اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش پایان یافت/ رژه یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش

رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی و تیزپروازان نیروی هوایی ارتش به کار خود پایان داد.

رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش پایان یافت/ رژه یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس،‌ رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی به کار خود پایان داد.

در این مراسم که با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین ناظران قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء برگزار شد، انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق، غدیر و زیردریایی بومی فاتح از مقابل ناو سرفرماندهی خارک رژه رفتند.

تیزپروازان نیروی هوایی ارتش نیز یگانهای سطحی و زیر سطحی را همراهی کردند.

مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش از روز پنجشنبه هفته گذشته با رمز مقدس یا «سیدالشهداء(ع)» و با مشارکت نیروهای چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی در سواحل مکران از شرق تنگه هرمز و سواحل مکران تا  مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند برگزار شد که در آن برخی از جدیدترین دستاوردها و تجهیزات بومی، طرح ها و راهکنش های مختلف و متناسب با تهدیدات  مورد بهره‌برداری و استفاده عملیاتی قرار گرفت.

هماهنگی‌های نیروهای مختلف ارتش با هدایت و فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با نظارت قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء (ص)، بهره مندی از ارتباطات چند لایه  و گسترده و استفاده از جوانان در طراحی و اجرای عملیات و نوآوری‌ها در سطوح مختلف از وجوه مهم این رزمایش به شمار می‌رود.

عملیات هجومی آبخاکی و اجرای عملیات مشترک بیچینگ توسط نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش و تخلیه نفربرها توسط ناوهای نیروبر در ساحل به منظور تصرف آن، استفاده عملیاتی از زیردریایی بومی کلاس متوسط فاتح، اجرای عملیات رزمی و هدف قرار دادن شناور توسط پهپاد سیمرغ، بهره‌برداری عملیاتی از پهپاد کمان نیروی هوایی و شلیک به اهداف متحرک در دریا توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ، پرتاپ موفق موشکهای پایه کروز دریایی و پدافندی ،  از جمله طرح‌های تمرین شده در این رزمایش بود.

قرارگاه پدافند هوایی کشور تحت فرماندهی امیر سرلشکر موسوی نیز با رصد و پایش شبانه‌روزی منطقه عمومی رزمایش در نوار ساحلی جنوبی کشور و بکار گیری سامانه های پدافندی ارتش و سپاه مراقبت های لازم را از مرزهای هوایی جمهوری اسلامی به عمل آورده و در چند مورد توسط پدافند هوایی ارتش هشدار و اخطارهای لازم به هواگردهای بیگانه و فرامنطقه‌ای برای ترک منطقه رزمایش با قاطعیت و سرعت اعلام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول