اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان آزادیبخش فلسطین: بحرین خیانت کرد؛ اعتماد به ترامپ از سر ضعف است

رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت که کشورهای امارات و بحرین با سازش با رژیم صهیونیستی، به وعده‌های صهیونیست‌ها اعتماد کردند.

سازمان آزادیبخش فلسطین: بحرین خیانت کرد؛ اعتماد به ترامپ از سر ضعف است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صائب عریقات» رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، در واکنش به سازش دولت بحرین با رژیم صهیونیستی، این توافق را اعلام رسمی پذیرش معامله قرن دانست.

به نوشته القدس العربی، او گفت که امارات و بحرین به طور رسمی پذیرفته‌اند که مسجدالاقصی و قدس شرقی و معراج رسول خدا تحت حاکمیت رژیم اسرائیل باشد.

عریقات افزود: «آن‌چه بحرین پس از امارات انجام داد همچون فرو کردن چاقوی سمی بر پشت فلسطین و آرمان فلسطین بود. کسی که حاکمیت اسرائیل بر حرم مقدس (مسجدالاقصی) را می‌پذیرد، اسراء و معراج پیامبر را منکر شده است.»

این مقام فلسطینی گفت که تاریخ منطقه امروز شاهد تولد یک ائتلاف امنیتی، اقتصادی و نظامی اسرائیلی-عربی است و برخی محافل تصمیم‌گیری در جهان عرب چنین می‌اندیشند که امکان تشکیل یک سیستم امنیتی عربی بر محور اعتماد بر اسرائیل وجود دارد.

صائب عریقات ادامه داد، اعتماد به «صهیونیست‌های تندرو» همچون «جرد کوشنر» و «فریدمن» و «ترامپ» و اعتقاد به اینکه بتوان ائتلافی بر اساس وعده‌های آن‌ها تشکیل داد، از سر «توهم و ناتوانی» است.

او تأکید کرد: «مبنای دونالد ترامپ در روابط آمریکا و اسرائیل با اعراب این است که کشورهای عربی باید ضعیف‌تر از اسرائیل باشند. بحرین و امارات در این میان باید تمامی دارایی خود را برای انتخاب دوباره ترامپ و نتانیاهو صرف کنند.»

این مقام سازمان ساف، مسأله فلسطینی را کلید صلح در منطقه دانست و گفت که تا زمانی که اشغالگری ادامه دارد، امنیت و ثبات در منطقه نیز به وجود نخواهد آمد. او تأکید کرد که اگر ۱۹۳ کشور سازمان ملل نیز پایتخت خود را به قدس منتقل کنند، اوضاع به همین منوال خواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب (دیشب) اعلام کرد، بحرین و رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه آینده روابط خود را عادی‌سازی می‌کنند. این خبر که پس از عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی اعلام می‌شود با موجی از واکنش‌های فلسطینی روبرو شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول