اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رونمایی از سردیس شهید جان‌نثاری در نهمین سالگرد شهادت/ کمک مؤمنانه به 110 خانواده در حاشیه مراسم

هم‌زمان با نهمین سالروز شهادت سردار شهید عباسعلی جان‌نثاری، مراسم بزرگداشت شهید برگزار و در این مراسم، از سردیس شهید جان‌نثاری رونمایی شد.

رونمایی از سردیس شهید جان‌نثاری در نهمین سالگرد شهادت/ کمک مؤمنانه به 110 خانواده در حاشیه مراسم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی و تبلیغات گروه توپخانه ١۵خرداد نیروی زمینی سپاه، جلال احمدی در یادواره شهید عباسعلی جان‌نثاری اظهار کرد: شهید جان‌نثاری حق بزرگی هم بر گردن توپخانه سپاه و هم بر گردن گروه ۱۵ خرداد دارد و اگر امروز گروه توپخانه سپاه نقش بی‌بدیلی در پشتیبانی رزمندگان جبهه مقاومت دارد و پیش از آن در دفاع مقدس ایفای نقش کرده، به مدد تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت امثال شهید جان‌نثاری است که از ابتدای نوجوانی و ورود خود به توپخانه تا میان‌سالی و موعد شهادت هر روز سبب رشد درخت توپخانه و موشکی سپاه شده‌اند.

فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: همواره باید یاد این شهدا را در جان خودمان زنده نگه داریم و امیدواریم که همواره شاهد پیروزی اسلام در مقابل همه دشمنان و استکبار باشیم.

شهید جان‌نثاری عبادات بی‌ریا و خالصانه داشت

حجت‌الاسلام رحمت‌اله صادقی نیز در این مراسم در ارتباط با سیره شهید جان‌نثاری و سایر شهدا گفت: شهید جان‌نثاری عبادات بی‌ریا و خالصانه داشت، در محافل علوی و حسینی و فاطمی رشد کرده بود، برای اقامه نماز اول وقت و جماعت اهمیت بسیار قائل بود و در جبهه به دنبال برگزاری مراسمات مذهبی برای جوانان بود.

نماینده ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان افزود: ویژگی‌های این شهدای عزیز ما که در وصایای خود نیز بسیار به بازماندگان سفارش کرده‌اند انس با قرآن، روضه اهل‌بیت و نماز، ولایتمداری و مراقبت، حفظ عفت و حجاب برای بانوان بود و سخن امام که می‌گفتند جبهه‌های حق علیه باطل برای جوانان مانند دانشگاه است، واقعاً حقیقت داشت و امروز به دعوت شهدا در این مجلس حضور داریم.

وی با اشاره به وصیت سالار شهیدان مقاومت، شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در وصیت خود قسم جلاله خورده و مهم‌ترین عامل عاقبت‌بخیری را محبت و ولایتمداری نسبت به مقام معظم رهبری دانستند باید بدانیم که اگر نماز از خانه‌های ما گرفته شود، صاعقه‌های قبل از انقلاب برمی‌گردد و حتی امام حسین(ع) هم در قیام عاشورا زیر تیر و نیزه‌ها هم نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند.

صادقی افزود: باید تمام تلاشمان را برای ظهور آقا بکنیم چرا که فقط «عجل علی ظهورک» گفتن فایده ندارد، امیدوارم مانند یاران باوفای امام حسین(ع) جزو یاران و سربازان حضرت مهدی(عج) باشیم.

کمک مؤمنانه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید

گفتنی است، هم‌زمان با سالروز شهادت سردار شهید عباسعلی جان‌نثاری، مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده معزز شهدا، فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در محل گروه توپخانه ۱۵ خرداد برگزار شد، در این مراسم، از سردیس سردار شهید جان‌نثاری رونمایی و از خانواده آن شهید تجلیل شد.

به همین مناسبت، گروه توپخانه ۱۵ خرداد در رزمایش کمک مؤمنانه، ۱۱۰ بسته معیشتی را میان نیازمندان شهر بهارستان توزیع کرد.

سردار شهید جان‌نثاری در شانزده سالگی جبهه‌های حق علیه باطل عزیمت کرد و در لشکر نجف اشرف به عنوان نیروی پیاده، مشغول به جهاد شد، وی به عنوان جانشین اطلاعات و عملیات گروه توپخانه ۱۵ خرداد تا پایان دفاع مقدس حضور داشت.

شهید جان‌نثاری پس از جنگ تحمیلی با مسؤولیت‌هایی از قبیل مسؤول عملیات توپخانه نیروی زمینی سپاه، جانشین گروه توپخانه ۱۵ خرداد و در سال ۱۳۸۵ به عنوان فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد انجام وظیفه نمود و به اعطای درجه سرتیپ دومی از طرف فرمانده معظم کل قوا در سال ۱۳۸۸ مفتخر شد.

وی شهریور سال ۹۰ در حالی که به مقابله با نیرو‌های متجاوز پژاک که از خاک ترکیه و عراق وارد مرز‌های ایران شده بودند، برخاسته بود، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول