اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مقدمات برپایی اربعین فراهم است، اما امکان اعزام هیچ زائری تا این لحظه نیست

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه مقدمات برای برپایی اربعین فراهم است، گفت: شیوع کرونا برنامه‌ریزی‌ها را تغییر داد و با بسته شدن مرزها و محدودیت‌های موجود، تا این لحظه امکان اعزام هیچ زائری به پیاده‌روی اربعین وجود ندارد.

مقدمات برپایی اربعین فراهم است، اما امکان اعزام هیچ زائری تا این لحظه نیست

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در حالی که ۲۶ روز تا اربعین حسینی باقی مانده است، بسیاری از عاشقان سیدالشهدا (ع) در ایران در التهاب سفر به پیاده‌روی اربعین هستند و بدون توجه به کرونا و بسته بودن مرزها، حرکت خود به سوی مرزها را با پای پیاده آغاز کرده‌اند.

برنامه‌ریزی عاشقان حسینی برای سفر اربعین بدون توجه به سخنان مسؤولان

برخی دیگر نیز در تدارک سفر به مبدأ پیاده‌روی اربعین هستند و قصد دارند همچون سال‌های گذشته حدود یک هفته قبل از اربعین به عراق سفر کنند. آن‌ها امیدوارند طرف عراقی به زودی مرزها را برای حضور زائران سیدالشهدا (ع) در حماسه اربعین باز کند. غافل از اینکه به گفته مسؤولان کشورمان هنوز طرف عراقی برای پذیرش زائر خارجی به صورت رسمی اعلام آمادگی نکرده است؛ تا جایی که مسؤولان ستاد مرکزی اربعین که درصدد پیگیری اعزام زائران به حماسه اربعین هستند، از سخت‌گیری‌های طرف عراقی برای صدور ویزای سیاسی خبر داده‌اند.

با این وجود، عاشقان اباعبدالله (ع) همچنان امیدوارند که به زودی اخباری خوش اعلام شده و بتوانند در حماسه اربعین حسینی شرکت کنند.

هیچ خبر رسمی از سوی عراقی‌ها برای آمادگی پذیرش زائران نداشتیم

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت اربعین امسال اظهار داشت: آخرین خبر رسمی درباره اربعین امسال صحبت‌های سفیر کشورمان در عراق و نپذیرفتن زائر خارجی از سوی این کشور است.

وی با بیان اینکه بعد از آن هیچ خبر رسمی از سوی عراقی‌ها برای آمادگی پذیرش زائران نداشتیم، افزود: ما بر اساس اخبار رسمی از سوی عراق تصمیم‌گیری می‌کنیم. علاوه بر این، سخنان اخیر استاندار کربلا که زائران را امیدوار کرد، درباره بازگشایی مرزها نبود و استاندار نیز نمی‌تواند برای کل کشور تصمیم‌گیری کند.

زیرساخت‌های برپایی اربعین در مرزها آماده است/ تا این لحظه امکان اعزام هیچ زائری به پیاده‌روی اربعین نیست

احمدی‌فر درباره آمادگی ایران برای اعزام زائران اربعین خاطرنشان کرد: پس از اربعین سال گذشته، مقدمات برای برپایی اربعین امسال را فراهم کردیم و زیرساخت‌ها در مرزها آماده پذیرش زائران شد، اما کرونا برنامه‌ریزی‌ها را تغییر داد و با بسته شدن مرزها و محدودیت‌های موجود تا این لحظه امکان اعزام هیچ زائری به پیاده‌روی اربعین وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان اعزام زائر در صورت موافقت عراق افزود: ما سناریوهای مختلف برای اربعین امسال در شرایط کرونا را بررسی و آماده کرده‌ایم و در جلساتی با ستاد مبارزه با کرونا نیز این احتمالات را اعلام کردیم. اما تاکنون خبری مبنی بر پذیرش زائران خارجی از طرف عراقی اعلام نشده است.

اربعین امسال برای زوار خارجی به صورت مجازی

دبیر ستاد مرکزی اربعین به مذاکرات وزارت بهداشت دو کشور نیز اشاره کرد و گفت: در مذاکرات وزیر بهداشت ایران و عراق، طرف عراقی به برپایی مجازی پیاده‌روی اربعین اشاره کرده است.

به گزارش فارس، سال گذشته بیش از ۳ میلیون ایرانی در ایام اربعین به عراق مشرف شدند و امسال با شیوع کرونا مسؤولان کشورمان چندی پیش از بسته شدن پرونده اربعین و اعزام نشدن زوار به عراق خبر دادند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول