اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو درباره تحرکات «جبهه النصره» برای حمله شیمیایی در ادلب هشدار داد

وزارت دفاع روسیه هشدار داد که گروه تروریستی «جبهه النصره» خود را برای انجام تحرکات شیمیایی در استان ادلب سوریه آماده می‌کند.

مسکو درباره تحرکات «جبهه النصره» برای حمله شیمیایی در ادلب هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه، روز جمعه، در بیانیه‌ای از احتمال اقدام تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در جنوب استان ادلب (شمال غرب) سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، «الکساندر گرنکویچ» رئیس مرکز هماهنگی روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص گفت که این مرکز اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد تروریست‌های «جبهه النصره» خود را آماده می‌کنند تا با استفاده از مواد سمی در جنوب منطقه موسوم به کاهش تنش در ادلب تحرکاتی انجام دهند.

وی در ادامه توضیح داد که طبق اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا این اقدامات تحریک‌آمیز را در منطقه «جبل الزاویه» با مشارکت خبرنگاران خارجی به تصویر بکشند تا بعدا برای اتهام‌زنی به ارتش سوریه فیلم‌های ضبط شده را در اینترنت و رسانه‌ها پخش کنند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص بارها تأکید کرده است که گروه‌های تروریستی  آزمایشگاه‌هایی برای آماده سازی مواد سمی در استان ادلب  دارند که کارشناسان و متخصصان آموزش دیده در اروپا آن را اداره می‌کنند. این گروه‌ها تلاش دارند تا با به راه‌انداختن حملات شیمیایی علیه شهروندان سوری دولت این کشور را به انجام این اقدامات متهم کنند.

هشدار مسکو درباره حمله شیمیایی تروریست‌ها در شرایطی مطرح شده که پیش از این «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جلسه ۲۱ شهریور  شورای امنیت از طریق ویدیو کنفرانس تاکید کرد با توجه به متعهد بودن دائمی دمشق به کنوانسیون منع سلاح شیمیایی، پرونده سلاح شیمیایی در سوریه باید بسته شود تا ابزار باج گیری سیاسی غربی‌ها از دمشق نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول