اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آیت‌الله شیخ یوسف صانعی درگذشت

آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از اساتید حوزه علمیه در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

آیت‌الله شیخ یوسف صانعی درگذشت

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از استادان حوزه علمیه درگذشت.

دفتر آیت‌الله صانعی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آیت‌الله العظمی صانعی که به ‌علت حادثه دچار شکستگی از ناحیه دست و لگن شدند در بیمارستان نکوئی قم بستری هستند. این حادثه شب گذشته (پنجشنبه شب) و در منزل ایشان به دلیل پیچ‌خوردگی پا اتفاق افتاد.» ساعاتی از این بیانیه نگذشته بود که دقایقی پیش خبر درگذشت آیت‌الله صانعی منتشر شد.

براساس گفته یکی از مسؤولان دفتر آیت‌الله صانعی، وی به بیماری سیروز کبدی مبتلا بوده و مشکلات کلیوی نیز برای او ایجاد شده بود. پنجشنبه شب و به‌ دلیل شکستگی از ناحیه دست و لگن در بیمارستان نکویی قم بستری شد و برای تامین فاکتورهای مورد نیاز کبد و کلیه تحت دیالیز قرار گرفت، اما حین دیالیز درگذشت.

آیت‌الله یوسف صانعی متولد ۱۳۱۶ نیک‌آباد اصفهان بود. پدر وی، محمدعلی صانعی، و پدربزرگ وی، حاج ملایوسف، هر دو از روحانیون شناخته شده زمان خود بودند.

این استاد حوزه علمیه، سال ۱۳۲۵ وارد حوزه علمیه اصفهان شد و پس از گذراندن دروس مقدمات در سال ۱۳۳۰ برای ادامه تحصیل، به حوزه علمیه قم رفت. وی در سال‌های طلبگی از جلسه درس امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله محقق داماد کسب فیض کرد.

عضویت در شورای نگهبان به عنوان یکی از ۶ فقیه این شورا و دادستانی کل کشور از جمله سوابق وی در سال‌های پس از انقلاب است، همچنین وی در اولین دوره مجلس خبرگان به عنوان نماینده مردم تهران حائز اکثریت آراء شد.

آیت‌الله صانعی از جمله اعضای مجلس خبرگان بود که سال ۶۸ و در جریان انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، ایشان را دارای اجتهاد مسلم می‌دانست و حتی اعلام کرد آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه مرجعیت تقلید هستند.

گفته می‌شود بنا به وصیت این استاد حوزه‌های علمیه، هیچ مراسمی در ایام کرونا برای او برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول