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی، عنوان کرده، 

اهانت چند باره نشریه هتاک فرانسوی به پیامبر عظیم الشأن اسلام نشان از درماندگی و عجز سردمداران مغرور کشورهای غربی و صهیونیزم پلید در مقابل عظمت اندیشه اسلامی است.

رئیس جمهور کم خرد فرانسه توهین به پیامبر اسلام را نشانه آزادی بیان می‌داند، در حالی که تحقیق و پژوهش در خصوص مسأله نه چندان مهمی مانند هولوکاست را جرم می‌دانند و با پژوهشگری مانند روژه گارودی چنان برخورد کردند که روی دادگاه‌های صلیبی تفتیش عقاید در قرون وسطی را سفید کردند. همچنین برخورد دیکتاتورمآبانه و خشونت بار با مردم معترض فرانسه در یکی دو سال اخیر، گواه روشنی بر حرمت نداشتن آزادی بیان در دستگاه حاکمیتی کشورهای غربی مدعی آزادی است.

آنچه روشن و مسلم است این است که سردمداران هتاک غربی در آینده نزدیک بیش از پیش پی خواهند برد که توان مقابله با حقانیت اسلام ناب محمدی را از دست داده‌اند و خواهند فهمید که؛ پنجه مومین حریف پنجه خورشید نیست.

امامان جمعه اهل سنت استان بوشهر در  صف حمایت از پیامبر اسلام(ص) 

به گزارش فارس، امامان جمعه اهل سنت در استان بوشهر هم به صف حمایت از پیامبر اسلام(ص) پیوستند و با انتشار بیانیه و یا در قالب اظهار نظر، صراحتاً اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات مسلمانان و پیامبرعظیم‌الشان اسلام حضرت محمد (ص) را محکوم کردند.

شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان بوشهر در بیانیه‌ای با محکوم کردن  اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) در نشریه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» اظهار داشته است: اسلام، دین آزادی و آزادگی و ترسیم نقشه نجات و  رهایی از ظلمت و تاریکی است وظیفه همه آزادی‌خواهان و مسلمانان است که دست کثیف و سیاست پلید حق‌ستیزان را از آستین تزویر، آشکار و در برابر صف دشمنان حق و حقیقت و اقدامات سخیفانه آنان بایستند و مقابله کنند.

وی، توهین به ساحت مقدس پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) به بهانه آزادی بیان و عقیده را مبارزه و مقابله با منادی آزادی انسان از گمراهی دانست و بیان کرد: بی‌گمان اهانت به  ساحت مقدس پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، اهانت به بشریت و ارزش‌های والای آن و تمام انبیا و پیامبران الهی است.

شیخ خلیل افرا تاکید کرد: همه مسلمانان جهان و حاکمان دولت‌های اسلامی و مجامع بین المللی را به واکنش صریح و محکم و قاطع دعوت می‌کنم.

امام‌جمعه اهل سنت جزیره شیف: اهانت به پیامبران الهی، جنایت علیه انسانیت و بشریت است

امام‌جمعه اهل سنت جزیره شیف بوشهر هم اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را به شدت محکوم کرد.

 سید حسن حسینی امام‌جمعه اهل سنت شیف بوشهر با تاکید بر این نکته که توهین به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و توجیه آن به بهانه آزادی بیان بهانه احمقانه و اقدامی کینه‌توزانه است خاطرنشان کرده است: اهانت به پیامبران الهی، جنایت علیه انسانیت و بشریت است.

امام‌جمعه اهل سنت جزیره شیف بوشهر اضافه کرد: مسلمانان و انسان‌های آزادی‌خواه جهان هوشیارانه توهین به  نخستین شخص عالم خلقت و آخرین پرچم‌دار نبوت و رسالت نبی مکرم اسلام (ص) را نمی‌پذیرند و این اقدام را دشمنی جاهلانه و احمقانه می‌دانند.

شیخ حمزه کردی امام‌جمعه اهل سنت جزیره جنوبی بوشهر با بیان اینکه به بهانه آزادی بیان به بزرگ‌ترین آزادمرد جهان حضرت محمد مصطفی(ص) توهین می‌کنند اظهار داشت: امروز به چنین شخصیتی آن‌هم در کشوری اهانت صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهورش به بهانه نداشتن آزادی و برای به‌اصطلاح اجرای دمکراسی به لبنان و کشورهای اسلامی سفر می‌کند از اهانت به ساحت محبوب‌ترین شخصیت بشریت حمایت می‌کند.

امام‌جمعه اهل سنت جزیره شمالی بابیان اینکه در طول تاریخ هدف این  کفار این بوده تا نور خدا را خاموش کنند اضافه کرد: این‌ها می‌خواهند مردم را از گرایش به دین و پیامبر اسلام (ص) دور کنند و هرروز به یک بهانه، زمانی با تحریم کشورهای اسلامی، زمانی با جنگ و یک روزبه بهانه مبارزه با تروریسم آن‌هم تروریست‌هایی که پرورش‌یافته خود همین مستبدانند.

شیخ ابراهیم معرفت عظیمی امام‌جمعه اهل سنت روستای زبار استان بوشهر هم ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن و پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند نور خدا را با دم دهانهاشان خاموش کنند وخداوند تمام کننده نور خود است هر چند کافران را ناخوش آید.

وی تصریح کرد: ما مسلمانان جهان اجازه نخواهیم داد  به مقدس‌های اسلام از جمله به قرآن و پیامبر اسلام (ص) اهل‌بیت (ع) و یارانش در هرحالتی که باشد  توهین شود  و همگی در صف واحد علیه یاوه‌گویان می‌ایستیم.

 اقدام موهن نشریه شارلی ابدو لکه ننگی در تاریخ کشور فرانسه است

حجت‌الاسلام  عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با محکومیت اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اسلام این اقدام را لکه ننگی در تاریخ کشور فرانسه عنوان کرد.

وی این حرکت را لکه ننگی در تاریخ کشور فرانسه عنوان کرد که در پرونده فرانسه برای همیشه ثبت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حادثه‌ای که در فرانسه رخ داد نشان از عمق عداوت دشمنان اسلام و استکبار جهانی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام دارد و دشمنان تحت عناوین مختلف و با طراحی توطئه‌های مختلف هر چند وقت یکبار با بهانه‌های مختلف و به بهانه آزادی بیان به اهانت به مقدسات مسلمانان می‌پردازند و باعث آزرده خاطر شدن جهان اسلام و مسلمانان می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی در جهت تنویر افکار عمومی باید این حرکت را محکوم کرده و ضمن عذرخواهی از جامعه دینی زمینه‌های جلوگیری از تکرار این اقدامات را فراهم کنند.

بیانیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت بوشهر
همچنین مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت بوشهر در پی اقدام موهن نشریه شارلی ابدو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت بوشهر به صدور بیانیه‌ای اهانت با پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: این بار نیز زوزه کفار از دهان نویسنده پلید دیگر در فرانسه علیه منجی عالم  و هادی بشر، ختم رسل، پیامبر رحمت و پیام آور صلح و آزادی، حضرت محمد (ص) به صدا درآمده و به بهانه آزادی بیان پیامبر آزادی را مورد هتاکی قرار داده است!

این اولین بار نیست که جهان سلطه و غرب خشم خود را که حاکی از درماندگی و فرو رفتن در منجلاب فساد و تباهی اجتماعی و سیاسی است، متوجه پیامبر رحمت و رأفت می‌کند.

دین مبین اسلام به زعامت و هدایت آن الگوی اخلاق و انسانیت در حال نفوذ در جامعه بی بند و بار و لاابالی غرب است و فساد و از هم پاشیدگی اخلاقی اروپا و ظلم و استحمار و حاکمیت فاشیستی آنها را نشانه رفته است!

مردم اروپا و جامعه غربی به تدریج پی می‌برند که دین اسلام است که رذالت و فساد حاکم در آن دیار را به آنها نشان داده و واقعیت سردمداران کفر را به آنها نمایان کرده و لذا تهاجم علیه آنها شروع شده و نمونه بارز آن اعتراضات دامنه دار مردم فرانسه و آمریکاست که ماههای متوالی حاکمان این دو مدعی آزادی و دمکراسی را به سطوح آورده است!

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول