اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دانشگاه فرهنگیان با کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی مواجه است/ نامه نمایندگان گلستان به وزیر آموزش‌وپرورش فاقد پشتوانه کارشناسی است

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با ارسال نامه‌ای به نمایندگان استان اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان اکنون با کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی دست و پنجه نرم می‌کند و ما انتظار داریم نمایندگان این موضوع را به طور جد دنبال کنند.

دانشگاه فرهنگیان با کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی مواجه است/ نامه نمایندگان گلستان به وزیر آموزش‌وپرورش فاقد پشتوانه کارشناسی است

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با ارسال نامه‌ای به رحمت‌الله نوروزی دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان از  انتشار نامه نمایندگان استان خطاب به وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر استمرار خدمت ۲۸۶ نفر از افرادی که در آزمون آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نمره لازم برای قبولی را، کسب نکرده‌اند،‌ انتقاد و آن را فاقد کارشناسی دانسته‌اند.

متن کامل نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان خطاب به رحمت‌الله نوروزی دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان به شرح ذیل است:

 

دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی یکی از آن بهترین مراکزی است که در کشور برای مسائل فرهنگ و مانند اینها به وجود آمده است باید این جور باشد که حتّی یک معلّم از غیر این مسیر وارد آموزش پرورش نشود.
                                  مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۶/۱۱

جناب آقای رحمت‌الله نوروزی
دبیر محترم مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان

سلام علیکم
احتراما به استحضار می‌رساند اخیراً شاهد انتشار نامه‌ایی از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان گلستان خطاب به وزیر محترم آموزش و پرورش بوده‌ایم مبنی بر استمرار خدمت ۲۸۶ نفر از افرادی که در آزمون آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نمره لازم برای قبولی را، کسب نکرده‌اند.

حقیقتا انتظار نمی‌رفت با گذشت کمتر از یک هفته از سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، چنین نامه‌ای از سوی مجمع نمایندگان استان گلستان با وجود حضور سه نماینده فرهنگی صادر شود!

ضمن تشکر از زحمات عزیزان نهضت سوادآموزی، بفرمایید نامه مجمع نمایندگان استان با پشتوانه کدام نظر کارشناسی بوده است؟

در حالی که رهبری عزیز در بیانات هر ساله خود در دیدار با معلمان از جمله در دیدار یک هفته پیش خود با مخاطب قرار دادن مجلس شورای اسلامی فرمودند: «ما باید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی را طوری ظرفیّت‌سازی کنیم و به نحوی سازماندهی کنیم که همه‌ی معلّمین به قدر کفایت بیایند از اینجا عبور کنند و وارد آموزش و پرورش [بشوند]. »

جناب آقای نوروزی، مطابق بند «ب» ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکیدات مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تنها راه جذب و تربیت معلم هستند.

* اگر نمایندگان محترم استان گلستان دغدغه کمبود نیرو در آموزش و پرورش و خالی بودن کلاس‌ها را دارند، باید دانشگاه فرهنگیان را جدی بگیرند

اگر نمایندگان محترم استان گلستان دغدغه کمبود نیرو در آموزش و پرورش و خالی بودن کلاس‌ها را دارند، باید دانشگاه فرهنگیان را جدی گرفته و به دنبال توسعه کمی و کیفی این دانشگاه باشند چرا که معلمان آینده نظام آموزش و پرورش باید از طریق این دانشگاه جذب شوند و در این دانشگاه آموزش بینند و تربیت شوند و همانطور که مستحضر هستید، دانشگاه فرهنگیان اکنون با کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی دست و پنجه نرم می‌کند و ما انتظار داریم نمایندگان محترم این موضوع را به طور جد دنبال کنند.

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان از مجمع نمایندگان استان گلستان درخواست دارد در انتخاب اولویت‌ها و مسائل آموزش و پرورش نهایت دقت را داشته و مسئله‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان را به طور جدی در دستور کار و مورد توجه و نظارت خود قرار دهد چراکه در مورد دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل اصلی نظام آموزشی کوتاهی صورت گرفته است.

و من الله التوفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول